Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Det første lyset

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Det første lyset

Postet 02-12-18 kl 09:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
God adventsmorgen! Jeg ligger henslengt på sofaen og ser på Orderud-dokumentaren. Det gir jo i det minste litt perspektiv på eget liv. Regn ute, tror det ikke blir så mye uteaktiviteter i dag.
Postet 02-12-18 kl 10:16 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Snøsøsteren er lest for jentungen og overnattingsbesøk. Utrolig kjekk bok, glede meg til resten av førjulstiden med den.
Postet 02-12-18 kl 10:29 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Storesøster på 22 leser snøsøtster til lillesøster på 11 må i advent . Idag skal jeg straks ut og lufte hodet i byfjellene mens det er litt dagslys. Etterpå må jeg hive meg rundt og lage fotokalender.
Postet 02-12-18 kl 10:52 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Cup-morgen. Ett tap så langt.
Postet 02-12-18 kl 11:04 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Begynte på Snøsøster her i går. Eldste på snart 14 leste like godt hele, men hun ville likevel høre meg lese for broren også.

Det skal være julemarked i flotte Ravnedalen, men nå pøsregner det.
Postet 02-12-18 kl 11:08 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Idag skal vi på Chat Noir og se Natt i Nisseland.
Ellers lesning til eksamen, vi leser og Snøsøstren høyt i familien.
Postet 02-12-18 kl 11:11 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg har vært oppe forholdsvis tidlig, satt rundstykkedeig, ryddet kjøkkenet og arbeidet en time. Nå skal jeg bare vente litt for å se om det kommer svar på noen av henvendelsene mine (kan jo være noen andre jobber en søndag morgen), så skal jeg rydde vekk datamaskinen og bake pepperkaker.

Ellers er planen for dagen å prøve å bli ferdig med julegenser til storesøster slik at den kan brukes i adventen.
Postet 02-12-18 kl 11:22 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Cupmorgen her og.
Postet 02-12-18 kl 11:29 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg pysjer og pepperkaker i sofaen med en nudisttreåring som har erklært at det er «lettere å balansere (på sofakanten) uten klær», har kaffe og et deilig, mykt og langsomt strikketøy.

I ettermiddag skal vi «feire ett-tallet» som Aurora sier, med god og sen lunch, og pokkern, lurer på om det er julegrantenning i borettslaget i dag?
Postet 02-12-18 kl 11:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Oppvisning i turnforeningen, oppsatt i pulje to så da blir det en sen start.
Postet 02-12-18 kl 12:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Vi har sjekket ut fra hotellet i Riga, men flyet går ikke før 23.30. Har søkt tilflukt i tesalong og skal snart besøke det tidligere KGB-hovedkvarteret. Det er litt varmere her i dag, takk og lov. Jeg trodde at jeg som trønder var vant til det meste av kulde, men gårsdagen var helt ekstrem.
Postet 02-12-18 kl 12:51 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har klipt mannen, slåss med Facebook og driver nå og skviser femtenåringen til å skrive ferdig stilen sin. Det virker ikke så fristende å gå ut i alt det blygrå og våte, akkurat.
Postet 02-12-18 kl 13:52 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Slåss med Facebook?
Postet 02-12-18 kl 14:07 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Knotet med noen bildegreier.
Postet 02-12-18 kl 14:10 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God formiddag.

Jeg har sløvet på sofaen, gått tur sammen med storebror og nå venter jeg på at en maskin med klær skal bli ferdig. Rolig søndag med andre ord.
Postet 02-12-18 kl 14:35 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Mannen og min kjærestehelg går mot slutten, nå venter vi bare på at flyet skal gå. Har vært nydelig med plussgrader og sol nå, ladet opp med d-vitaminer til resten av desember.
Postet 02-12-18 kl 14:52 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Herrejemini, førti-femtiåringer kan feste.
Postet 02-12-18 kl 14:59 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg sitter og kvier litt for å gå ut i det våte, jeg også, men har en vag plan om å gå på DoGA på Designernes eget julemarked. Har noen vært der og kan fortelle om det (ikke) er verdt det?
Postet 02-12-18 kl 15:03 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God middag! Vi sløver, synger og spiller litt gitar med gjesten vår. En av ungene på trening, den andre med hodet dypt nede i iPaden sin.

Litt senere skal vi ned og hente to ønsker fra ønsketreet i byen, og så blir det pizza og julefilm i heimen.
Postet 02-12-18 kl 15:12 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Mann og sønn spiller sjakk, datter og venninne baker julekaker, og jeg jobber litt. Tilsynelatende idyllisk, spent på hva som ryker først!
Postet 02-12-18 kl 15:18 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Årets første julebrøler; Remas pepperkakedeig. Aldri, aldri, aldri igjen.
Postet 02-12-18 kl 15:25 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har sunget og sunget og sunget i dag.
Halleluja-koret fra Messias - det er liksom det ultimate for oss korsangere. Blir ikke mer trøkk enn det, gitt.
Postet 02-12-18 kl 16:57 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Go'ettermiddag! Skal straks ut i regnet å overvære julegrantenning der jentene spiller med skolekorpset. Vi drar via nærmeste fretex-boks og leverer 10 poser klær fra en lengge tiltrengt skaprydding. Håper det snart blir bedre desembervær, dette er traurig.
Postet 02-12-18 kl 17:27 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Julegrantenning og adventskonsert i høljregn unnagjort. Løpetur i høljregn også unnagjort. Nå har jeg krøpet under dyna for å se gjennom bilder til kalender, og ser ikke noen grunn til å krype fram igjen på veldig, veldig lenge.
Postet 02-12-18 kl 18:25 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Dro to motvillige barn ned til byen for å hente ønsker, bare for å oppdage at de henger der kun på lørdager. Jaja, vi kom oss i alle fall ut av huset i dag.
Postet 02-12-18 kl 18:55 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det VAR julegrantenning i borettslaget, så nå har jeg vært og dansa rundt treet sammen med femtenåringen, tolvåringen, treåringen og resten av gjengen her.
Postet 02-12-18 kl 19:02 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Søndag.
Fuktig lag igår så rolig søndag.
Nettopp kommet hjem så nå er det fyr i ovnen og sofaen.
Ungene kommer i morgen så jeg må pakke inn kalendergaver. Sent ute sa du??? ����
Postet 02-12-18 kl 19:57 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det ble jammen meg førsteplass i b-sluttspill på mellomste. Gøy!
Postet 02-12-18 kl 22:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Vi får kanskje snø til helgen!
Postet 03-12-18 kl 00:46 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no