Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 28-01-20 kl 06:35 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Morgen. Har ikke sovet i natt, første tannlegetime på 8år venter i dag og jeg har det helt pyton.
Postet 28-01-20 kl 06:49 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Uff, stakkars deg Frøy, det høres ikke bra ut. Er det tannpine eller tannlegeskrekk som har holdt deg våken? Uansett, håper det blir bedre når timen er overstått!
Postet 28-01-20 kl 07:40 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tannlegeskrekk/angst. Det er helt tullete, men allikevel helt virkelig.
Postet 28-01-20 kl 07:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Frøy, føler med deg!

Travel dag i dag, men innleder den med noen timer hjemmekontor. Har allerede jobbet en time før jeg "logget ut" for å ordne morgenlogistikk og spise frokost. Ganske fredelig å jobbe på morgenen mens minste koste seg med tv. Seinere er det møter uten pause fra 11 til 17, så godt med litt rolig start.
Postet 28-01-20 kl 08:24 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sukk. Ny trussel mot skolen min. Politi og ledelse avdramatiserer, foreldre er hysteriske i kommentarfeltene.
Postet 28-01-20 kl 08:29 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Frøy. Lykke til.

På jobb og trett og så spennende er mitt liv.
Postet 28-01-20 kl 08:38 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ah, følelsen av full kontroll når man finner helsekortet til ungen før 4-årskontrollen.
Postet 28-01-20 kl 08:50 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lykke til, Frøy. Tannlegeskrekk er virkelig pyton.
Postet 28-01-20 kl 08:50 av star star er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Føler med deg, Frøy! :har også tannlegeskrekk:
Postet 28-01-20 kl 09:02 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Lykke til, Frøy!
Postet 28-01-20 kl 09:31 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har hatt tannlegeskrekk tidligere, men de siste 18 årene har jeg gått til en fantastisk tannlege som sakte, men sikkert har kurert meg. Nå gruer jeg meg mer for hva det skal koste enn smerter. Og på sett og vis er det veldig bra.

Jeg er så absurd fornøyd med meg selv i dag. I går laget jeg invitasjon til snuppas "konfirmasjon", og det ble så bra. Hun protesterer normalt sett på det meste, men nå var det umiddelbart "Åh, den ble virkelig kjempefin!". Så det skal jeg leve en stund på.
Postet 28-01-20 kl 09:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Fremdeles sofa på meg. Luftveisinfeksjon/influensa. Kjedelig, men har heller ikke blitt dårligere enn igår så satser på det snur snart.
Postet 28-01-20 kl 09:43 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg skal krangle med tilsynsmyndighet i dag. Noen har helt klart satt seg på sin høye hest i sin tolkning av regelverk, men dette er en prinsippsak, så da har vi bestemt oss for å ta kampen. Wish me luck!
Postet 28-01-20 kl 09:49 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Frøken vil ikke, kom inn til meg klokken 23.38 og ville absolutt ikke sove i sin egen (kumle!) seng. Jeg satt på sengekanten hennes til halv ett og så fikk jeg sove helt til 05.20. Da ville hun ikke sove mer. "Sovei er våken! Senga e kummel!" Da var min tålmodighet ikkeeksisterende så jeg beordret henne i seng og forklarte at til og med biene sover nå.
Hun er veldig redd for bier, for det henger et Ole Brumm bilde på rommet hennes der Ole Brumm løper fra biene...
Såh, ja kaffe og hjemme/gjemmekontor i dag. :trøtt:
Postet 28-01-20 kl 09:55 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Shit .... innlegget til Geeky Girl minner meg om at jeg fikk med meg at et av mine barn også var på vandring i natt. Knerten har mye mareritt for tiden. Han våkner bare sånn delvis, men beveger seg rundt i huset. Jeg konstaterte at det var han jeg trolig hørte, men så sovnet jeg igjen. Men han sov i senga si i morges, så det må ha gått over av seg selv (han pleier å ta kontakt hvis han er veldig fortvila). Jeg håper i hvert fall at han hadde det greit nok.
Postet 28-01-20 kl 10:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Tirsdag. Jobb. Lei.
Postet 28-01-20 kl 10:14 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har cirka samme døgnrytme som Geeky-barnet. De siste nettene har jeg dratt til med drøye tre timers søvn. I dag er jeg bare dum i pysjamas, gitt. Satser på at jeg greier å kamuflere det på kontoret.
Postet 28-01-20 kl 10:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Kan jeg tipse om å flytte det biebildet, GeekyGirrrl?

Jeg slår fortsatt meg selv i hodet over hvor lang tid det gikk fra jeg skjønte at minsten hadde mareritt om Fantorangen (og mente han hadde sett et Fantorangen-spøkelse i gangen...) til vi fjernet Fantorangen-sengetøyet!
Postet 28-01-20 kl 10:28 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Flere med Fantorangfobi altså? Jeg kunne ikke skjønne hvorfor minstebarnet (5) brøt ut i krampegråt da vi satt på NRK Super. Det normalt så fornuftige pikebarnet var virkelig helt utrøstelig. Viser seg at hun har helt noia for denne Fantorangen.
Postet 28-01-20 kl 10:40 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Frøy: Jeg håper det går bra hos tannlegen. Jeg har hatt helt komplett angst for tannlege, frem til jeg fant en som behandler meg som om jeg skulle vært fire år og skryter om jeg bare åpner munnen. Noen år hos henne og tannlegeskrekken var kurert.
Postet 28-01-20 kl 11:13 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Takk dere, jeg er livredd for å få kjeft av tannlegen, det å ligge å gape å føle seg hjelpesløs, alle lydene, lukten og ja hele opplegget. Det at det kan gjøre vondt er ikke høyt oppe på listen.

Time 1415 så enda noen timer å grue seg på.......
Postet 28-01-20 kl 11:17 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
til Adrienne. Så Friends-episoden i går der Ross fortsatt går til barnelegen sin.
Postet 28-01-20 kl 11:21 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Milfrid sin avatar
Tannlegeangst her og. Skikkelig. Ikke vært hos tannlege på syv år. Tror jeg må i narkose. I USA fikk jeg likeglad-sprøyte. Funka som en kule.
Postet 28-01-20 kl 11:22 av Milfrid Milfrid er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg kjeder meg! Jobben er helt blæh om dagen og jeg vil bare hjem og strikke.
Postet 28-01-20 kl 11:27 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Valgte ei venninne som tannlege da jeg til slutt måtte ta turen. Da kunne jeg ikke snike meg unna.
Postet 28-01-20 kl 11:37 av star star er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
på Nenne.

Min jobb er også litt blæhh akkurat nå. Og jeg er trett og har lyst til å gå tur og så gå hjem og strikke. Dessuten har jeg lyst på lunsj og det er nesten en time igjen. Og jeg er ikke hjemme før 19.30 i dag.
Postet 28-01-20 kl 11:39 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg var også livredd for tannlegen før. Måtte rotfylle for noen år siden, og tannlegen min var så utrolig flink at han faktisk kurerte meg for skrekken!

Det som ble utslagsgivende for meg var at han har en filosofi om at han bruker ubegrenset med bedøvelse (mange tar betalt per dose) til pasienten er bedøvet nok, for jeg tar visst bedøvelse dårlig og måtte ha mye mer enn det som er vanlig. Det er første gang jeg ikke har hatt vondt til tross for bedøvelse, og det endret alt for meg.
Postet 28-01-20 kl 11:42 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Biebildet er nå fjernet!

Kaffe inntatt og gulv støvsugd. Jeg skal til tannlege den 17. februar og gruer meg, men mest til å dra kortet.
Postet 28-01-20 kl 11:55 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Møkkadag. Lymfevæske renner, ny kul dukka opp der som ein lymfeknute har blitt fjerna før (og den gjer vondt) fastlegen kjem eg ikkje gjennom til og så skal eg liksom på jobb no. Blæææææ
Postet 28-01-20 kl 12:23 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg skjønner deg så godt, Frøy. For meg er det også noe veldig ubehagelig med den ekstremt intime situasjonen. Jeg går mye heller til gynekolog enn til tannlege, for å si det forsiktig. Har ikke vært hos tannlegen siden 2013.
Postet 28-01-20 kl 12:26 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gutt (7 år) med mandler inntakt har streptokokker. =p Jaja, penicilinkur er i gang og formen hans er alt bedre.

Det er verre med moren som har hatt han i senga de siste to nettene. Han holder ikke munn når han sover engang. >< Det er enda godt han er så søt.
Postet 28-01-20 kl 12:47 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Er faktisk en fattig trøst at jeg ikke er alene med dette problemet. Stakkars tannleger så har så mange som er redd de.
Postet 28-01-20 kl 12:54 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Nok en som har tannlegeskrekk her. Det ble bedre da jeg sa i fra om hva jeg jeg synes er mest ubehaglig, det å få noe langt bak på tunga, og at jeg er mer redd for regningene enn for at det skal gjøre litt vondt.

Da satt vi opp tette timer en periode så vi fikk oversikt og kontroll på sakene. Og nå er det bare ubehagelig, men jeg er ikke redd lenger.
Postet 28-01-20 kl 15:17 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Da er jeg 50 % sykemeldt ut neste uke. Heldigvis og .
Postet 28-01-20 kl 15:17 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Bergensis sin avatar
Hjertensfryd.
Postet 28-01-20 kl 16:05 av Bergensis Bergensis er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg overlevde!! Må tilbake neste uke da, men men det er håp for meg også. En rotfylling, et vanlig hull og to visdomstenner som må ut. En fantastisk tannlege gjorde at dette gikk over all forventning!
Postet 28-01-20 kl 17:19 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så bra, Frøy!
Postet 28-01-20 kl 18:32 av star star er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
Godt å høre, Frøy!
Postet 28-01-20 kl 20:18 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Hjertensfryd Nå fikk jeg vondt av deg

Frøy, veldig bra! Jeg liker ikke tannlegen heller. Sitter i fra røff behandling når jeg var barn. Jeg hadde ikke noen store problemer med å trekke visdomstenner, men å borre gruet jeg meg noe veldig til når jeg skulle skifte en av tre gamle fyllinger. Jeg har har heldigvis ikke hatt hull siden jeg var i hvert fall 10 år (jeg husker hvor vi bodde).
Postet 28-01-20 kl 21:19 av Pelen Pelen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no