Noen spørsmål om Kolonihagen
Det er rart med det, man kan vite noe lenge, og være klarover at "huff, jeg burde sikkert...", men aldri få fingeren ut. Og så leser man eller hører man et eller annet, som man i og for seg visste, og plutselig så tipper vekten over til "..og det skal jeg gjøre noe med!"
I mitt tilfelle var det denne lille epistelen i Aftenposten i helgen som gjorde utslaget: http://www.aftenposten.no/meninger/s...cle1636242.ece
Nå vil jeg prøve økogrønnsaker. Grunnene til at jeg ikke har gjort det før er banale, men likevel avgjørende nok for oss: Nærbutikken fører ikke økologisk mat, og jeg har syns Kolonihagen høres for "forpliktende" ut. Kanskje man får en masse "rare" grønnsaker som man ikke får gjort noe med, men ikke nok av de tingene det faktisk går mye av her i huset? Jeg liker ikke å overlate kontrollen av innkjøpene til noen andre, liksom. Her spises det mye brokkoli (det elsker begge ungene), rå gulrøtter, agurk og salat. Og veldig lite annet. Og det selv om jeg presenterer både den ene og den andre "spennende" grønnsaken innimellom.
Men, jeg er villig til å prøve.
Så, noen spørsmål:
- Kan man overhodet ikke styre innholdet i kassen? (Ønske seg mer brokkoli og agurk, for eksempel)?
- Hvilken kasse og leveringshyppighet er greit for oss? (Vi spiser veldig veldig lite poteter, for eksempel)
- Kan man velge leveringsdag? Hvilken dag anbefaler dere, i så fall?