Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 31-03-20 kl 08:33 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 42

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar

Dette ligger an til å bli en slitsom dag. Mye som må bli ferdig, samtidig som en god del avhenger av tilbakemelding fra andre for at jeg skal få gjort mitt.
Postet 31-03-20 kl 09:00 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er i gang på hjemmekontor. Jeg har lest masse avisartikler på morgenkvisten som er ekstremt relevant for et møte jeg skal på senere i dag, og kjenner at jeg nesten blir litt redd. Jeg har fått et ansvar på jobben som er litt større enn jeg forstod da jeg takket ja til denne oppgaven.

Vel, vel. Ting skulle tilsi at jeg slett ikke blir arbeidsledig med det første.
Postet 31-03-20 kl 09:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg skulle egentlig deltatt på jobbintervju i dag, men de ble avlyst. Så da drar jeg på et møte og deltar på et teamsmøte.

Jeg gleder meg til normale tider.
Postet 31-03-20 kl 09:04 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Sola skin i ansiktet mitt og eg har starta nedtellinga mot påskeferien. Berre to dagar att. Juhu. Skal vurdere i påsken, men det er OK. Sånn går no dagan.
Postet 31-03-20 kl 09:19 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Solskinn inne og ute her, har startet Teamsmøte-bonansa. En liten kaffepause nå, vurderer å børste håret. :gjemmekontor:
Postet 31-03-20 kl 09:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg starter alle dagene med en 20 minutters gåtur selv om jeg verken har hund eller egentlig trenger å transportere meg noe sted. Men jeg tenker at det har jeg godt av. Da er det nesten ingen ute heller.
Postet 31-03-20 kl 09:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Gåtur på morgenen høres lurt ut, Tjorven. Jeg prøver å få gjort yoga hver morgen, men i dag gjemte jeg meg i senga så lenge jeg kunne. Er fryktelig sliten hele tida, og den bittelille skituren jeg gikk i går virker som den har satt seg skikkelig i kroppen. Er det flere som er mer slitne enn vanlig nå?
Postet 31-03-20 kl 09:34 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Jeg planlegger egentlig å starte dagen med å "gå til jobb", men foreløpig har det blitt med planen...

I dag får jeg jobbe fram til lunsj, etterpå får jeg være ansvarlig for kunst og håndverk. Det skal visst males en regnbue...
Postet 31-03-20 kl 09:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Jeg har akkurat hatt første kaffekopp, solen skinner, det er tirsdag og det blir sikkert en mye bedre dag enn i går! Flere kunder begynner nå å avlyse/utsette ordrene, men foreløpig har vi nok å gjøre. Straks teammøte her også.
Postet 31-03-20 kl 09:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb, men får ikke logget inn.
Postet 31-03-20 kl 09:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Systemene på jobb er nede så her må jeg lage med en ny plan for dagen.
Postet 31-03-20 kl 09:47 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Solen var på snarvisitt igår. Tilbake til grått og vått idag. Nok en dag på hjemmekontor. Aner snart ikke hvilken dag det er. I ettermiddag skal jeg ut å handle til påskeegg, inspirert sv en tråd her inne. Deretter skal jeg ut og lufte vettet og få opp pulsen godt.
Postet 31-03-20 kl 09:49 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
På hjemmekontoret og klar for en ny dag. Solen skinner ute og alle var blide til frokost. Det er ikke alltid slik i disse tider.
Postet 31-03-20 kl 09:50 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Heilo: Jeg er også helt kjørt i kroppen. Jeg har ingen tegn på sykdom, men selv ganske ubetydelig trening gjør meg sliten lenge. Mye lenger enn jeg pleier. Så i går tok jeg helt fri uten at jeg følte at det hjalp det aller minste.

Jeg forsøker å avfinne meg med at både kroppen og hodet ikke fungerer som normalt selv om denne uka er VELDIG mye bedre enn forrige uke (hvor hodet mitt var helt ute å kjøre).
Postet 31-03-20 kl 09:52 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Status etter 11 arbeidsdager med hjemmeskole og hjemmekontor er at jeg er helt utslitt i hodet. All veiledning av elever som jeg normalt gjør muntlig i timene, er blitt skriftlig, og jeg føler at jeg ikke gjør annet enn å lese og skrive og lese og skrive. Vi har ikke Teams eller andre egnede plattformer som gjør at jeg på en enkel måte kan fortsette å ta det muntlig, og jeg kjenner at det tar på. Hvis vi fortsatt har hjemmeskole over påske, må jeg tenke annerledes selv om vi ikke har gode nok hjelpemidler. Bill.mrk. Kokt i hodet
Postet 31-03-20 kl 09:56 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg hater dette klokkeskruingsgreiene. Det er helt grusomt å stå opp om morgenen nå.
Postet 31-03-20 kl 09:58 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Tjorven: Litt godt tross alt å høre at vi er flere.

Stompa: Jeg kjenner litt på det samme. Nå som jeg leser inn forelesninger på forhånd i stedet for å holde dem muntlig i klasserommet må jeg ha mye mer utførlige manus, og det blir også mye skriving av ting som jeg vanligvis gjør muntlig.
Postet 31-03-20 kl 10:07 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Lå lys våken i senga og vrei meg halve natta. Ikke noe tankekjør eller noe, jeg var bare lys våken. Så bare 2-3 timer søvn i natt og det passer jo bra med en hektisk møtedag som avsluttes med årsmøte for korpset (også som digitalt møte).
Postet 31-03-20 kl 10:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg drømte i natt at mannen hadde gått til anskaffelse av en okse som kjæledyr. Argumentet hans var at den var så søt, noe den også var i drømmen min, litt sånn som oksen Ferdinand. Var litt stressa da jeg våknet.
Postet 31-03-20 kl 10:24 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Adrienne.

Prøver å få tak i IT, men det er jaggu ikke enkelt. 10 min and counting........
Postet 31-03-20 kl 10:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Frister lite med gåtur her, regnet øser ned i dag. Men i går fikk jeg en fin skitur i marka med de to yngste, i fint vær, det var skikkelig deilig og etterlengtet. Og på den lyse siden, dette regnet får i det minste snøen til å forsvinne temmelig kjapt.

Ungene har forsvunnet inn i hver sin hule med hver sin chromebook/pc, til undervisning med sine respektive klasser. 9.klassingen har til og med laget seg en timeplan for dagen, fordi hun har så mange innleveringer framover. Hun er veldig ivrig og jobber godt. De to 7.klassingene er mer tilbøyelige til å sluntre unna, og må holdes litt mer i ørene. Jeg har kaffe, og kommer sakte men sikkert i gang med arbeidsdagen.
Postet 31-03-20 kl 10:32 av My My er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Adrienne: det hørtes ut som en typisk ting å drømme. Lage masse styr og stress for noe fullstendig urealistisk. En søt okse, du lissom.

Her er arbeidsmengden helt motsatt fordelt hos ungene. 9.klassingen har nesten ikke oppgaver, mens 7.klassingen jobber for full guffe fra 9-15 hver dag. Særlig har de masse fysisk aktivitet, og han er jo så pliktoppfyllende at det går mye tid til dette. Han er helt stillesittende ellers, så det er kanskje greit nok.
Postet 31-03-20 kl 10:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Jeg våknet midt i en svømmetur i turkist vann i Santorini. Skulle gjerne svømt litt lenger.
Postet 31-03-20 kl 11:21 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Minstemann har heldagsprøve i norsk i dag og jeg håper bare at gulvsliperen ikke forstyrrer ham for mye. Det er litt på halv tolv her nå, men vi ser en ende på det.

Fredag blir fridag fra håndtverkere, så blir det litt småtterier mandag og så er huset vårt igjen. I hvert fall til over påske.
Postet 31-03-20 kl 11:23 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Jeg kunne godt hatt en søt liten okse i hus, eller kanskje helst ute i hagen?
Og svømming på Santorini hadde vært supert!

Eldste har hatt naturfagprøve og jobber nå med norsk. Yngste ler i tv stua, han jobber nok med noe med en venn eller to. Jeg har gitt meg en kort pause, fikk lagt inn vanskelig ordre.
Postet 31-03-20 kl 11:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
30+ minutter og jeg venter fortsatt. Begynner å lure på om det er noen i andre enden. Ja bortsett fra sentralbordet, men de kan jo ikke hjelpe.
Postet 31-03-20 kl 11:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Touchdown på jobb for å sjekke og besvare mail. Skal snart hjem igjen, og ut på topptur så snart barnas skoledag er over. Har endelig klart å motivere hele familien til felles tur.
Postet 31-03-20 kl 11:58 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Endelig.... Men å skal jeg jo snart gå.
Postet 31-03-20 kl 12:16 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 31-03-20 kl 13:23 av star
Gammel
My sin avatar
Tjorven: Her føyk 9.klassingen nettopp forbi på vei ned i kjellerstua, hvor hun visstnok skulle ha tabata. Så de har også en del fysisk aktivitet. 7.klassingene har litt, blant annet en oppgave der de skulle ta en gå- eller joggetur i nærområdet i 20 minutter, og registrere ruta i en kartløsning og sende inn. Det var også lekse i K&H, av alle ting. Kombinert gym og K&H.
Postet 31-03-20 kl 13:11 av My My er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten skal gjøre 100 situps, 100 pushups og 100 knebøy - hver dag. I tillegg så er det 40 minutter med enten løpetur eller egentrening, og alt dette skal rapporteres inn hver dag.

... nevnte jeg at gymlæreren hans er landslagstrener i en ganske liten sport (i norsk skala) med særdeles robuste utøvere?
Postet 31-03-20 kl 13:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det der er jo galskap, Tjorven. Selv ikke eldste har sånne mengder.
Postet 31-03-20 kl 13:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Herregud Tjorven.
Postet 31-03-20 kl 13:25 av My My er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Det interessante her er at 7.klassingene denne uka har lekse i mat og helse. Og de har ikke engang mat og helse i år.
Postet 31-03-20 kl 13:26 av My My er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Postet 31-03-20 kl 13:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Haha, den er fin, My!

Jeg har for liten leilighet til at tre mennesker skal ha videomøter samtidig. Jeg har nettopp hatt en sjarmerende krangel med min yngste om min jobb eller hennes undervisning er viktigst. :brakkesyk:
Postet 31-03-20 kl 13:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Er det bryting, Tjorven? Det ser høres typisk ut som noe de ville fått fra en brytetrener i den alderen.

Jeg har en liten pause og puster ut på sofaen. Fikk melding fra en elev i dag om at jeg var den eneste læreren hens som hadde vært ryddig og oversiktlig de siste ukene; skal leve på det ei stund.
Postet 31-03-20 kl 13:56 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar

Det høres jo helt vilt ut, Tjorven!
Postet 31-03-20 kl 14:07 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det gymopplegget ville jeg ha sjekket lovligheten av å pålegge elevene. Det høres ikke sunt ut.
Postet 31-03-20 kl 14:24 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her har 6.klasse uteskole i dag, det er hun som har hatt mest arbeid av mine to så dette var fortjent, hun pakket sekken med to fjellduker, kakao, brødskiver, vann, kjeks og klær og tok turen til skogs med en venninne som hun ikke har sett siden skolen stengte, men som jeg vet har like strenge "regler" som oss så jeg vet at de ikke blir for nære og de holder avstand til andre folk, de har vært på tur i 2,5 time nå og jeg tror enda det går en stund før de er leie. Hun fikk med seg mobilen og høyttaler også så går ut i fra at de storkoser seg!
Postet 31-03-20 kl 14:33 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie: Jeg har hus, men har likevel hysjet og diskutert med eldste om bruken av kjøkkenet og min jobb. Dårlig samvittighet etterpå, for hun baker grovt brød som er lekse til senere i uken. Men jeg bruker kjøkkenet som pult akkurat nå i disse ukene.

De har vært på tur i dag og plukket blomster, så da kunne yngste krysse av på å gjøre noe fint for andre og frisk luft.
Postet 31-03-20 kl 15:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Tjorven, det høres jo helt vilt ut! Hver dag?!

Nok en travel dag både jobbmessig og skolemessig, og akkurat i det jeg trodde jeg kunne ta en litt tidlig ettermiddag datt det inn et møte til. Jaja, neinei.
Postet 31-03-20 kl 15:31 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg har lekt frisør, og har gitt attenåringen ny sveis. Er dødelig imponert over at han turte å legge sitt hår i mine hender, men det gikk egentlig ganske bra selv uten maskin.

Det regner og blåser, skikkelig hustrig vær.
Postet 31-03-20 kl 16:09 av Albertine Albertine er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no