|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Et spørsmål til IT-nerdenMan kan spørre om alt på Foreldreportalen, ikke sant? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et spørsmål til IT-nerdenAltså, man trykker på en knapp, så kommer boksen man ellers benytter for å skrive inn adresse og sette opsjoner opp? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et spørsmål til IT-nerdenhttp://windows.microsoft.com/en-US/w...top-Connection |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Et spørsmål til IT-nerdenJeg klarer kjøre remote desktop i kommando. Det er Linux dette, så det blir bare å skrive rdesktop + IP. Dette kjøres i en subrutine i et script som også kjører hele grensesnittet. Jeg må ha tilgang til to servere, og disse får hver sin knapp. Det eneste jeg ønsker er at det ikke skal poppe opp i et eget vindu, men i vinduet i mitt GUI. Sist redigert av Joika : 12-09-10 kl 00:59. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: Et spørsmål til IT-nerdenEn mulig løsning på dette er å ta utgangspunkt i kildekoden til rdesktop (http://rdesktop.sourceforge.net/). Du kan enten modifisere denne til å passe inn i ditt rammeverk eller evt legge til din funksjonalitet i rdesktop koden. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Sv: Et spørsmål til IT-nerden
Den går nok greit. Det er ikke et produkt dette. Jeg er uansett veldig fan av Open Source, så får sette opp et eget Sorce Forge-prosjekt om det skulle eskalere i fremtiden....(noe jeg ikke tror skjer med akkurat dette |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: Et spørsmål til IT-nerdenDu kan også skjekke denne hvis du kjører Gnome: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Et spørsmål til IT-nerden
Jeg må sjekket ut den linken. Hva som holder er egentlig opp til meg selv... slik det fungerer i dag, så er det veldig vanskelig å administrere noe som helst, med mindre man er lommekjent i systemet (hvilket jeg ikke er). Så alt som kan forenkle er supert. |
|
|
|
![]() |
|
|