Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Noen spørsmål om Kolonihagen

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-07, 12:46   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen spørsmål om Kolonihagen

Det er rart med det, man kan vite noe lenge, og være klarover at "huff, jeg burde sikkert...", men aldri få fingeren ut. Og så leser man eller hører man et eller annet, som man i og for seg visste, og plutselig så tipper vekten over til "..og det skal jeg gjøre noe med!"

I mitt tilfelle var det denne lille epistelen i Aftenposten i helgen som gjorde utslaget: http://www.aftenposten.no/meninger/s...cle1636242.ece

Nå vil jeg prøve økogrønnsaker. Grunnene til at jeg ikke har gjort det før er banale, men likevel avgjørende nok for oss: Nærbutikken fører ikke økologisk mat, og jeg har syns Kolonihagen høres for "forpliktende" ut. Kanskje man får en masse "rare" grønnsaker som man ikke får gjort noe med, men ikke nok av de tingene det faktisk går mye av her i huset? Jeg liker ikke å overlate kontrollen av innkjøpene til noen andre, liksom. Her spises det mye brokkoli (det elsker begge ungene), rå gulrøtter, agurk og salat. Og veldig lite annet. Og det selv om jeg presenterer både den ene og den andre "spennende" grønnsaken innimellom.

Men, jeg er villig til å prøve.

Så, noen spørsmål:
- Kan man overhodet ikke styre innholdet i kassen? (Ønske seg mer brokkoli og agurk, for eksempel)?
- Hvilken kasse og leveringshyppighet er greit for oss? (Vi spiser veldig veldig lite poteter, for eksempel)
- Kan man velge leveringsdag? Hvilken dag anbefaler dere, i så fall?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:08   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om kolonihagen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Så, noen spørsmål:
- Kan man overhodet ikke styre innholdet i kassen? (Ønske seg mer brokkoli og agurk, for eksempel)?
- Hvilken kasse og leveringshyppighet er greit for oss? (Vi spiser veldig veldig lite poteter, for eksempel)
- Kan man velge leveringsdag? Hvilken dag anbefaler dere, i så fall?

Nå har jo ikke jeg noen ekstremt lang fartstid som Kolonihage-abonnent (les: fire uker), men jeg kan jo prøve å svare likevel.

Mim, bl.a. har klart å få mer frukt i kassa, tror jeg, mens andre har fått til svar at man ikke kan gjøre individuelle tilpasninger.

Vi gikk raskt fra en singelkasse annenhver uke til en singelkasse hver uke. Det passer for oss som er to voksne og to ikke så veldig grønnsaksspisende barn. Vi har også problemer med å bli kvitt potetene, men vi får ikke så mange poteter hver uke, så selv om vi har poteter for tre uker nå, så skal vi nok få brukt opp alle sammen dersom vi satser på et par "potetmiddager". Det går jo med utrolige mengder poteter når man lager mos, f.eks.

Vi får kassene levert på torsdager. Mulig det er mulig å velge leveringsdag hvis man bor mer sentralt, slik som du gjør.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:10   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen spørsmål om kolonihagen

I Oslo er det kun leveringsdag tirsdager.

Etter å ha vært abonnent i 3 mnd, har vi nå sagt opp. For oss ble det komplisert å ikke vite hva som var i kassene før vi fikk dem.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:12   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om kolonihagen

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Etter å ha vært abonnent i 3 mnd, har vi nå sagt opp. For oss ble det komplisert å ikke vite hva som var i kassene før vi fikk dem.

Men det er jo det som er gøy, jo. Julaften hver uke! :lettåglede:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:19   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om kolonihagen

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

I Oslo er det kun leveringsdag tirsdager.

Etter å ha vært abonnent i 3 mnd, har vi nå sagt opp. For oss ble det komplisert å ikke vite hva som var i kassene før vi fikk dem.

Det er det. Vi ukehandler hver fredag, og det blir jo litt vanskelig å planlegge middager når man ikke aner hvilke grønnsaker som kommer i hus. På den annen side - vi har jo brokkoli til ALT nå, så SÅ nøye på at det skal "passe" er vi jo ikke. Eller vi kan ukehandle en annen dag :sliter med å tenke nytt:

Kanskje gjøre et forsøk?

Når jeg ser entusiasmen lillesøster legger for dagen når vi får en pakke med klær jeg har kjøpt eller noe, så kan det hende "julaften"-effekten kan medføre mer grønnsaksspising også?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:28   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om kolonihagen

De leverer tirsdag eller torsdag i Oslo, men man får ikke velge dag såvidt jeg har skjønt, vi fikk ikke iallfall. Vi skal få på torsdag. Jeg har bestilt nå, start uke 8. Tenker som deg, Polyanna, at jeg har lyst til å gjøre et forsøk. Det er jo bare å slutte igjen. Tenker at jeg skal sette opp en middagsplan når kassa er i hus, og håper det skal inspirere til å bruke litt andre typer grønnsaker. Vi har nemlig også broccoli til alt nå.

Vi gikk for en frukt og grønt miks, så får vi se.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:30   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Jeg er svært fornøyd med kvaliteten på varene, og vil nok prøve igjen. Det å få en kasse på døren har lettet en god del handling. Men når endel varer dessverre blir kastet fordi man ikke rekker å bruke dem, går vinningen opp i spinningen.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:32   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Da har jeg bestilt frukt/grønnsaker-miks. Oppga Mim som "verver" - det har hun ærlig fortjent, må jeg si.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:33   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men når endel varer dessverre blir kastet fordi man ikke rekker å bruke dem, går vinningen opp i spinningen.

Det er sant. Nettopp fordi det er så dyrt, legger vi middagsplaner etter hva som er i kassen. Før kastet jeg mye grønnsaker, men det skjer nesten ikke nå.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:53   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er sant. Nettopp fordi det er så dyrt, legger vi middagsplaner etter hva som er i kassen. Før kastet jeg mye grønnsaker, men det skjer nesten ikke nå.

Det er bare at for oss er onsdag en fryktelig vanskelig dag å ukeshandle på. Så sånn sett hadde jeg ønsket meg en annen leveringsdag, selv om jeg selvfølgelig har forståelse for at det blir veldig komplisert for Kolonihagen. Til lags åt alle...


Polyanna:
Nyt god mat - eggene er ekstremt gode, altså. Jeg savner i grunnen mixkassen og "gavene" annenhver uke... De må bare passe bedre inn i hverdagen vår.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 14:15   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Den kronikken var en tankevekker. Vi får første leveranse denne uken (på torsdag), noe som passer meg helt ypperlig. Her ”ukehandles” det foreløpig to ganger i uken, mandag og fredag, så leveranse av frukt og grønt på torsdag passer meg bra.

Jeg har fulgt litt med på innholdet i de enkelte kassene og syns det virker som det er ganske kurante ting som legges i. Det blir spennende å se hva jeg syns om abonnementet, men de jeg kjenner RL som har det er veldig fornøyde.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 14:32   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Den kronikken var en tankevekker.

Sant nok. Men jeg tror nok min Herbalife-selgende/spisende søster får litt blod på tann av dette. Hvorfor kjøpe økologisk når man like gjerne kan drikke shake og ta piller, liksom?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 12-02-07 kl 14:44.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 14:42   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Jeg klarer ikke helt å få meg til å tro at industrielt produserte vitaminer og mineraler skal være bedre enn de som grønnsakene klarer å lage, i en naturlig miks. Menmen, hun er vel ikke så lett å omvende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:56   #14
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Utrolig bra artikkel. Selv mannen min hadde fått den med seg og syntes det var vanvittig å lese at slik er det blitt, han som flirer litt av meg når jeg velger å kjøpe økologisk mat.

Polyanna: Jeg har funnet ut at Coop Mega har veldig mye økologisk mat, og jeg skal sende en mail til Centra om ikke de kan få mer av dette. Så jeg kjøper denne maten selv på nesten nærbutikkene.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006

Sist redigert av Pope : 13-02-07 kl 20:08.
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:06   #15
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sant nok. Men jeg tror nok min Herbalife-selgende/spisende søster får litt blod på tann av dette. Hvorfor kjøpe økologisk når man like gjerne kan drikke shake og ta piller, liksom?

Vel, èn veldig god grunn er at man mister det enorme mangfoldet av antioksidanter som er i frukt og grønnsaker. Man kjenner mange og kan stappe de i en tablett, men langt fra alle.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 16:11   #16
pixie
Fullverdig medlem
 
pixie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
Innlegg: 34
pixie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

abonerer.....

har akuratt bestilt abonement, første "pakke" er neste tirsdag!
tror det kan hjelpe litt på kreativiteten på matfronten å ta utgangspunkt i de grønnsakene/fruktene vi får! er veldig spent!

pixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:22   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Man må av og til tvinge seg selv til å bruke opp alt, og sørge for å ta utg. pkt i det man får når mans etter opp ukesmenyen. Vi må ofte kjøpe litt ekstra poteter, mens vi må huske å bruke opp blomkålen. Brokkoli har det kommet hver uke i det siste og det er bare å kjøpe ekstra i tillegg. Frukten går unna ved å ha fruktbiter oppi grøten, sende med fruktsalat/biter/hel frukt i bhg og på jobb. Bananen bruker vi i smoothies. Vi kjøper spinat, bønner, sopp og andre ting i tilegg, for vi spiser jo enormt mye grønt. Mix frukt/grønt er som oftest vekk i løpet av en uke, og det er ikke så verst holdbarhet, så det går jo bra om det ikke er helt tomt innen torsdagen. Håper du blir fornøyd, da!

Hvis du lurer på hvordan noe skal brukes må du bare ringe!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:34   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Vi er straks igjennom første uken med mixkasse og har igjen nok grønt til middag i morgen og torsdag (hvor vi får ny ladning). Jeg har måttet suplere litt med sopp og squash som vi bruker mye av, ellers har vi fått brukt det meste. Jeg har igjen en eske med bønnespirer som jeg lurer litt på hvordan jeg skal få brukt opp, men jeg finner sikkert på noe. Og eggene er jo helt fantastiske! Jeg var ikke helt fornøyd med brødet og lurer på å sjekke om jeg kan få frukt- og grøntmix + egg. For det hadde sannsynligvis vært en genial løsning for oss.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:40   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Gaia: Kan du si fra om det går i orden? Vi baker brød selv, men verper ikke egg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:47   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om Kolonihagen

Det skal jeg gjøre. Jeg har sendt en e-post til dem og venter på svar. Hører sikkert ikke noe før tidligst i morgen. Men jeg syns eggene er såpass viktige at jeg nok beholder brødet hvis det må til for å få egg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no