Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke smykker bruker du til vanlig?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 14:16   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvilke smykker bruker du til vanlig?

Bruker du de samme smykkene eller bytter du på?

Jeg kom til å tenke på dette når jeg skulle vaske øredobbene mine. De har sittet i hele tiden (minus vasking da) siden jeg fikk de til jul for halvannet år siden. De er formet som røde blomster med diamant i midten. Ellers bruker jeg alltid de samme ringene;
- gifteringen (enkel i gult gull) på venstre ringfinger (vet ikke om det er riktig finger, men den passer best der),
- forlovelsesringen med tre sorte diamanter på venstre langfinger,
- prinsessediamantring i gult gull på høyre langfinger,
- mammas gamle giftering og en enstens alliansering i hvitt gull på høyre ringfinger.

På armen har jeg en stålklokke fra Tissot med diamanter rundt urskiva.

Jada, jeg har visst en forkjærlighet for diamanter.

Halssmykke har jeg ikke brukt siden storebror ble født, det var for upraktisk med små barn.

Så, hvordan er det med dere? Har dere noen smykker som dere bruker hele tiden eller bytter dere på?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:21   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke smykker bruker du til vanlig?

Nå for tiden bruker jeg mye dette halskjedet:

En del forskjellige elastiske armbånd.

Gifteringen er for stor.

Gammel 12-09-10, 14:24   #3
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Giftering på høyre ringfinger og halskjeder i lærreim e.l. Jobber i barnehage, og må ha kjeder som tåler litt. Bruker en sjelden gang noe i ørene.

Gammel 12-09-10, 14:24   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ganske kjedelig angående smykker ja.
Har gifteringen i enkelt hvitt gulv og en alliansering med diamanter og safirer på høyre hånd. Allianseringen er nemlig litt trang på venstre hånd og gifteringen littegranne stor, så allianseringen er øverst.
Et armbånd i sølv på høyrehånd i sånn anker-greier
I ørene har jeg noe juksediamantgreier.
Rundt halsen et sølvkjede med to englegutter og et gullhjerte som jeg fikk til dåpen min som jeg er utrolig glad i.

Gammel 12-09-10, 14:25   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun gifteringen. Bruker kanskje et smykke, øreringer og armbånd eller lignende når jeg skal ut men ikke i det daglige.

Gammel 12-09-10, 14:27   #6
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Til hverdags bruker jeg fint lite. Har noen små perleøredobber, ja og gifteringen min i hvitt gull med maange små diamanter på. Og dett er dett. Jeg må ta av meg smykker hver dag på jobb og gidder ikke for mye greier.

Når jeg skal pynte meg litt ekstra derimot er det allright å stæsje meg litt mer.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:27   #7
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Ingenting. Er slett ikke særlig god på smykker, føler det ikke kler meg. Bruker et lilla armbånd i lær fra Humanity da.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:27   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun giftering og forlovelsesring. Jeg er ikke noe smykkemenneske.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:27   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har noen få smykker som går igjen, men jeg har ingen på hele tiden. Forresten, det er ikke sant - jeg har to små sølvringer i det ene øret som aldri er ute. Ringer kan jeg desverre ikke bruke lenger på grunn av eksem.

I øra veksler jeg på fire-fem ulike øredobber - enten store sølvringer fra pilgrim eller andre som henger litt mer (en sjelden gang små dobber). Rundt halsen veksler jeg mellom fire - fem halskjeder, bl.a. et tykt sølvkjede fra Nepal. Det går stort sett i sølv.

Jeg er glad i smykker, og i min litt utagerende sortkledde ungdom, hevdet min far at jeg så ut som et juletre med alt jeg hang i øra (og det gjorde jeg sikkert, jeg tror fakisk jeg en gang hadde ordentlig julepynt i øra ). Det hender jeg fortsatt ikler meg gammelt dingeldangel, selv om jeg i det daglige har blitt mer moderat. Men gull og diamanter er det lite av i samlingen.

Gammel 12-09-10, 14:29   #10
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Nå for tiden bruker jeg mye dette halskjedet:

En del forskjellige elastiske armbånd.

Gifteringen er for stor.

Og så prøver jeg å alltid ha noe bling i ørene. Jeg øver meg på å bli flinkere til å hverdagspynte meg.

Gammel 12-09-10, 14:30   #11
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har gifteringen min på høyre ringfinger. Den er i gult gull med tre små diamanter i en hjerteform.

Rundt halsen varierer jeg mellom disse:

Et anheng i gult gull og diamanter formet som en halvmåne, med glatt gullkjede

Et hjerteanheng i sølv/rødt glass med sølvkjede fra Thomas Sabo

En mangefarget "loop" med glassperler i en ring. Ammesmykke, kjøpt på Etsy.

I ørene bruker jeg ikke noe for tiden.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:31   #12
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har forresten et smykke som jeg elsker, men sjeldent bruker. Det er det mest kostbare smykket jeg noen gang har kjøpt. Det har formet som et hjerte og har håndavtrykket (selvagt i forminsket format) og navnet til bølla mi. Kostet 2500,.- å få det laget mener jeg. Bruker det i spesielle anledninger, planen er at hun selv skal få det når hun er voksen nok til å passe på det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:35   #13
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker bare gifteringen, vanligvis. I mitt yrke gjelder det å ikke være særlig blingete

Gammel 12-09-10, 14:43   #14
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker giftering, alliansering og et hjertekjede til hverdags.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:43   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forskjellige smykker nesten hver dag. Noe er i sølv, bittelitt i hvitt gull med steiner, og mesteparten er fake - men jeg liker ikke for mye bling (ei heller i ekte smykker). Er glad i emaljesmykker med fine farger samt diverse steiner. Det eneste jeg alltid har på meg, er gifteringen, som er en forholdsvis smal og helt enkel sak i gult gull. Den matcher knapt noe av det andre jeg eier.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:48   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I hvert øre har jeg 3 fake-bling-diamanter. De nederste er formet som stjerner. Har en fake-diamant i nesa og en fake-diamant under leppa. Har gifteringen i hvitt gull med 3 ekte diamanter på høyre og en tynn sølvring på venstre. Et enkelt sølvarmbånd på høyre og Guess-klokke med bling på venstre. Har 3 smykker jeg veksler med til daglig. Alle i sølv. En g-nøkkel, en L og en spiral.

Gammel 12-09-10, 14:51   #17
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Jeg er veldig lite "smykkete" av meg. Jeg bærer gifteringen på meg hver eneste dag.Helt vanlig giftering i gult gull.
Og jeghar klokken min, som jeg fikk av min kjære i morgengave på meg, nesten hver dag.

Ellers så har jeg ett par smykker jeg veksler på å bruke og ett par øredobber. Men disse bruker jeg stortsett bare når jeg vil pynte meg.

Gammel 12-09-10, 15:07   #18
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En stk ring på venstre ringfinger. Den er sølv med en "diamant". Ikke så veldig fancy, men fin. Har også på et sølvarmbånd med en "charm" (et lilla hjerte), og små enkle diamantøredobber. Tror ikke det er helt ekte diamanter det heller egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:13   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

For tiden går jeg med dette bare i svart/blå sten:

Går med smykke til hverdag med gifteringen hengt innpå. og så har jeg øredobben til litt finere bruk.

Jobber i barnehage så smykke må tåle en del.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 15:13   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen smykker jeg bruker fast. Jeg har en stor sølvring som jeg bruker mest, men ikke hver dag. Halskjeder bruker jeg så godt som aldri, og øreringer i perioder. Da bytter jeg på blant en 10 stykker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.