Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 13-06-18 kl 07:21 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
Minerva sin avatar
Mornings. Må jeg virkerlig på jobb i dag igjen? Må jeg virkerlig organisere sommeravslutningsunderholdningen for 55 elever ettersom det visstnok er jeg som er musikklærer på trinnet i år?

Ha en fin dag, da. Ikke tenk på meg....
Postet 13-06-18 kl 07:31 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Dakars Minerva.

Jeg organiserer konferanse. På jobb 7.30-22 i går og det ligger an til 7-22 i dag. Men vi er halvveis og så langt går alt bra, så jeg er optimist. En litt trett optimist.

Jeg har det gøy, men gleder meg også litt til torsdag når alt er over.
Postet 13-06-18 kl 08:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Dakars begge to.
Jeg er trøtt og har kaffe og venter i spenning på om det kommer noe arbeidslyst/motivasjon til å gjøre noe fornuftig ila dagen.
Postet 13-06-18 kl 08:50 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg veit godt kva eg skal gjere i dag, og arbeidslyst er på plass. Skal eksaminere sju stykke, litt ulikt og ymse kva dei fekk levert innen fristen i går, men satser på at det har ordna seg i løpet av natta eg skal i all fall gjere mitt beste for å trygge dei og stille gode spørsmål.
Etterpå nærmer det seg f., men først a.
Postet 13-06-18 kl 08:53 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg vet også godt hva jeg skal gjøre idag, men mangler all arbeidslyst..
Postet 13-06-18 kl 09:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Uff, Minerva! Skal sende deg ømme tanker.

Jeg skal veilede mine åtte kandidater i dag, det blir nok fint. Bruker kvelden til egne forberedelser, så er det eksaminasjon i morgen.

Eldstedatteren har sin aller siste eksamen på videregående i dag og spratt lykkelig opp av senga. Når skjedde det egentlig at hun ble voksen?
Postet 13-06-18 kl 09:06 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Jeg er på gjemmekontor..
Mannen er på heldagsmøte med gjengen på land, så da kan han ikke være hjemme med minstemor. Derfor avspaserer jeg og "jobber" når jeg kan. Lite effektivt og mye sutring, men jeg slipper ta helt fri. Og har jeg sagt at det skal bli godt med barnehageplass i august? Hun er overmoden for det nå. Og det er moren og.
Til alle dere som er i innspurten:
Postet 13-06-18 kl 09:22 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg kjenner følelsen, Blondie. Storesøster var ferdig med muntlig i går og skal nå bare på vitnemålsutdeling om en uke, så er hun ferdig på videregående.

Jeg henger etter for halv pris som vanlig og har ikke lyst til å forholde meg til at hun flytter om vel to måneder.
Postet 13-06-18 kl 09:28 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hektisk uke dette, med avslutninger og bursdagsfeiringer og jeg har en del møter denne uken som jeg må forberede meg til. Så jeg gleder meg egentlig til juni er over, og jeg forhåpentligvis er i mål med denne saken, uten å bli gal.
Postet 13-06-18 kl 09:32 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi blir minnet på utflytting daglig, jeg forholder meg til det med en viss distanse. Fint at hun flyr på egenhånd, snurrig at hun skal leve livet sitt et helt annet sted. Fordelen er selvsagt at jeg har verdens beste unnskyldning for å dra til de britiske øyer ofte de neste fire årene.
Postet 13-06-18 kl 09:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 13-06-18 kl 09:54 av Blondie
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Klemmer i øst og vest til de som trenger det.
Jeg har litt gjemmekontor på morgenen, skal jobbe halv dag etterpå og avspasere det meste av morgendagen.
Bare litt stressa for alt som er igjen, men hei, pust med magen, dette går bra, eller no.
Postet 13-06-18 kl 09:52 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg må møte opp på avslutning på skolen i dag. Det synes introverten er sabla dumt. Jeg har ikke lyst til folk i dag.
Postet 13-06-18 kl 09:54 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Minerva: Dere må få underholdningen inn i faste rammer. Skolens sommeravslutning avholdes ved at hvert at trinnene fremfører en sang i henhold til tema. Tema bestemmes som regel etter noe i nærmiljøet (f.eks. Torbjørn Egner det året han skulle blitt 100 år - Torbjørn Egner bodde i nabolaget da han levde). I år var temaet mer generelt: vennskap. Hele trinnet sang sangen "langt å gå" av Klovner i kamp.

Det er sikkert litt jobb å få gjennomslag for noe sånt i utgangspunktet, men da er det lettere å gjennomføre hvert år. Å dele ut en sang til alle klasseforstandere på trinnet er mer overkommelig.

Jeg har det ikke bra for tiden, men prøver å se ut som jeg har det bra allikevel. Det er uansett snart ferie. Vi har til og med bråbestemt oss for å reise bort, så den 8. juli drar vi til Estland. Vi bestilte fly og noen overnattinger i går.
Postet 13-06-18 kl 10:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Pjuske på alle som trenger litt ekstra omsorg i dag.

Jeg er på jobb. Uten motivasjon. Men får da gjort litt. Straks ferdig med årets medarbeidersamtaler. Jeg har innført en ny ordning i år; walk and talk, og det har gitt hyggelige samtaler i flott vær i det minste.
Postet 13-06-18 kl 10:51 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
på de som trenger det.

Jeg har en betydelig bedre dag enn i går, og får unna ting i greit tempo. Skal gå tidlig fra jobb for å rekke sommerfest i barnehagen, så håper været er noenlunde når vi kommer ut på ettermiddagen. Skoleavslutning er neste uke, så det er fint spredd ut, heldigvis.
Postet 13-06-18 kl 13:11 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Avslutning for 4. trinn i dag, alltid hyggelig og med start 1730 og grillforbud blir det lettvint. Tar middagen hjemme og tar bare med jordbær el. Noen andre baker kake.
Postet 13-06-18 kl 14:14 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Dagen i dag.
  • Punktering
  • Snille Tesla kjører dekk til meg (jeg kom meg til dekkhotellet), men de kunne ikke reparere det, måtte ha nytt. 3000 kr
  • Gåtur i "iskaldt" vær der det begynte å regne. Mannen jobber heldigvis bare 3 km unna, men satt i styremøte så han kunne ikke hente meg.
  • Tok hans bil og overlot problemet til ham etter 2 timer på dekkhotellet
  • Til Riksen der barnløs kjær hyttenabo ble kjørt etter hjertestans. Kona ringte. Snakket med sykepleiere, så en nevrolog og så en kardiolog og ble skrevet inn som pårørende. Statistisk 50/50 at han klarer seg, trolig litt mindre her, tenker jeg pga sykehistorie. Ambulansehelikopteret hadde landet på vår steinbrygge. Bra vi oppgraderte den for noen år siden. De hadde holdt på i 40 minutter med ham. Første ambulanse var heldgivis på plass etter ca 7 minutter.
  • Kom hjem, fortsatt våt.
  • Sulten, hadde ikke spist frokost og klokken var over 12
  • Ikke strøm i kjøleskapet
  • Prøver å sjekke sikringene.
  • Ringer elektriker som var her i dag tidlig (han skulle gjøre noe annet)
  • Drar skjøteledning gjennom halve kjøkkenet, elektriker kommer tilbake i morgen.
  • Nå skal jeg jammen meg prøve å jobbe litt også før jeg om 15 minutter skal til ambassaden for å hente mitt pass.
Ja, ja, blir nok bedre dag i morgen.
Postet 13-06-18 kl 14:27 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Oppdatert 13-06-18 kl 14:37 av Pelen
Gammel
Palmen sin avatar
Å kjære for en dag, Pelen!

Jeg tror kanskje jeg hadde satt meg på sofaen med en kopp varm te og droppet verden i noen minutter hadde jeg vært deg.
Postet 13-06-18 kl 14:29 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Pelen, det var litt av en dag. Jeg må hoppe inn som engelsklærer og eksaminator på eksamen i morgen. Åtte elever jeg har rukket å bli litt kjent med, og som heldigvis stoler på at jeg vil deres beste. Syke lærere er jeg bittelitt lei om dagen, selv om den som er blitt syk her, ikke er en som legger seg ned før h*n omtrent stuper.
Postet 13-06-18 kl 15:04 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det at det blir så masete for leder og elever er hovedgrunnen til st jeg er på jobb om dagen. Snart roligere tider.
Postet 13-06-18 kl 15:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Hahaha, Blondie. Her er det vel blåst, elevane er så vidt eg har forstått fornøyde, verdens skjønneste sensor og alt glei av seg sjølv. Sånne erfaringer med muntlig eksamen er så herlig.
Postet 13-06-18 kl 16:01 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så deilig! Håper jeg kan rapportere om det samme i morgen. I det minste håper jeg at migrenen er borte til da.
Postet 13-06-18 kl 17:30 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg sitter fortsatt på jobb; elevene mine skal opp kl. 14 i morgen og da er det forberedelse fra 14 i dag. Vi kjører 4 timer obligatorisk på skolen etter at de har fått oppgaven, så nå er det en time igjen.

De var godt fornøyd med temaene de fikk, og jeg er ganske imponert over problemstillingene deres. Det er rimelig avansert å holde presentasjon om f.eks. hvordan makthaverne i DDR forvaltet makten sin - på tysk.
Postet 13-06-18 kl 18:01 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Wow stompa. Men hvorfor er dei oppe så seint på dag?
Postet 13-06-18 kl 19:14 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Poden kom opp i historie og fikk temaet stormakter i konflikt. Noe han er særdeles fornøyd med.
Postet 13-06-18 kl 19:51 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hondacrv; skolen er så stor at vi rett og slett må ha ettermiddagsparti for å få alt til å gå opp. Som det er er det 15 ulike trekktidspunkt, og da må vi ha to noen dager for å få plass.

Vi har 11 klasser på studieforberedende Vg3. Det er ca. 300 elever som skal opp i muntlig, i tillegg til de fra Vg2 og Vg1 som trekkes.
Postet 13-06-18 kl 20:08 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Wow, det var litt av et omfang! Vi har hatt tre trekk og har fem avgangsklasser.
Postet 13-06-18 kl 20:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Fortsettelse:
  • Henter pass på ambassaden.
  • Får sms fra mannen som fortsatt sitter i møte. Baderomsskapene som er innkjøpte får ikke plass på badet på hytten.
  • Kjører ut til hytten.
  • "Snakker" med snekker og murer. Murereren har rettet opp en ikke rett vegg før han la fliser så at badet nå har blitt en cm kortere enn det vi hadde fått beskjed om.
  • Legger en plan sammen med ene snekkeren som egentlig er møbelsnekker. Dette med kroppsspråk ettersom han ikke kan et ord engelsk og byggeleder kke er på plass der og da.
  • Møbelsnekker begynner å forminske det ene skapet.
  • Jeg går til nabodamen som nå har mann på sykehuset og er der hobbypsykolog.
  • Går tilbake til snekkerne etter en time og sjekker at alt ser bra ut.
  • Drar hjem.
  • Lager middag.
  • Nå skal jeg jobbe, for foreløpig har jeg ikke brukt mye tid på jobb i dag.
Postet 13-06-18 kl 21:30 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Blondie; hos oss kompliseres alt av de store avstandene. Vi må jo hente sensorer fra hele fylket, og da tar det tid å reise imellom. Veldig ofte henter de en sensor som har et parti kl. 14 en dag og et nytt parti neste dag kl. 9. Det sparer de ganske mye reiseutgifter på (særlig når sensor må fly), for de fleste må uansett overnatte hvis de har parti kl. 9. På toppen av dette reiser vi jo selv.

På fredag skal det opp 9 parti, og det er den største dagen vi har hatt i år. Og det er jo uansett ikke mer enn ca. 50-60 elever.
Postet 13-06-18 kl 22:59 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Å hjelpes. Det er dimensjoner over den skolen sidan, stompa! Vi har trekk over tre dager.
Postet 13-06-18 kl 23:23 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi er visstnok den nest største skolen i landet, så det er ikke små forhold, nei.
Postet 13-06-18 kl 23:32 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Hvor mange elever har skolen, Stompa? Høres utrolig stor ut.
Postet 13-06-18 kl 23:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Det var 10 paralleller på min videregående skole også, så dette hørtes ganske normalt ut.
Postet 14-06-18 kl 00:04 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Vi har 4 trekk og 600 elever til sammen. Litt andre forhold.

For en dag, Pelen! Håper resten av uka går på skinner og at du får slappe av i helga!
Postet 14-06-18 kl 00:18 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg tror nok primært det er avstandene som gjør at vi må ha SÅ mange trekk.

Skolen totalt har ca. 1500 elever. Det er inkludert yrkesfag. Tipper vi har rundt 700 på studieforberedende (studiespesialisering og musikk/dans).
Postet 14-06-18 kl 00:50 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Den jeg gikk på har vel rundt 600-700 nå, færre før, seks klasser på trinnet var det da.
Postet 14-06-18 kl 08:42 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no