Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 14-12-20 kl 07:01 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Litt tung morgen her. Jeg har sovet dårlig i helgen og selv om denne natten var bedre har jeg litt underskudd å ta igjen.

Heldigvis ikke supertravel dag, så jeg skal vel klare å ta meg inn igjen på ett eller annet vis.

Og snart er det jul.
Postet 14-12-20 kl 07:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Jeg var fornuftig og prioriterte søvn fremfor tur på byen med jentene på lørdag, så fikk endelig tatt igjen litt søvn.

Allerede igang med jobb. Bare noen få dager igjen til juleferie
Postet 14-12-20 kl 07:39 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Ugh, i dag var det skikkelig skikkelig tungt å våkne når klokka ringte. Klokka var 07 før jeg kom meg opp, og da blir det travelt for Storebror, for han er ganske treg om morgenen, hehe.

Skal få ungene på skolen, også skal jeg bake cookies, tror jeg. Og i dag kommer nye kaffemaskina mi i posten, påstår appen, yey.

Kun 6 skolemorgener igjen før juleferie.
Postet 14-12-20 kl 07:41 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
I natt har vi alle sovet dårlig. Pøsregn ute, skikkelig mandag. Jaja. Straks på jobb.
Postet 14-12-20 kl 07:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Siste jobbeuke før juleferie!
Postet 14-12-20 kl 08:10 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ja, tenk. Jeg skal også bare jobbe ut denne uka her, og så er arbeidsåret 2020 over for min del. Det har vært et merkelig arbeidsår. Jeg har fått gjort masse, men jeg vet samtidig at jeg sannsynligvis at jeg hadde gjort det enda bedre hvis jeg faktisk hadde vært sammen med "folka mine". Det er veldig vanskelig å være prosjektleder i en heldigital hverdag.
Postet 14-12-20 kl 08:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Bare denne uka å få opp unger. Jeg skal bare jobbe tom torsdag, på fredag tar jeg feriedag. Det blir godt med juleferie.
Postet 14-12-20 kl 08:34 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra hjemmekontor. For første år på lenge ser det ut til at jeg kan gå inn mot juleferie med litt lave skuldre. Det motiverer til topp innsats denne uka, før litt mer avslappet innsats kombinert med avspasering neste uke.
Postet 14-12-20 kl 08:38 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har 7 arbeidsdager igjen.
Får den nye oppvaskemaskina i dag.
Postet 14-12-20 kl 08:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Bare en uke igjen på jobb i 2020 ja.

Her er det multitasking på gang, kommunestyremøte på ene skjermen, med mange viktige saker, spesielt en som kan snu opp ned på hele arbeidshverdagen min. Og litt jobb på den andre skjermen.
Postet 14-12-20 kl 09:40 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har 9 arbeidsdager igjen i 2020, så her er det bare å kjøre på. Mandagen startet litt brått, fikk en hastejobb i fanget.
Postet 14-12-20 kl 09:47 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Tung mandagsmorgen, men greit å tenke på at solen snur snart ja!! Håper å få litt mer av den synlig også snart, men Yr er ikke helt på linje der.
Postet 14-12-20 kl 10:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Siste mandag på jobb dette året. Siste arbeidsuke også. Vi er i gang med alternativ organisering av skoledagen slik at vi forhåpentligvis unngår massekarantener før jul. Det er bare å krysse fingrene.
Postet 14-12-20 kl 10:15 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Da har jeg bakt en runde med cookies, og ryddet og vasket kjøleskapet.
Skal bake en runde til, men må på butikken først, og må uansett hente en pakke, så tar det når jeg skal hente Lillesøster kl 13.

Jeg kjenner at jeg skulle ønske at skolene slutter her også fredag, for tror de to dagene neste uke blir kaos, spesielt ettersom det ikke kommer noen plan, har vi fått beskjed om. Slike dager synes Lillesøster er helt ræva..

Nå kom jeg på at jeg tenkte at jeg og hun skulle ut og handle venninnegaver i dag også, men det har jeg glemt å si til henne gitt.
Postet 14-12-20 kl 11:03 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nei, nei, nei, nei, nei.

Jeg forvillet meg inn på en gladsak på facebook om en kommune i Nord-Troms hvor 12 av 16 elever var av helt eller delvis utenlandsk opphav. Det var en utelukkende ålreit artikkel om hvordan kommunen hadde klart å få elever på skolen og arbeidstakere til jobbene de trengte å få utført. Og så tar kommentarfeltet helt av om IS, muslimer som ikke spiser svinekjøtt (hva er problemet med det?), utlendinger som tar jobbene fra nordmenn og hva har du. Jeg leser svært sjelden kommentarfelt, men jeg blir jo vettskremt når jeg gjør det. Og alle disse folka som liksom som skal være så "gode nordmenn" og som overhode ikke kan skrive norsk språk??????
Postet 14-12-20 kl 11:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eg har enten 3 eller 6 arbeidsdagar igjen før jul. Eg håpar det er 3. I så tilfelle tar eg juleferie på torsdag. Viss ikkje, jobber eg til og med lille julafta. Håpar å få ei avklaring i morgon.

Ellers trur eg at eg er i rute. Eg må pønske ut nokre småting, men eg har nokre planer og mange dagar igjen til jul
Postet 14-12-20 kl 11:47 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har en skulder som ikke fungerer, det gjør at armen også ikke lystrer. Litt upraktisk i hverdagen generelt og i arbeidsdagen spesielt. Hvor mange dager tar det før en ber lege om henvisning til fysio? Jeg har tenkt at det går over av seg selv, men det blir jo stivt i rygg/nakke også når spenner meg. Jeg kan melde om at latteranfall er ufattelig vondt.
Postet 14-12-20 kl 12:48 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Nå som den aller verste galematiasperioden på jobb er over, tror store deler av meg at det er ferie. Det er det ikke.
Postet 14-12-20 kl 12:51 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Ei venninne av meg fikk "frozen skulder" og det hørtes såpass kjipt ut at jeg har blitt veldig forsiktig ved skuldervondt. Høre med lege, Blondie?
Postet 14-12-20 kl 12:51 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Man trenger ikke lenger henvisning til fysioterapeut, Blondie. Men det lønner seg for deg å finne en som har avtale med det offentlige fordi de har lavere priser. Videre vil du etter hvert også kunne få frikort (mer aktuelt i 2021 sikkert). Jeg har for første gang i mitt liv fått frikort på fysioterapi, etter å ha slitt med nakke og skuldre i hele høst. Men det virker!
Postet 14-12-20 kl 13:00 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg satser på at dette er siste jobbuken i 2020, og det er helt okei syns jeg. Og nå et lite avbrekk i arbeidsdagen for å få reggis på minsteungen. Han syns heldigvis det er ganske spennende.
Postet 14-12-20 kl 13:03 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
De uten henvisning er fryktelig dyre, har sjekket. Jeg tenker kanskje det er litt hysterisk å dra til legen etter fire døgn, men det er altså så vondt at jeg er kvalm konstant og det er umulig å sove. :himler: Jeg kan ikke ta Ibux, Voltarol el pga magen, men tenkte kanskje å prøve krem.
Postet 14-12-20 kl 13:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sånn, da er jeg klar for levering/henting. De kommer mellom 13 og 17, så tenker de er her 16.55.
Postet 14-12-20 kl 13:10 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Blondie - det er ikke hysterisk å dra til legen hvis det ikke er bedre etter fire døgn. Det er tvert imot på tide.
Postet 14-12-20 kl 13:24 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
De kom jaggu før 14. Da skal jeg vaske det lille som var å vaske.
Mulig det blir IKEA tur litt senere.
Postet 14-12-20 kl 14:37 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
To skolegutter på hjemmeskole i dag og meg på hjemmekontor. Mannen har halv dag, etter lunsj, på kontoret og studenten kjeder seg sånn med at alle jobber at hun har starta på pensum for neste år.
Postet 14-12-20 kl 15:47 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Måtte le nå, Nenne, av studenten!
Postet 14-12-20 kl 16:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Kirsebær sin avatar
Mulig det er her det er lettest å få svar: Hvordan sender man med bilder (til kalenderpiken)som skal være med i morgendagens kalenderluke? #hasterlitt
Postet 14-12-20 kl 20:47 av Kirsebær Kirsebær er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Kirsebær: jeg sendte pm til kalenderpiken, fikk tilsendt en e-postadresse og da kunne jeg sende «vanlige bilder».
Postet 14-12-20 kl 21:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kirsebær sin avatar
Kan du sende meg den e-postadressen?
Postet 14-12-20 kl 21:41 av Kirsebær Kirsebær er ikke aktiv
Gammel
Kirsebær sin avatar
Har ordna seg.
Postet 14-12-20 kl 21:46 av Kirsebær Kirsebær er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no