Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 19-08-20 kl 08:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
På plass på hjemmekontoret, men har en hodepine som gjør at jeg nesten ser i kryss. Vurderer å stemple ut igjen og krølle meg under dynen til det slipper.
Postet 19-08-20 kl 08:29 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Straks klar for jobb. Blir en blanding av de to jobbene mine i dag. Ser fram til kontordag i morgen og fredag.
Postet 19-08-20 kl 08:40 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hepp! Her er det rett ut i produksjonen, gitt.
Postet 19-08-20 kl 08:50 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Guri, i dag var det tungt å stå opp! Jeg er vanligvis en morgenfugl, men ferien har visst tøyset det litt til. Maratondag med 16 elevsamtaler, så det er bare å kaste på seg fjeset.
Postet 19-08-20 kl 09:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har en prøvelse som mor. Den sylferske ungdomsskoleeleven "glemte" å få med seg et ark om dagens aktiviteter. De skal på tur og han mener at de skal møte på et omtrentlig sted til en omtrentlig tid. Han klarer ikke å si hva stedet heter eller tidspunkt. Han er allikevel veldig tydelig på at dette har han kontroll på. Mannen min har bestemt at hvis gutten mener han har kontroll, så skal vi ikke overstyre ham og be lærer om mer info.

Så nå blir det spennende om han klarer dette. Jeg er ikke helt overbevist, men hvis han møter på feil sted til feil tid, så har han jo telefon med seg.
Postet 19-08-20 kl 09:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Ah, så lenge ungen selv mener han har kontroll (og bruker å ha det, og har verktøy til å løse det om han tar feil) så er jeg enig med Tjorvenmannen.

Jeg er veldig spent på om husets 7. klassing kommer seg ut døra i tide. Vedkommede er ikke opptatt av tid, har ødelagt telefonen sin og finner ikke klokka si. Og tenker at det sikkert går fint. Her har vi en historie med mye forsentkomming pga rot med tid, så jeg stoler IKKE på at det ordner seg, men er lei av å fikse og ordne.

Men bortsett fra det, så var det helt ok å stå opp en halv time tidligere nå som hele hurven skal gjennom bad og kjøkken på samme tid som meg. Kjennes bare passe bortkastet å stå opp 30 min tidligere, og ende opp 30 min senere på jobb.
Postet 19-08-20 kl 09:30 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tydelig at hverdagen er i gang. Lykke til til Tjorvensønn og til tink.

Jeg har hatt en stressemorgen av en annen verden. Heldigvis hadde jeg lagt inn tid til at mye kunne gå galt og jeg er nå sånn noenlunde klar til et møte som starter om en halv time.

Langt og anstrengende møte i dag, men det er bare å være forberedt.

Og så har jeg fått dette brevet fra Lånekassen:

INNFRIELSE AV UTDANNINGSLÅNET
Vi bekrefter med dette at utdanningslånet ditt i Lånekassen er innfridd. Vi tar likevel forbehold om at innbetalinger kan være feilregistrert.

Husk å avslutte et eventuelt fast trekk du har i banken din. Dersom du har hatt avtalegiro eller e-faktura, trenger du ikke gjøre noe.

Vi håper du har hatt glede og nytte av utdanningen din!

Vennlig hilsen
Lånekassen



Jeg klarte det før jeg fylte 50.
Postet 19-08-20 kl 09:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: Mannen min fikk det samme brevet i går. Og han sa at det nesten føltes litt rart. (Han rakk det også før han fylte 50.)
Postet 19-08-20 kl 09:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Gratulerer, Blå! Jeg skal også være ferdig med lånekassen før jeg blir 50, huslånet er en helt annen sak.
Postet 19-08-20 kl 09:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
7.klassingen er på leirskole; sett fine bilder på nettet nå.

Masse møter i dag, bla.DNV revisjon, men det går bra.

Fremdeles varmt i sør, deilig.
Postet 19-08-20 kl 09:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi forsov oss i dag. Yngste rakk sitt, jeg ikke. Og ikke fikk jeg levert der eldste skulle ha i tide.
Postet 19-08-20 kl 09:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Wow, gratulerer med innfridd studielån! Jeg tror jeg er ferdig med mitt innen jeg fyller 66.
Postet 19-08-20 kl 10:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
God start på dagen, det håper jeg betyr en god dag.
Nok av ting på lista så svosj med meg.
Postet 19-08-20 kl 10:14 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Blondie: jepp no sånt ja (studielån)...
Postet 19-08-20 kl 10:14 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Så deilig, Blå! Tre ganger har jeg fått sånne, studielån, forbrukslån til etablering etter studier og første huslånet, og den følelsen er ubetalelig.

Minstemann har bli-kjent-dager og skulle på stranda med skolen i dag, så det er ikke helt fullt kjør ennå. Mye utstyr som skal på plass da, arbeidstøy og vernesko og alt med seg, men nå tror jeg vi har oversikt på alt som er å få tak i.

Jeg har søkt på en intern stilling, som egentlig er i Oslo, men håper veldig at det kan endres til et-par-dager-i-uka-i-Oslo-etter-korona, akkurat nå har jo alle hjemmekontor allikevel. Hvis jeg er den rette kandidaten da og det synes jeg jo at jeg er. Søknadsfristen var søndag, så jeg må nok smøre meg med tålmodighet ennå litt, men hun som ev. blir sjefen min ba meg søke da jeg spurte henne om dette med geografiutfordringer og jeg har en god bekjent i samme avdeling som også lovet å heie veldig høyt på meg til alle som tar beslutningen, så jeg håper veldig!
Postet 19-08-20 kl 10:49 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har ikke kommet på å sjekke når studelånet innfris, jeg bare betaler den faste summen i måneden.

Magen min er ikke like glad for oppstart med jobb igjen. Glad jeg har hjemmekontor akkurat nå.
Postet 19-08-20 kl 10:51 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Spennende, Nenne! Håper den blir din. Tror mange etter hvert har sett fordelene med hjemmekontor. Vi hadde tidenes beste resultat i mars, april og mai ble også svært gode måneder. Vi er allerede over budsjett for hele året og er bare i august. Det hadde ikke blitt slik om vi satt hjemme og ikke gjorde noe.
Postet 19-08-20 kl 10:53 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Apropos lån - da vi rev kjøkkenet fant vi et brev fra banken til de første eierne. Da var renten på over 13%...
Postet 19-08-20 kl 11:08 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Jeg er drittlei av hjemmekontor...Først karantene, så ble jeg forkjøla Nå er jeg frisk, men tør ikke dra på kontoret før jeg får bekreftet at Covid testen er negativ.

Ellers er arvingen endelig tilbake på skolen etter månedsvis med 'hjemmeskole' og ferie. Tror hun har godt av å komme seg ut av rommet sitt
Postet 19-08-20 kl 11:52 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jeg stortrives på hjemmekontor, og håper vi får sitte hjemme en stund til. Det ser slik ut foreløpig.

Travle dager for tiden, siden jeg er vikar for en kollega. Hadde håpet at det var slutt på vikarieringen når denne uka er over, men nå er det visst en annen kollega som har flyttet ferien, og det ligger vel i kortene at jeg må være hennes vikar også.

Her er det fortsatt strålende sol og 22 grader, men det er vel ventet regn løpet av dagen/natta tror jeg.
Postet 19-08-20 kl 15:38 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Løve70; Fint at du ikke tør det for man er jo i karantene til svaret har kommet.
Postet 19-08-20 kl 18:52 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no