Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 19-05-18 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
Først!
Kaffe ute i solen, litt senere avgang til Fredrikstad Cup og håndball hele helgen.
Postet 19-05-18 kl 08:42 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har mekket meg en herlig havregrøt til frokost. Nå en kopp kaffe, og deretter en aldri så liten fjelltur. Et på ærender etterpå. Minner folket om at siden vi får fri på mandag, så stenger butikkene ekstra tidlig idag.
Postet 19-05-18 kl 09:49 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
De fleste stenger kl. 16 idag.
Postet 19-05-18 kl 10:10 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg er i Førde med barna og det er deilig vær
Fjellene
Postet 19-05-18 kl 10:44 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Mann, sønn og jeg skal inn til Oslo til optiker. Vi har time på rekke og rad, så da vil ettermiddagen gå med til det. Femtenåringen har aldri vært hos optiker før, men da han prøvde farens lesebriller bare på gøy og syntes at han så så mye bedre, vel, da fant vi ut at en synstest nok var på sin plass. Selv er jeg i den alderen da synet går rett vest, så jeg antar at de vil foreslå progressive briller igjen. Men mentalt er jeg ikke helt klar, kjenner jeg.
Postet 19-05-18 kl 13:06 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Divine; Jeg var nylig hos optiker og hun foreslo at jeg burde ha progressive briller. Men hun mente at jeg kunne klare meg med vanlige, men at jeg ikke ville klare å bruke de nye brillene når jeg skulle lese, men at de gamle brillene ville fungere som lesebriller. Vel hun tok feil,jeg bruker de nye brillene til alt, så for meg ville progressive briller vært unødvendig.
Postet 19-05-18 kl 13:10 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Hondacrv sin avatar
Her i huset er det burdsdag i dag, Hoho. Det er stas å bli 49.

Eg fekk progressive no for eit år sidan, og det er veldig fint. Det var ikkje noko å bli klar for, synes eg, men no er no eg gammal og da
Postet 19-05-18 kl 13:24 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Divine, jeg fikk progressive nå. Eller han sa ikke at det var det det het, men jeg har da forskjell oppe og nede. Det synes jo ikke.
Mer irritert på at synet aldri synes å stabilisere seg. Enda en halv minus. Hvordan i all verden kan man laseroperere øynene da?
Postet 19-05-18 kl 13:30 av star star er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg fikk progressive briller sist jeg kjøpte, og det var en stor forbedring. Det er alltid verdt å ha riktige slags briller til øynene sine.

Vi skal se Deadpool i ettermiddag, og før det må vi handle mat til pinsehelgen. Ellers ingen planer, jeg tror det skal bli en fin helg.
Postet 19-05-18 kl 13:34 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg sitter inne i nydelig vær og ser på prinsebyllupet i England. #royalist
Postet 19-05-18 kl 13:46 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Skal forsøke å selge en sykkel. Den har i alle fall luft i dekkene nå.
Postet 19-05-18 kl 13:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Bryllup her og, så kommer sivgers og svogers til middag i ettermiddag. Det er litt ryddig her. Må svosje mer etter bryllupet.
Postet 19-05-18 kl 13:51 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Har pause i klesryddinga. Har hatt enorme hauger i stua (flere grunner, en av de er at eldste jenta ikke hadde innredning i skapet sitt).
Postet 19-05-18 kl 14:28 av him him er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Skilpadda; hadde optikeren sagt at jeg måtte ha så hadde jeg sikkert tatt der, men jeg måtte ikke, og jeg ser bra uten. Jeg tipper at mitt syn er i grenseland for om jeg trenger eller ikke. Hun sa også at man kunne velge å ha lesbriller i tillegg om man ikke ønsker progressive, men at det jo var mer styrte og måtte bytte briller. Nå må jo jeg ikke det siden jeg ser godt med de jeg kjøpte.
Postet 19-05-18 kl 16:01 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
Jeg skal få det optikeren kalte progressiv light. Har nå briller med hjem til vurdering av innfatningen. De i butikken pluss mannen min syntes de var kule, jeg selv synes jeg ser litt klovneaktig ut i dem. Får tenke litt. Men herregud, så dyrt. Undersøkelse for tre personer, nye briller og glass til meg og sønnen samt nye glass til mannen. 17 000, takk.
Postet 19-05-18 kl 16:47 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har også en light-versjon av progressive briller. Husker ikke detaljene mer, men det kombinert med at jeg gikk litt ned i minus gjorde i hvert fall at jeg kunne slutte å ta av brillene når jeg skulle lese på mobilen. Det beste var at de ikke var noe dyrere enn de glassene jeg har hatt før. Gruer meg til jeg må ha ordentlige progressive.
Postet 19-05-18 kl 17:19 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg skjønner meg ikke helt på det her med progressive briller. Når er det man skal få dette? Jeg har innbilt meg at man fikk lavere styrke på brillene og på et vis gikk fra minus til pluss?
Postet 19-05-18 kl 18:37 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Tallulah sin avatar
De har slutta med å bare gi progressive briller til eldre. Hiawata (13), har det også, fordi det er best for øynene når man bruker mye skjerm. Så de kalles blant annet studentbriller også.
Postet 19-05-18 kl 19:11 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det kan funke sånn for noen, polarjenta. Men problemet som kommer med alderen er for mange at øyet ikke klarer å omstille når man bytter mellom å se på lang og kort avstand. For nærsynte innebærer det at man trenger (omtrent) like mye minus for å se på avstand, men lavere minus eller til og med pluss for å se på nært hold. Folk som bruker linser kan løse det med lesebriller med pluss, men det blir jo veldig krøkkete hvis man bruker briller.
Postet 19-05-18 kl 21:12 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Okei, da skjønner jeg. Jeg ser som sagt bra uansett nå, så slipper å bytte på brillene, selv om optikeren sa at jeg nok måtte det. Jeg har fått dårligere syn, så hun mente at jeg kunne bruke de gamle brillene som lesebriller. Mulig jeg må det etterhvert.
Postet 19-05-18 kl 21:37 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Brilleglassene mine er rene kinderegget. Er både nærsynt og trenger progressive for å se på nært hold samt korreksjon for skjeve hornhinner. Lurest for lommeboka å handle briller og glass når det 2 glass for prisen for 1 kan man si.
Postet 19-05-18 kl 21:52 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg er like nærsynt som før på langt hold, og fikk ikke noe svakere nærsyntdel på den delen av brillene som er til å se langt med.

(Og jeg er temmelig nærsynt og må alltid kjøpe ekstra dyre glass for at de skal bli tynne nok til de innfatningene jeg vil ha. I tillegg til at jeg har skjeve hornhinner. Så undersøkelsen og brillene kostet 17000 bare for meg sist jeg var der. )
Postet 20-05-18 kl 11:49 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no