Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Nesten første søndag i advent

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Nesten første søndag i advent

Postet 25-11-18 kl 10:24 av Kaffestuggu

Og vi tenner nesten vårt første lys.

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
Divine sin avatar
Jepp. Skulle ønske jeg kunne hatt noe adventspønt fremme nå. Ville gitt mer stemning. Her er alt kaldt og grått, så løpeturen i dag blir nok en hustrig opplevelse. Jeg drikker kaffe og lot meg lokke av Black Friday-tilbud i bokklubben, så jeg har kjøpt julegave til venninna mi. Skal rydde på loftet og garderoben på soverommet i dag, men tror det vil ta litt tid før jeg kommer meg ut av dette varme pleddet.
Postet 25-11-18 kl 10:41 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Tidlig oppe i dag for å kjøre eldstemann i hallen. Han tar tilsynsvakter mot betaling og skal være i hallen i hele dag. Plan for dagen er en PT-time om litt og kamp med minsten i ettermiddag. Nå koser jeg meg med sport på tv og strikketøyet mitt.
Postet 25-11-18 kl 11:07 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Sovet til nå! Ikke uavbrutt, men dog!

Plan for dagen er husvask, klesvask, løpetur og pepperkakebaking. Og så tror jeg vi må henge opp litt lys selv om det ikke er advent ennå. Trenger lys.
Postet 25-11-18 kl 11:11 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg danser til 0400 og er egentlig ganske sliten. Men det er bare å skjerpe seg dor her er der klassetreff for allerminsten om en liten stund.
Postet 25-11-18 kl 11:12 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg jobber, årets to villeste arbeidsuker står for tur.
Postet 25-11-18 kl 11:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har vært oppe en stund. Vondt i nakken, sovet dertil dårlig. En fjelltur i sol blir nok dagens medisin for humøret og den teite nakken.
Postet 25-11-18 kl 11:15 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har en vag idé om at jeg kom meg hjem på et tidspunkt, Fitbit sladrer om at jeg sovnet halv fire. Fryktelig morsomt på byen med bobler og venner, da får jeg leve med hodepinen i dag.
Postet 25-11-18 kl 11:35 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg har jordbærte, musikk på sonosen og regnskapsjobbing, og kunne definitivt hatt det verre.
Postet 25-11-18 kl 12:17 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har innvilga meg fri i helga, så her er det husvask og bursdagsfeiring på programmet. Har visst lovt å bake ei kake også, men mulig mannen må bake kaka sjøl. :migrenepågang:
Postet 25-11-18 kl 12:17 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Åååh, dansing til langt på natt!

Jeg har sovet lenge og i dag har vi en sjeldent planløs søndag. Vi skal ut en tur og lufte vett og unger. Og steke ribbe til middag!

Jeg har hengt opp alt av adventsbelysning og lagt på lilla løpere og putetrekk rundt om. Det ble så fint og lyst i krokene! Det er nå jeg trenger og har tid til adventskos, desember løper jo avgårde.
Postet 25-11-18 kl 12:20 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har sett Helene sjekker inn på nyfødtintensiven og har grått og grått. Så nå må jeg komme meg opp av sofaen og være litt aktiv, så jeg får tankene over på noe annet.
Postet 25-11-18 kl 12:28 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. Jeg sov til 0930- fått i meg kaffe og frokost. Sender mann og unger ut og kino senere så jeg kan konse om eksamen om 1,5 uke. Ja, lettere panikkangst er å finne. Mulig mer kaffe må til.
Postet 25-11-18 kl 12:46 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Vi har sovet lenge, og har B-barn som begynner å bli ganske store.

I dag skal jeg og eldste synge julekonsert i domkirka, mann og yngste har håndballkamper og kafevakt.

Aktiv søndag!
Postet 25-11-18 kl 12:55 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Litt korpsdugnad før middag hos svigers.
Postet 25-11-18 kl 13:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg er fremdeles helt alene hjemme, da Poden overnattet hos en kompis i går, og jeg drikker kaffe og spiller Queen og skal straks jobbe litt. Har egentlig planer om å rydde et skap, så jeg skal finne ut om jeg kan lure meg selv til å jobbe ved å tenke at jeg egentlig skulle rydde skap, eller omvendt. Begge deler er forsåvidt OK.
Postet 25-11-18 kl 13:04 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Sløv søndag her. Skal i familieselskap senere i dag og det er vel det.

Ellers skal jeg vel kanskje se litt på skolearbeidet, utsatt det hele dagen.
Postet 25-11-18 kl 13:23 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Gutta og jeg sløver, men skal snart på nyåpnet steinovnsbakeri som noen jeg kjenner har åpnet. Skal ellers hjem igjen og lage pinnekjøtt. Fin søndag!
Postet 25-11-18 kl 13:30 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Herregud, nå fikk jeg anslag av panikk. Jeg trodde jeg hadde gått glipp av at det VAR første helga i advent nå. Det har jeg ikke tid til.
Postet 25-11-18 kl 13:35 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Flere naboer har hengt opp lys ute nå. Jeg synes det er for tidlig, men vurderer likevel å følge etter....
Postet 25-11-18 kl 14:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har trent. Det vil si at jeg har vært på yogatime, og jeg blir ikke helt enig med meg selv om jeg synes det kan kalles trening. Men godt var det.

Her blir det ikke advent før neste helg. Gleder meg til å ordne til, men vil kjenne på at jeg gleder meg litt lenger før jeg faktisk gjør det.
Postet 25-11-18 kl 14:24 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har ikke vært på yoga på to uker, og enten det kan regnes som trening eller ikke, så skriker kroppen min etter en økt.
Postet 25-11-18 kl 14:32 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg syns godt man kan henge opp lys så tidlig som mulig, det er jo bekmørkt ute. Og lys ute har ingenting med jul å gjøre, i seg selv.
Postet 25-11-18 kl 14:33 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Lysene kom opp.
Postet 25-11-18 kl 15:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Så fint, millact. Jeg rakk ikke henge opp våre, men skal få gjort det i løpet av uka. så blir det crazy yay veranda.
Postet 25-11-18 kl 18:27 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Kjøpte litt ny belysning i år, bare fint med lys. Kunne hatt enda mer, men tenker jeg får kjøpe litt hvert år. I år ble det et slags nett over noen busker og noen store kjeder med stjerner på busken ved inngangsdøren. Girlander på terrasse kom i fjor.
Postet 25-11-18 kl 18:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Vi har startet julen i dag med familiejulebord på Frognerseteren. Så deilig å skifte fra penkjole til yogabukser klokken 17, stappstappstappmett.
Postet 25-11-18 kl 19:29 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Vi har kost oss på hotell i helgen med gode venner, synd helgen gikk så fort.
Postet 25-11-18 kl 19:38 av Chablis Chablis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Vi har hatt kjempekoselig besøk i helgen.
Postet 25-11-18 kl 20:14 av annemede annemede er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no