Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er din tillit til statsrådene svekket?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 19:14   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Er din tillit til statsrådene svekket?

Ja, pga alle disse gavesakene.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10045014

VG skriver at i følge en meningsmåling er det nå en av tre velgere som sier tilliten til statsrådene er svekket.

Jeg skjønner at det er uheldig å ta i mot gaver. Jeg synes ikke det er en bra ting™, men samtidig kjenner jeg at jeg begynner å blir rimelig lei hele (alle) saken(e) nå, og ønsker at det ble fokusert på litt andre ting. Og jeg synes ikke nødvendigvis det smaker korrupsjon selv om man tar imot et armbånd. Skal man kjøpe noen bør det vel kanskje være litt mer saftige saker enn det? Eller?

Jeg føler heller ikke at min tillit umiddelbart er svekket.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:15   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er din tillit til statsrådene svekket?

Jeg vil ikke påstå at jeg har noe mindre tillit til statsrådene nå enn jeg hadde før, nei.

Gammel 10-09-10, 19:15   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, dette påvirker faktisk ikke tilliten i det hele tatt. Det er rett og slett ikke på langt nær store nok saker. Tilliten til media derimot.

Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:17   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Tilliten til media derimot.

Jeppers. Enig.
Det melkes noe så vanvittig, og det synses og menes noe veldig fra både her og der føler jeg.

Gammel 10-09-10, 19:20   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mht at "vanlig dødlige" må skatte av hver minste krone når de mottar gaver over kr 3.500,- så syntes jeg det er rett og rimelig at den reglen også gjelder statsråder o.a.
Man skal skatte av hver minste lille krone om man er ute på reise i jobb, dersom det ikke er nok faglig innhold. Så ja, jeg mener at der skal det være likt for alle.

Min tillitt til enkelte statsråder er vel ikke akkurat sterk fra før, så om den er blitt bedre eller dårligere til de som nå er "tatt på fersken" har jeg egentlig ikke tatt særlig standpunkt til.

Gammel 10-09-10, 19:22   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg synes også et er rett og rimelig. Og jeg synes de skal følge lover og regler.
Men jeg er ikke sånn pga det som har dukket opp likevel. Kanskje er jeg likegyldig og naiv, men jeg klarer liksom ikke å hisse meg så veldig opp over det.

Gammel 10-09-10, 19:23   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Gammel 10-09-10, 19:27   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irriterer meg over det - nei, "gosser" meg litt over det - ja

Gammel 10-09-10, 19:27   #9
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, gavesakene påvirker ikke min tillit til statsrådene.

Tilliten til media kan strengt tatt ikke bli mer svekket, men de prøver stadig vekk.

Gammel 10-09-10, 19:27   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Nei.
De fleste har jo også betalt skatt, men glemt å rapportere det inn til gaveregisteret på Stortinget. Tullesak og medietullball.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:29   #11
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Det er fint at det blir ryddet opp i "gavene", og at man nå legger seg på en linje med resten av samfunnet. Troverdigheten deres i mine øyne er ikke endret av den grunn.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:30   #12
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nei, dette påvirker faktisk ikke tilliten i det hele tatt. Det er rett og slett ikke på langt nær store nok saker. Tilliten til media derimot.

Jeg er egentlig enig med deg. Dette er ikke store saker.

MEN på den annen side - det er denne gjengen som gjør det umulig for andre i næringslivet å ha arrangement for kunder, da nesten hva det måtte være blir oppfattet som smøring. Sett i forhold til det så henger det ikke på greip i det hele tatt.

Men at media gjør om ei fjær til 5 høns er jo ikke noe nytt akkurat.

Gammel 10-09-10, 19:31   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Mht at "vanlig dødlige" må skatte av hver minste krone når de mottar gaver over kr 3.500,- så syntes jeg det er rett og rimelig at den reglen også gjelder statsråder o.a.
Man skal skatte av hver minste lille krone om man er ute på reise i jobb, dersom det ikke er nok faglig innhold. Så ja, jeg mener at der skal det være likt for alle.

Min tillitt til enkelte statsråder er vel ikke akkurat sterk fra før, så om den er blitt bedre eller dårligere til de som nå er "tatt på fersken" har jeg egentlig ikke tatt særlig standpunkt til.

de fleste gavene det har vært snakk om har vært skattet for- men det endrer ikke sakens kjerne som er om de tar i mot noe verdifullt og at det kanskje kan påvirke beslutninger til givers gunst.

Gammel 10-09-10, 19:36   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

de fleste gavene det har vært snakk om har vært skattet for- men det endrer ikke sakens kjerne som er om de tar i mot noe verdifullt og at det kanskje kan påvirke beslutninger til givers gunst.

Jeg er ikke motstander av at de skal ta imot gavene, men jeg er tilhenger av at de skal skatte og innrapportere de gavene de mottatt, som "alle" andre må, hvilket ikke er tilfelle i enkelte av sakene. Hva media angår - hopper glatt over de sakene, evt. skumleser de, anser det som agurknytt.

Gammel 10-09-10, 19:55   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, dette bryr meg lite, kjenner jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:57   #16
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Kunne ikke vært mer enig. Media klarer å hause opp det meste; en småstein blir til ett fjell osv. Jeg kjenner at media irriterer meg mer enn statsrådene akkurat nå.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:12   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg syns alt oppstyret er teit, og det må da være viktigere ting å ta tak i enn dette.

Og er det ikke slik at endel av dem faktisk har oppgitt gavene til beskatning, de har bare ikke sagt i fra til departementet at de har mottatt gaven.

Gammel 10-09-10, 20:15   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er den ikke. Jeg er med Smilefjes og Eva Joly på denne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:18   #19
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Armbåndsakene etc er jo helt håpløse bagatellsaker. Men jeg blir kanskje litt skuffet over at statsrådene er så dumme. De vet jo hvordan media fungerer, og det vitner om utrolig dårlig dømmekraft å sette seg i en så dustete posisjon som de nå har gjort. Dårlig politikerhåndtverk rett og slett.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:19   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er utrolig teit, jeg kunne ikke brydd meg mindre.
Hadde hun fått en Yatch så kanskje.

Det er klart reglene skal gjelde for alle, men må man kverne om det i mange uker?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.