Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Før julen ringes inn - 21



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Før julen ringes inn - 21

Postet 21-12-17 kl 08:00 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
- 10. årgang -

21

[1 Høst] [2 Palmen] [3 Tink] [4 Heilo] [5 Candy Darling] [6 Pøblis]
[7 Harriet Vane] [8 Maverick] [9 Pappalille] [10 Skilpadda] [11 Koma] [12 Nessie]
[13 Ru] [14 Inagh] [15 Kalenderpiken stepper inn] [16 Che] [17 Tallulah] [18 Matilda]
[19 Toffskij] [20 Svanen] 21 Kanina [22 Tangerine] [23 Albertine] [24 Tåtti]

Greetings from Kanina! (ha tålmodighet, linken til juletema kommer etter hvert)

Som forsker mottar man spam som andre bare kan drømme om. Et og annet frierbrev fra en døende milliardærarving får jo jeg også, som alle andre. Men i tillegg får jeg uendelig mange angivelig forskningsrelaterte eposter med gode tilbud. For eksempel: «Do you need new antibodies – and do you need them now?» (hvem gjør ikke det, liksom?), eller tilbud om genmodifiserte mus med kaffetrakter som hurtigsvarspremie (og vi som faktisk trengte ny kaffetrakter til laben vår! Tenk at de visste det!). Det som imidlertid dominerer er invitasjoner til å sende inn manuskripter til svindler-tidsskrift, eller å komme og holde innlegg på svindler-konferanser.

Svindlerkonferansene er noe noen koker sammen på lavbudsjett uten noe som helst vitenskapelig nivå, for å lokke til seg forskere som tror de vil motta heder og ære. Jeg pleier å kunne skille skitt fra kanel ved å se på hvordan de innleder: «greetings for the day», eller «honorable speaker invitation» pleier å være sikre tegn på at det er noe muffens. At temaet for konferansen er skivebom, pleier også å være en tydelig pekepinn på at spam-boter har vært på ferde. Jeg har blitt invitert til konferanser innen informatikk, gynekologi/obstetrikk, fysikk, biokjemi, og gud-vet-hva. Men det er nok denne konferansen her som tar kaka:

“Greetings from Ceramics 2018!!

We would like to invite you, on behalf of the Organizing Committee, to the 4th International Conference and Expo on Ceramics and Composites Materials which is going to held during May 14-15, 2018 at Rome, Italy […]”

Altså, hallo! Keramikk?! Det er så langt fra mitt daglige virke innen nevrofag som det nesten er mulig å komme. Men det er i Roma, da, det trekker jo opp. Roma kan aldri bli feil. Men rett oppunder 17. mai? Ikke helt klaff med tidspunktet. Og så er det jo det at jeg ikke har tatt i leire siden videregående, da vi skulle lage selvportrett i full hodestørrelse i formingstimene. Vi pakket de creepy hodene inn i plast og fortsatte med den våte leira uke etter uke, det var tomme, stive blikk på rekke inne på formingssalen i kjelleren, de bidro til intense forventninger og ikke så rent lite stolthet, bare for å eksplodere i ovnen da de omsider var ferdige. Takk for at dere rippet opp i det, Ceramics 2018-arrangører! Men vent nå litt! Har jeg ikke egentlig hatt litt talent for keramikk fra barndommen? Har jeg ikke, for eksempel, et helt sett med søte keramikk-kaniner(!) med julemotiv, lagd i ca 1989? Jeg kunne kanskje pakket dem med meg i kofferten og presentert dem på keramikk-konferanse..? Ikke det, sier dere? Nei, vel. Det er muligens også innlysende at dette ikke er en utøvende keramiker-konferanse det er snakk om (om det hadde vært en ekte konferanse, da). Det får holde å vise dem til dere.


Og en annen gang kan jeg fortelle dere om galningen J.P. Monfort og hans forsøk på å verve meg til sin kampanje for opprettelsen av den nye verdensordenen «Decemland». Eller invitasjonen til å sende inn bilder til kalenderen «Smart is the new sexy». Jepp, helt sant. Det svinger skikkelig i akademia. God jul!

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Bobbelur sin avatar
Jeg likte de kaninene. Og at de alle har fått sorte øretupper.
Postet 21-12-17 kl 08:43 av Bobbelur Bobbelur er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fiffig spam og herlige kaniner! Takk for fin luke.
Postet 21-12-17 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Det var jo aldeles nydelige kaniner, da! Jeg syns du skal melde deg på den keramikkonferansen, du har absolutt noe å bidra med der.

Akademikerspam...
Postet 21-12-17 kl 09:14 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Det var en god start på morgenen!

De kaninene er way over mitt nivå iallefall

God jul!
Postet 21-12-17 kl 09:24 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
I innboksen i dag:

Virology 2018 (Dear Dr.Colleague)

3D Printing 2018 (Confirm Your slot today!)

Addiction Congress 2018 (Hope this email finds you well)
Postet 21-12-17 kl 09:38 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
hysterisk!!
Postet 21-12-17 kl 10:12 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar


Jeg får bare påminnelser fra Netfilx om å oppdatere betalingsinformasjonen min for tiden. Så mange ganger har jeg fått den nå at jeg ikke lenger gidder si i fra til IT at filteret de har satt opp lekker som en sil ...
Postet 21-12-17 kl 10:22 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Postet 21-12-17 kl 10:23 av nolo nolo er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Fantastiske kaniner!
Postet 21-12-17 kl 10:31 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Postet 21-12-17 kl 10:58 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Postet 21-12-17 kl 11:02 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
rajraj sin avatar
Så fine kaniner! Og så fin spam du får! Jeg får bare de vanlige frierbrevene og sånn.
Postet 21-12-17 kl 11:42 av rajraj rajraj er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg føler du ikke tar fagfeltet mitt på alvor.
:tidligereforsker:

Neida
Elsker kaninene!
Postet 21-12-17 kl 12:05 av Sol Sol er aktiv nå
Gammel
Teofelia sin avatar
*Fnis*
Du får komme til oss med kaninene dine.
https://www.ntnu.edu/ima/research/ceramics
Postet 21-12-17 kl 12:48 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Ha ha, der, ja! The real shit!
Postet 21-12-17 kl 13:24 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Postet 21-12-17 kl 17:39 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Herlig! Jeg blir stadig invitert til olje- og gasskonferanser som ikke finnes. Det er ikke mitt fagfelt.
Postet 21-12-17 kl 23:34 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Postet 25-12-17 kl 16:13 av gnuri gnuri er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no