Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 08-06-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 44

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Postet 08-06-18 kl 08:44 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Morn, morn.

Pottetett og hoste og slapp. Jaja, må på jobb , men det er he!digvis helg, så det går vel.
Postet 08-06-18 kl 08:47 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Fredag og straks jobb. Litt slapp morran her, men må avgårde. Mannen er bortreist og resten av huset skal på cup på søndag og kidsa skal begge i bursdag i morgen. Kjenner at i dag er jeg veldig stolt av tiåringen som rett og slett er en fin fyr med et varmt hjerte bak den litt sløve fasasen. Han skjønner mer enn en del andre foreldre angående klassekamerat og vanskeligheter.
Postet 08-06-18 kl 09:06 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det har vært en lang uke på grunn av noen medisiner jeg tester ut, men nå føler jeg kanskje at jeg begynner å skjønne meg på hvordan jeg og de skal kunne fungere i hop.

I kveld har vi INGEN PLANER, og det må være første ettermiddag på veldig, veldig lenge.
Postet 08-06-18 kl 09:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Høres ut som en god plan Tjorven. Kos dere.
Postet 08-06-18 kl 09:18 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Få planer for helgen annet enn et lokalt friidrettsstevne på begge to i morgen. Lyst å drikke vin på terrassen i kveld og går for det. Bading skal det også bli masse av.
Postet 08-06-18 kl 09:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Jeg har kaffe, og går gjennom et lenge etterlengtet dokument fra vår samarbeidspartner. Djeezes, noen prosesser tar bare så lang tid. :litt utålmodig, kanskje?:

Hjemme har vi blitt rene hundehotellet. Forrige helg hadde vi en nydelig, veloppdratt Alaskahusky på besøk. I ettermiddag kommer en skjønn og rebelsk Cockapoo med separasjonsangst på overnatting. Det blir gøy!
Postet 08-06-18 kl 09:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Huhei, massivt spamangrep på forumet.
Postet 08-06-18 kl 10:17 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Å hoi, for en uke! Og det er ikke fred å få før i femtida i ettermiddag, men DA blir det velfortjent helg! (Riktignok med en god dose rapportskriving, men læll.)
Postet 08-06-18 kl 10:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
veldig også det, Tally! Jeg har rapportert inn et par av innleggene og sendt en melding til en av moderatorene, forhåpentligvis stoppes det snart!

Jeg er på jobb. Har sovet som en stein i natt men er fortsatt trøtt. Jaja.
Postet 08-06-18 kl 10:18 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ser at det er "god morgen" til moderatorene her, med spam i hele forumet. Så håper dere har fått ekstra god kaffe!


Jeg har kjørt (nesten til) jobb i dag, fordi bilen skulle på verksted, og gjenoppdaget en glemt glede ved det, nemlig å skråle for full hals i bilen. Jeg er nesten aldri alene i bilen, så det gjør jeg jo aldri mer.

Så har jeg bokset i nesten en time, så jeg kan nesten ikke løfte armene.
Postet 08-06-18 kl 10:19 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Fridag/hjemmekontor/vaskedag før jeg skal ut i kveld, på korfestival i morgen og møte en kamerat i byen søndag. Fine helgen!
Postet 08-06-18 kl 10:24 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg skal skråle i bilen i 6,5 time i dag, og ikke alene! Road-trip med søs, juhu!

Jeg har laget 10 t spilleliste, og også delt den med søster 3 som kjører fra Bergen, så vi kan synk-synge 60 mil fra hverandre. Vi er nok litt rare.

Via Ferrata i morgen!
Postet 08-06-18 kl 10:25 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Så herlig med søstertur Candy. Jeg skal på sommerfest med jobben i dag.
Postet 08-06-18 kl 10:39 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg pakker og ordner til vi skal reise til Dyreparken og Abra Havn imorgen tidlig.
Postet 08-06-18 kl 10:54 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mer spam nå under nytt nick, ja har rapportert.
Postet 08-06-18 kl 10:58 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har vondt i beinet. Herregud, den der kroppen min holder på å forfalle altså.

Nuvel, i kveld skal jeg natteravne for første gang. Dog i et område hvor det ALDRI skjer noe, så jeg forventer null action.
Postet 08-06-18 kl 11:04 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Natteravning jeg har gjort har vært usedvanlig kjedelig/fredelig, ja.
Postet 08-06-18 kl 11:15 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Natteravning er veldig koselig.

"Heeeei! Er det du som er mamman til [insert sønnenavn]?"

"Vil du høre en sang?"

"Så fint at dere går rundt!"

I det hele tatt. Jeg liker det.
Postet 08-06-18 kl 11:39 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
«Looks like you’re the only one on the call»

The ultimate waste of time.
Postet 08-06-18 kl 11:48 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Russen fikk 6 på muntlig eksamen, så i kveld skal mor drikke bobler og feire sitt flinke barn. Ikke sammen med henne, da, men likevel.

Barn nr 2 er altså ferdig på videregående.
Postet 08-06-18 kl 11:54 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Øh. «Due in 8 minutes.»

Postet 08-06-18 kl 11:54 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Hurra for Barn, agenten!
Postet 08-06-18 kl 11:55 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Maverick: Her hører jeg bare at natteravnene går rundt og ikke ser en sjel. Mannen min var skikkelig hæppi da han ravnet på 16. mai og det faktisk var noe som skjedde.
Postet 08-06-18 kl 12:07 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Divine, vi bor jo i ghettoen vettu. Masse action.
Postet 08-06-18 kl 12:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nei, jeg juger. Det er omtrent nada som skjer i den perioden natteravnene er ute, fra 21:30 til 23ish, uten om blide unger og ungdommer.
Postet 08-06-18 kl 12:10 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Her er det ikke det en gang, det er bare totalt TOMT.
Postet 08-06-18 kl 12:27 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Hurra for 6'er, agenten, så flott!

Millen: Kos dere i Abra Havn. Her er det strålende sol og meldt varmt og godt hele helgen, bli'kke bedre enn det.
Postet 08-06-18 kl 12:31 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
I vårt natteravnområde er det som oftest temmelig tomt for folk. Men nå har jeg blitt medlem av komiteen og skal sitte innevakt to kvelder i høst. Det blir sikkert greit det også.
Postet 08-06-18 kl 12:37 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg skal snart til tannlegen. :vondtilommeboka:
Postet 08-06-18 kl 13:01 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
PÅ jobb. Skal snart hente bil som måtte få nye frontrute etter at vi møtte en stor stein i 120 km/t sånn ca.

I helgen: sluttspill i beachhåndball og mer jobbing.
Postet 08-06-18 kl 13:15 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Melding fra sønn, snart 15 og niendeklassing, som er på vei hjem fra leirskole. "Det var litt drama i går for noen hadde tatt narkotika (red anm: vi antar hasj) og blitt høy." Selv hadde han lest bok og spist godteri på rommet sitt.

Og til orientering hadde første spammer klart å legge inn så mange innlegg at det måtte en admin til for å få slette, for moddegrensen for sletting var på 50. Hvis det dukker opp flere å er det bare å ringe.
Postet 08-06-18 kl 13:20 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Fniser av Candys samvær med Skype. Har selvsagt aldri skjedd meg.
Postet 08-06-18 kl 13:20 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Hæ, Trixie? Gikk det bra med dere?

Agenten: Gratulerer med barnet!
Postet 08-06-18 kl 13:27 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Adrienne: Shit! Hva er det disse kidsa driver med?
Postet 08-06-18 kl 13:27 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Palmen
Adrienne: Shit! Hva er det disse kidsa driver med?
Narkotika, åpenbart. Vi har blitt informert om at det er problemer på skolen med hasjbruk, mest på tiende trinn, så det kommer ikke fullstendig overraskende, men at de skulle ta det med på leirskole?
Postet 08-06-18 kl 13:35 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Oida. Narkotika altså. Men om man først driver med den slags, så er jeg ikke så overrasket over at det blir med på leirskole. Kjipe greier for alle involverte egentlig.
Postet 08-06-18 kl 13:54 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg kjenner at jeg blir litt sjokkert. Det går veldig fort fra "søte og små" til "unge og lovende" til at de driver med ting jeg ikke ANTE at 15 åringer gjorde -- i skoletiden. Jeg husker at gutta i klassen begynte å eksperimentere med øl (og helt sikkert hjemmebrent) de hadde stjålet hjemme i den alderen, men læll -- dette var pøbelgutter på bøgda. (men det er vel kanskje det det er der også)
Postet 08-06-18 kl 13:55 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Å, føkk!

Vi har faktisk ikke hørt om dette på 10. trinn her enda, men de kan være ting jeg ikke vet om. De begynte med festing i 8. så på klasseturen i høst var vi forberedt på litt av hvert, men oppdaget i hvert fall ingenting.
Postet 08-06-18 kl 14:00 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har nettopp søkt kommunen om en drøss med penger, mot av vi holder idrettshallen åpen for nærområdets slamper. Og så tror jeg vi må finne på noe nytt på det tilbudet så vi trekker flere enn the usual suspects. Det er jo ingen steder å gjøre av seg enn å reke rundt, bedre at de er i hallen der vi kan se dem.
Postet 08-06-18 kl 14:06 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi er inne i innspurten av skoleåret, der en million løse tråder skal samles og festes. Jeg føler at jeg hele tida holder på med et eller annet pirk, samtidig som det føles som om jeg ikke får gjort noen ting.
Postet 08-06-18 kl 14:15 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Nemlig, Stompa! Jeg har et frustrasjonsnivå på linje med det jeg hadde når Trump ble valgt.
Postet 08-06-18 kl 14:48 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg overraskes overhodet ikke. Jeg har bare barn på barneskolen, og snuppa kom hjem og fortalte at et par litt perifere kompiser drakk alkohol. Altså barn på barneskolen som drikker.

Så at det blir verre på ungdomsskolen tror jeg bare er å forvente.
Postet 08-06-18 kl 14:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Her skal den lokale kirken starte ungdomsklubb i høst, fredager eller lørdager, slik at de skal ha et sted å samles og et alternativ til å henge på grendehusene eller henge i byen. Viktig med tilbud til alle tenker jeg. Jeg er ikke så overrasket, mest over at det skjer på leirskole.
Postet 08-06-18 kl 20:59 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no