Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 29-09-17 kl 07:39 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 44

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Først igjen?

I dag har jeg laget rom for å ferdigstille noe som har naget meg lenge. Tvi tvi til meg selv for å ha fullført innen helga!
Postet 29-09-17 kl 08:57 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Tvi tvi Eia! Jeg har hjemme/gjemmekontor i dag. Det trengs kjenner jeg. :sliten i ekstroverten og i ryggen:
Postet 29-09-17 kl 09:07 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til eia.

Jeg holder på å lande etter en ganske ekstrem uke. I dag skal jeg ut noen ærender og det er avslutning for en kollega, så jeg skal spise kake. Og så er jeg så sylteforkjølet at jeg synes jeg har lov til å jobbe på litt halvt tempo.

I kveld skal lillesøster og jeg ha alenehjemmekveld, sannsynligvis med Glee og chips. Og i morgen skal jeg ha rolig tur i byen med storesøster som trenger vinterjakke. Og det er så koselig å være oss to i byen. Jeg elsker livet med store barn.
Postet 29-09-17 kl 09:10 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Siste skoledag før høstferien her. Jeg tar meg fri/hyttekontor mandag og tirsdag til uka, og det ser ut til at jeg får en dag eller to alene hjemme når jeg skal jobbe igjen. Det blir deilig etter et par travle uker.
Postet 29-09-17 kl 09:18 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg sitter på Kaffebrenneriet i Universitetsgata og venter på kurs som begynner om en halv time. Var oppe halv fem, flyet gikk seks. :trøtt:

På hjemturen reiser jeg med Frøkna, som kommer hjem på høstferie. Bare synd at hun reiser ned igjen onsdag pga stevne - og onsdag er første feriedag for oss og alle venninnene hennes ...
Postet 29-09-17 kl 09:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Siste skoledag før høstferie her også, for de to yngste. Studentlivet går sin vante gang, selv om studenten er på danmarkstur nå. Mor er bekymret så klart, men det skal vel helst gå bra, det er en tur organisert av studentforeningen. Ikke sikkert det burde gi mindre grunn til bekymring, men de er i det minste i flokk og følge. I dag er det jobbe-jobbe som en gal, trene etter jobb, og lage gryte til vennemiddag i morgen.
Postet 29-09-17 kl 09:36 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen er Hellas.
Jeg kan rapportere om Overskyet, tordenvær og regn.
Sitter ute med tykk fleecejakke. Lurer på om det dårlige været forfølger meg I år?
Har kaffe.
Postet 29-09-17 kl 09:36 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg trodde jeg hadde god til i morges da jeg gikk hjemmefra sammen med lillebror, men så stod bussen plutselig der på holdeplassen og så fikk jeg meg en liten spurt på morgenkvisten. :ferdig trent:
Postet 29-09-17 kl 10:38 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Her er det pakkekalas før avreise høyfjellet for en liten minihøstferie. Neste uke fortsetter resten av gjengen feriering, mens jeg har første uke i ny jobb.

Mao. er det siste fridag i dag. Det skal feires med en skikkelig kaffe!
Postet 29-09-17 kl 10:42 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Nå skal det bli skikkelig godt med noen dager med fri! Vi tar oss en langhelg, og skal til svenske skjærgården i noen høstdager. Gleder meg. Men først en ikke alt for travel dag på jobb - nøste litt tråder og avslutte litt før langhelgen. Fin fredag, alle sammen!
Postet 29-09-17 kl 10:44 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Vi skal også til svensk skjærgård Palmen, men ikke før tirsdag ettermiddag. Hav og himmel, jeg gleder meg! Fant en grei leil. på airbnb. Har dere hytte der?
Postet 29-09-17 kl 11:12 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Nei, vi har byttelånt hytte med noen venner, Addison. De skal være hos oss i Spania, så er vi i Sverige. Superlurt Jeg gleder meg også masse til hav og himmel! (og rusleturer med litt vær, det ser ut til at det kan regne, jeg har lyst til å gå turer langs vannet i regnvær, og komme inn til varm kakao etterpå :dagdrømmer
Postet 29-09-17 kl 11:25 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Siste dag før høstferie her også, for barna i alle fall. Jeg skal jobbe. Eldste har allerede tatt høstferie, fri i dag siden de har vært fire dager på leirskole denne uken.
Postet 29-09-17 kl 11:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Sjelden har helgen vært mer kjærkommen. Hatt en tøff uke på jobb og er klar for å lade batteriene nå.
Postet 29-09-17 kl 16:41 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg måtte jobbe i stedet for trening, nå skal jeg straks hjem til sushi, vin og kokkelering. Fjelltur med påfølgende middag med venner i morgen, blir bra!
Postet 29-09-17 kl 17:55 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så lurt Palmen!! Jeg tenker akkurat det samme som deg, vær er fint, ute litt hver dag, kos inne og bare avslapping for resten.
Postet 29-09-17 kl 17:57 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
En uke til høstferie her, men helg smaker godt det også! :bliss:
Postet 29-09-17 kl 18:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Jeg er plutselig hjemme alene, med mann på skyting og barn på overnatting. Men skal jeg gjøre noe gøy? Neida, jeg skal bake til fotballcup. Yey.
Postet 29-09-17 kl 18:18 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg tror vi trenger Vinstuggu i dag. Aune Sand er tilbake i mediebildet.
Postet 29-09-17 kl 19:12 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Ja! Vinstuggu!
Postet 29-09-17 kl 19:14 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
En parkeringsvakt klarte å gjøre meg rørt i dag. Han var på vei til å skrive bot til meg da jeg kom. Han sa: "Du har ikke billett, jeg skriver bot." Jeg tok meg til pannen, tok meg så sammen og sa: "Jaja, min feil", hvorpå han svarte: "OK, jeg går videre", og gikk videre UTEN å skrive boten. Sikkert ikke innenfor regelverket, men han gjorde min fredag bedre! Jeg fikk heldigvis takket fint.
Postet 29-09-17 kl 19:22 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Jeg tror vi trenger Vinstuggu i dag. Aune Sand er tilbake i mediebildet.
Var det ikke en eller annen her på FP som sa at han er beviset på at det går an å få for mye kjærlighet som barn?
Postet 29-09-17 kl 19:25 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Hva har Aune Sand gjort nå? :utlendig:
Postet 29-09-17 kl 19:26 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Min kollega spilte den låta for meg i dag. Trenger vin. :urk:
Postet 29-09-17 kl 19:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Herregud, noen må slutte å snakke med Aune Sand. Nå må jeg tenke på det fæle, fæle sitatet til hjernen min er vasket ren.

Toff, forsiden av Dagbladet eller VG på nett. Nen du vil egentlig ikke se det. Jeg har bare sett overskriften fra forsiden og det holdt. Aldri i verden om jeg klikker meg inn på saken.
Postet 29-09-17 kl 20:07 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Oppdatert 29-09-17 kl 20:21 av Tallulah
Gammel
Maverick sin avatar
I følge min kollega var det "like greit" at jeg ikke så videoen.
Postet 29-09-17 kl 20:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg har bursdag i dag.
Har fått mange gratulasjoner og gode klemmer, blomster og gaver. Trenger bare kake egentlig, men er så mett at den får vente til i morgen.
Nuh, sløving.
Postet 29-09-17 kl 20:21 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg ante ikke at det var en sang og en video. Det skal jeg ikke høre og se, kjenner jeg.
Postet 29-09-17 kl 20:22 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Erik&Kriss sammen med Aune Sand. Det blir jo ikke stort bedre enn det.
Postet 29-09-17 kl 20:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Kjenner at jeg går utenom VG-nett ned sjunmilsstøvler.

Siste dag på nåværende arbeidsplass, ny jobb og nye utfordringer og ny rolle etter høstferien. Vikariat i første omgang fram til sommerferien.

Først London fra tirsdag til lørdag.
Postet 29-09-17 kl 21:28 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
:ikke lese VG:

Nuh! Har jeg foret tre barn med hjemmelaget pizza og redd opp for overnattingsgjest. Snart skal jeg sette meg med min middag (restemat) og et glass vin for å feire at jeg fikk gjennomført det jeg skulle i dag. :deadlinejunkie:

Mannen har fått det interessante oppdraget å undersøke bøttefellene på hytta. :grøss:

Nå gjenstår det bare litt etterarbeid, men det får bli i morgen - tidligst!
Postet 29-09-17 kl 21:34 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det var ikke VG Nett, men Dagbladet.

Jeg har kollapset i godstolen, har ikke tenkt å bevege meg herfra på en stund.
Postet 29-09-17 kl 21:52 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Vinstuggu? Jeg skal altså i gang med en gryte med curry og oksekjøtt snart, bare mannen får laget ferdig desserten snart.
Postet 29-09-17 kl 22:00 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg drikker vin jeg altså. Det var utmerket til Mac&Cheese.

:sunnsjelisuntlegeme:
Postet 29-09-17 kl 22:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Skulle ønske jeg hadde vin. Men har te og kjeks. :britisk i kveld:
Postet 29-09-17 kl 22:07 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Skrekk! :måtte sjekke Dagbladet:
Postet 29-09-17 kl 22:09 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Da har jeg satt på fredagsspillelisten, og er i gang med kokkekunstene. Og vin! Kokkevin.
Postet 29-09-17 kl 22:39 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen, Trixie!
Postet 29-09-17 kl 22:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Ååå så koselig stemning det var her, da! Dessverre er jeg fullstendig utslitt etter uka og må legge meg nå. Straffen for å spille hardt og høyt. Men nå er det høstferieweekend!
Postet 29-09-17 kl 22:55 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Jeg har vin og ser på Skavlan. Elsker fredager!
Postet 29-09-17 kl 22:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Gratulerer med dagen, Trixie.
Jeg har vin, rosé denne fredagen også. Vi har hatt en nydelig, solfull varm dag her i vest, så jeg krampeholder litt på sommeren.
Ingen høstferie her før neste fredag, men jeg skal bort onsdag-fredag neste uke og har en evig lang to do-liste som venter på meg på mandag. Ser derfor ut til at det blir søndagsjobbing.
Postet 29-09-17 kl 23:13 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hurra for Trixie.

Jeg har vin i glasset en gresk en, og ikke spesielt god.
Skulle på McDonalds vi, stengt og vi havnet på kjip restaurant i stedet.
Pluss: Været lysner og jeg har fått melding fra gammel bekjent.
Postet 29-09-17 kl 23:29 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Norah Jones!!
Postet 30-09-17 kl 00:31 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jaja.
Postet 30-09-17 kl 01:55 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no