Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 18-08-20 kl 08:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 17

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar


I dag klarte den ferske ungdomsskoleeleven å stå opp for egen maskin, og han lager nå klar sin egen matboks. Klart fremskritt i forhold til i går. Han kan hvis han vil.

Den mer erfarne ungdomsskoleeleven skal være mentor for ferske 8. klassinger og være med dem på tur. Hun starter derfor ikke før kl 10. Så lillebror var litt misunnelig. (De går ikke på samme skole, så han skal ikke på den turen.)

Mannen og jeg har time hos foreldreveileder i dag. Det er veldig nyttig, men jeg er spent på om hun har noe nytt å tilføre nå. Jeg mistenker at vi er gjennom "standardpakken" og at det nå er tanken at vi klarer oss på egenhånd. Jeg tror egentlig at jeg har lyst til å gå til henne for alltid, for jeg er en skikkelig feedback-junkie.
Postet 18-08-20 kl 08:46 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Første skoledag i dag, det blir spennende å få referat i ettermiddag. Jeg har legetime og hjemmekontor i dag - må gå ned til legen, så jeg er glad det er fint vær.
Postet 18-08-20 kl 08:57 av celebelen celebelen er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg drev med utagerende service for den nyslåtte sjuendeklassingen i dag, hun var nærmest i koma. Hun kniste da jeg dro og lurte på om jeg kom til å fortsette med varm havregrøt på bordet og gulrøtter og friske bær i matboksen. Svaret er nei, vanligvis drar jeg mye tidligere enn henne.

Samtaler med nye elever i dag, det er alltid hyggelig!
Postet 18-08-20 kl 09:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 18-08-20 kl 09:20 av Blondie
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb og har mest lyst til å snu og kjøre hjem igjen.
Jaja, får klistre på et smil og gjøre noe fornuftig.
Postet 18-08-20 kl 09:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
På plass på hjemmekontoret, mann og barn er sendt hver til sitt og jeg sitter her med en smoothie og forsøker å finne arbeidslyst.
Postet 18-08-20 kl 09:17 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Første skoledag her også! Størsteguttene er hel på plass, minstemann venter på høytidelig mottakelse av førsteklassinger. Jeg har bare skolebarn og begynner å føle meg gammal (men det er litt godt og). Jeg har ingen kontaktelever sjøl i år, men skal i stedet bli kjent med 80 elever jeg ikke har sett før, første gruppe litt seinere i dag. Det blir spennende!
Postet 18-08-20 kl 09:19 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er på vei til jobb med kollektiv transport. Litt flere folk enn sist uke, men fortsatt enkelt å holde en meters avstand, så maska er ikke hos så mange. En person sov med den under haka, der gjør den ikke mye nytte.
Postet 18-08-20 kl 09:20 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
På plass på hjemmekontoret. Men jeg skal faktisk til byen litt senere i dag. Jeg har og skal ha møter utenfor hjemmekontoret hver dag denne uken. Det er en merkeuke. Nesten så det skal bli deilig å være hjemme i helgen.

Andreklassingen (vgs) hadde hatt et snoozeproblem. Heldigvis stakk jeg hodet inn på rommet hennes for å sjekke om hun var gått. For det var hun ikke. Satser på at hun kom seg til skolen i tide. Hun hadde i hvert fall god fart ut av døren.
Postet 18-08-20 kl 09:36 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! På plass på UB igjen. Elsker den enorme vindusveggen med alle bjørketrærne utenfor.
Postet 18-08-20 kl 09:54 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
på Star og evt. andre som trenger det.

På jobb på ekte igjen i dag. Det er greit med ekte kollegaer og tilgang til alt av bøker og papirer (ikke såå digital enda). Alle ungene kom seg trygt gjennom skoledagen i går, jeg må bare tilstå at det er krevende å vente på at en 16-åring skal være klar for å dele om sin første dag på vgs. Jeg er litt for nysgjerrig på alt.
Postet 18-08-20 kl 09:59 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
På jobb i varmen. Sendt avgårde 7.klassingen på leirskole. De er heldige med været i alle fall.
Postet 18-08-20 kl 10:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Snart klar for jobb. Skal vera med 1.klasse i dag. Det kan jo bli spennende. Har ikkje møtt dei enno.
Postet 18-08-20 kl 10:12 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Å, det hørtes flott ut, Toffskij.

Lurer på om den luskende hodepina egentlig er migrene.
Postet 18-08-20 kl 10:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God ... morgen? Gutta endelig klarert for videre drift med dobbelt sett negative tester som tikket inn kl 08 i dag tidlig, lenge siden sist jeg har sett unger så begeistra for å dra på skolen.

Jeg har ikke sovet i natt, og det er litt gøy for det gjorde jeg ikke natt til attende for et år siden heller. Den gangen var det dog fordi jeg var på jobb til kl 03, ble vekket av jobbtelefoner med en gang jeg hadde kommet meg i seng kl 04, og måtte opp igjen kl 06 for å dra på jobb igjen for en ny tjuetimersøkt.

Det var fortsatt morsommere enn nå.
Postet 18-08-20 kl 11:42 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da har jeg fått satt opp time på lab for å få fjerna stinga neste uke.
Postet 18-08-20 kl 12:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg sitter på hjemmekontoret og spionerer på ungdomsskoleeleven som har utegym rett utenfor.
Postet 18-08-20 kl 12:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er på kontoret, første jobbdag etter ferien. Student 2 hadde første dag i går, kom hjem glad og sliten og full av inntrykk. Student 1 er fortsatt på sommerjobben, har siste dag i morgen og drar tilbake på hybelen i morgen kveld. Har vært helt herlig å ha samlet flokk hjemme en stund. Niendeklassingen hadde første dag på skolen i dag, første svømmetrening nå straks. Mannen, dvs. student 3 (han skal ta ped kommende år) er stort sett hjemmestudent og skal være logistikkansvarlig på si, mener han. As if!! Time will show.
Postet 18-08-20 kl 17:05 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no