Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Kaffestuggu presenterer: Jensens bypåske - del 7

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Kaffestuggu presenterer: Jensens bypåske - del 7

Postet 16-04-17 kl 08:00 av Kaffestuggu

I bankrøvernes skjulested
blir Jensen nå fortalt om det
som er den gjennomtenkte plan:
beskylde ham for dagens ran.
Et hint ble lagt på hans kontor,
nå må han skrive noen ord
i Facebook statusfeltet sitt.
Men Jensen sier sammenbitt:
"Jeg er ikke på FB, jeg."
Den meldingen er ganske lei,
men raneren er like stram:
"Da gjør vi det på Instagram!"
Så må han poste falsk idyll,
et bilde som klart gir ham skyld,
og blir så bundet fast igjen
mens skurken drar med sine menn.
Så Jensen er alene nå,
sånn kan vel ikke dette gå?

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
oslo78 sin avatar
Utrooooolig bra!
Postet 16-04-17 kl 09:06 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Spennende, dette.

Etter mange dager med strålende vær så snør det ute. Jaja.

Har ikke så mange planer for dagen.
Postet 16-04-17 kl 09:48 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg er litt trett etter en dårlig natt. Familiebesøk i går som utartet litt. Jeg er egentlig velsignet med en ganske fin familie, men i går blomstret en gammel tante i fordommer. Muslimer som kommer hit og forlanger at de skal få bestemme alt og " tenk om vi mått sitte her med tildekket hår fordi det er menn tilstede" ogsåvidere ogsåvidere. Damen er uintelligent og uutdannet. Hun kjenner ingen muslimer og har ikke lest noe annet enn veldig generelle medieoppslag. Etter et langt forsøk på å argumentere mot og prøve å få henne til å tenke på en annen måte enn FRP soundbites ga mannen opp og ga klar beskjed om at dette gadd han ikke høre på lengre. Og da var hun selvfølgelig det store offeret og måtte overtales til å bli og så hadde vi det gående med evige hentydninger til at hun hadde jo ikke liv til å mene noe og hun skulle ikke uttale seg ogsåvidere. Veldig anstrengende og frustrerende. All min sympati til de av dere som har slike mennesker tettere inn på seg.

Men i dag er det en ny dag. Jeg skal ut og jobbe frivillig og kanskje til og med treffe noen muslimer. Det blir interessant å se om de plutselig kommer til å tvinge meg til å kle meg og oppføre meg på en annen måte. Nå når jeg endelig har lært at det er det som er målet deres. Alle sammen.
Postet 16-04-17 kl 09:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Jensen har en tøff påske skjønner jeg.

Jeg er litt surmaget over det begredelige påskeværet. Snø og sludd er jeg virkelig ferdig med.. og de små hvite flakene fortsetter bare å dale ned.
Nest siste feriedag, litt desperat etter å få dagene til å vare lengst mulig. #ikkeklarforjobbenda
Postet 16-04-17 kl 10:21 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Stakkars Jensen.

Vakna kl halv 7. Var oppe ein tur og, men såg at det var kommen nokre ekle kvite ting ute, så eg gjekk å la meg igjen i håp om at det ar ein dårleg draum. Dessverre så var det ikkje det. Så eg laga meg kakao til frukost som trøst.
Postet 16-04-17 kl 11:10 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Jenssen-påske er knall!
Postet 16-04-17 kl 11:17 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jensen er super.

Blå: uff sånt er kjipt.

Vi skal ordne hjemme i dag. Pakke litt til kanskje.
Er Plantasjen åpen i dag?

Lam til middag.
Postet 16-04-17 kl 11:26 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg har byttet noen barn med søstersen og vi skal snart hooke opp for slåball og kaffelag på skolen. Seks voksne og åtte barn blir det jo to lag av. Greit med stor familie.
Postet 16-04-17 kl 12:27 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Inagh sin avatar
Oy oy, stakkar Jensen, hvordan skal dette ende!?
Postet 16-04-17 kl 12:55 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
God påskedag! Her blir det ein rolig dag på meg. Svigers tar med unge på utflukt og mannen skal nerde med kompisgjengen. Det passer meg eigentleg fint. Ferietid kan vere ganske intenst i og med at kroniske plager ikkje tar pause, sjølv om alle andre er innstille på kos og familietid. Så det blir godt med ein dag til å hente seg inn både fysisk og psykisk nå.
Postet 16-04-17 kl 13:05 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Blå, eg hadde ei sånn svigergrandtante ein stund. Fin dame på mange måtar, men med ekstremt mange fordommar mot innvandrarar og muslimar. Ho klarte seie ting som at dei heldigvis hadde klart å presentere huset dei skulle selgje som lite attraktivt for ein sånn familie, for dei måtte jo tenke på naboane. Eg diskuterte ei stund, men måtte bare gi opp og la vere å kommentere etter kvart.
Postet 16-04-17 kl 13:09 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Møkkavær, bypåske og laber form. Vi er på kino for andre dag på rad.
Postet 16-04-17 kl 13:23 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
God Påske!
Jeg har vært i kirken, og nå er jeg på jobb. Her blir jeg nok til langt på kveld, er jeg redd. Men det går fremover, vi har produsert godt i påsken.
Postet 16-04-17 kl 13:44 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Nok en rolig dag. Jeg prøver meg på strikking av sjal for første gang og har til nå rekket opp 10 ganger, tror jeg.

Minstemann er pjusk med feber. Han våknet tidlig på morgenkvisten av at han frøs. Kom inn til meg og hadde skikkelig vondt i hodet. Så da får vi se hvor lenge det varer.
Postet 16-04-17 kl 13:44 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Ok vær i sør, men kaldt. Rydder, legger ting på finn og skal på kino senere.
Postet 16-04-17 kl 13:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Oj, hjelpes, hva skjer med Jensen?

Her er det surt og kaldt, jeg har vært i kirken og sunget og nå er det tur på programmet. Jeg har måttet dra frem alt vintertøyet igjen.
Postet 16-04-17 kl 14:25 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Det er kaldt altså, kom tom litt snø.

Vi var på plantasjen, brukte x antall mer penger enn jeg skulle og nå har vi både planter ute og sådd litt i vinduskarmen.
Nuh har akkurat lammet kommet seg i ovnen så nå blir det å styre mat. Kanskje trene. Og jeg har dårlig samvittighet for både jobb og studier, det må bli en intensiv innedag i morgen med både jobb og studier.
Postet 16-04-17 kl 14:37 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Her er det nydelig vær, men svinkaldt. Vi griller ute og tar med maten inn for å spise.

Jeg er snart ferdig med å rigge siste påskekrimscene, og så er det masse opprydding/sortering etterpå. Jensen har forresten fått følgeforespørsler på IG, nesten så jeg vurderer å la ham få ha et liv utenom påske også.
Postet 16-04-17 kl 15:16 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Har Jensen IG-profil?
Postet 16-04-17 kl 16:13 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Viken han bor i har!
Postet 16-04-17 kl 16:17 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Teo: Han måtte jo ha det for å legge ut bildet i hovedinnlegget. Hadde tenkt å slette den etter påsken, men kanskje Jensen protesterer.
Postet 16-04-17 kl 16:26 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Har Jensen egen IG-konto?
Postet 16-04-17 kl 16:36 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg har abbonert på viken i evigheter, Missa.
Postet 16-04-17 kl 18:56 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jensen, altså.
Postet 16-04-17 kl 19:21 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jensen!
Postet 16-04-17 kl 23:13 av Anda Anda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no