Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 22-03-21 kl 06:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Besøk av jentungen på hjemmekontoret i dag, hun er litt tett i nesen så får holde henne hjemme og ringe å sjekke om hun må testes.
Postet 22-03-21 kl 08:43 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
God morgen all. Mange av mine faste følgere lurer nok fælt på hvorfor jeg ikke går i min signatur-ullstrømpebukse og ullundertrøye i dag. Vel, datter (11) hadde lagt frem et antrekk på sengen min i går kveld .... Svart jeans, hvit silkeundertrøye og hvit silkebluse ... Det kunne rett og slett ikke misforstås. I dag blir det hjemmekontor in style og power presence på teams ...
Postet 22-03-21 kl 08:54 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa har fått tilsendt opplegg for hele skoleuka, og det ser faktisk veldig bra ut. Hun har oppmøte til alle timer, så dette tror jeg faktisk kan fungere. Jeg er så letta at det finnes nesten ikke ord.

Postet 22-03-21 kl 08:55 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Wow, Agent Scully. Kan være alright å freshe seg opp noen ganger, selv for Teamsmøter.
Så godt at skolen fungerer godt med hjemmeskoleopplegg, Tjorven!
Jeg ligger i senga. Potte tett. Testing kl 10 i dag.
Postet 22-03-21 kl 09:00 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Jeg vet, @Mex, men transformasjonen er så enorm. Ingen mellomting lixxom Redd for å søle kaffe på meg.
Postet 22-03-21 kl 09:03 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
To barn på skolen, et småsykt barn hjemme og kaffe på hjemmekontoret. Arbeidsmoralen er på bunn, og jeg er så klar for påskeferie at jeg ikke kan få sagt det.
Postet 22-03-21 kl 09:12 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på jobb. Har nedtelling til påskefri.
Det er heldigvis av avbrekk av møtet, utviklingssamtale og fysio de 3 første dagene.
Postet 22-03-21 kl 09:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
av Scullybarnets kleskrav, her er det nesten så de skvetter når jeg har på meg "kontorklær".

Litt uklart hva denne dagen bringer, men sånn er jobben for tiden.
Postet 22-03-21 kl 09:23 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ahahaa, Scully! Din datter driver og snikfotograferer deg for hennes før/etter-stylingreportasje, tenker jeg.

Her er vi fortsatt i ventekarantene og jeg kunne håndtert det med mer eleganse, er jeg redd.
Postet 22-03-21 kl 09:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
av Scullybarnet. Minstemann på 11 år finner ikke frem klær til meg, men han er veldig flink til å gi meg komplimenter når jeg først kler på meg ordentlige klær. Jeg blir jo helt satt ut av komplimentene hans. Han kommer til å sjarmere noen i senk når han blir større.

Nok en dag på hjemmekontoret. Jeg sitter i nattskjorte og ser at de bleike leggene må barberes. Jeje. :forfall:
Postet 22-03-21 kl 09:30 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Skummelt, Scully!
Postet 22-03-21 kl 09:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godmorgen

Her har ingen stylist vært innom, så jeg fortsetter å slite på bukser og gensere, som er litt for gamle for kontoret.

Det er litt vanskelig å komme i gang etter en deilig helg på fjellet. Bare mannen og jeg og en veldig hyggelig leid leilighet. Dessverre slo ikke været helt til, så skituren ble kort, men det ble enda mer tid til bøker, strikketøy, musikk og mat og vin, så vi klager ikke. Jeg kjenner at jeg godt kunne blitt noen dager til.

Men, men. Bare en arbeidsuke til påske og selv om vi ikke skal reise vekk så blir det fint å ha fri.

Spisebordkontor, te i ny gul kopp og masse jobb.
Postet 22-03-21 kl 09:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er faktisk litt nøye med hvordan jeg ser ut på hjemmekontoret. Jeg har riktignok sluttet å sminke meg, men jeg stiller i kjole hver dag. MEN; årsaken er latskap. Når jeg velger kjole, så trenger jeg bare finne frem ett eneste plagg.

Og så ser ikke de jeg er i møter med at jeg sitter med bare legger og hjemmestrikka ullsokker.
Postet 22-03-21 kl 09:39 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Strutsen sin avatar
Jeg skulle ønske jeg var kjolemenneske. Det hadde vært så mye enklere.
Postet 22-03-21 kl 09:41 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er på hettegenserhjemmekontor i dag, men har i det minste dusjet!
Postet 22-03-21 kl 10:00 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Siden verken mannen eller jeg jobber hjemmefra for tida, er det først og fremst ungene som trenger styling. Som i «Du skal vel ikke ha på pysj hele dagen?»
Postet 22-03-21 kl 10:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
NEGATIV TEST! Okei, syttenåringen fortsatt i nærkontaktkarantene men resten av oss er off the hook.
Postet 22-03-21 kl 10:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for det!
Postet 22-03-21 kl 10:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg sitter og sensurerer eksamensoppgaver. Det er som vanlig litt av hvert. Nå har jeg nettopp lest en oppgave som var supergod. Moden, selvstendig, bruker ulike deler av pensum sammen på en selvstendig måte, godt og relevant eksempel, spennende drøfting. Og da blir jeg så glad!
Postet 22-03-21 kl 10:38 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg prokrastinerer som en gal.
Postet 22-03-21 kl 11:10 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg søkte jobb for en uke siden. På onsdag skulle de kalle inn til intervju "i nærmeste fremtid". Jeg har fremdeles ikke hørt noe.

Jeg mener at jeg burde vært kalt inn til intervju, og det kan jo være at min tolkning av " i nærmeste fremtid" er litt annerledes. Men det kan også være at de har valgt å gå en annen retning og ikke vil snakke med meg en gang.

Ikke veldig lett å konsentrere seg.
Postet 22-03-21 kl 11:15 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen fra hjemmekontordag nr hundre og ørti. Kjoledag i dag, riktignok med strømpebukse, men det er kun fordi det ikke er så veldig varmt på kontoret/gutterommet. Kjole er joggedress in disguise!
Postet 22-03-21 kl 11:19 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fått time til test av jentungen, mannen kommer hjem fra jobb for å kjøre henne og tar hjemmekontor etterpå, siden jeg har et møte i de tider. Jeg sitter å ser ut på regnet og vurdere om jeg jeg ikke skal tøffe meg til en liten tur i dag også, selv om jeg bare har lovet meg selv at jeg SKAL gå når det er fint vær ute.
Postet 22-03-21 kl 11:24 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Godt i gang med arbeidsdagen og har allerede fått dagens første utskjelling. BM intern systemstøtte.
Postet 22-03-21 kl 11:26 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Blå, "i nærmeste fremtid" kan godt være i denne uken også, hvis de sa det på onsdag!
Postet 22-03-21 kl 11:31 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk ingling.

Det er kommunen og jeg har erfaring med at de kan være treige. Men her bruker de et eksternt byrå og det skulle jo være for å få litt fortgang. Men de trenger vel uansett at kommunale ledere her tid til å ta avgjørelser. :spent:
Postet 22-03-21 kl 11:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Fra innsiden av en kommune kan jeg røpe at det er en smule hektisk på ledernivå, ja. Og ellers. :skynder meg tilbake:
Postet 22-03-21 kl 11:51 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Har fulgt smånervøs 12-åring til buss for avreise leirskole i dag. Håper de får en knall uke og ikke for mye hjemlengsel.
Postet 22-03-21 kl 13:59 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Får håpe leirskole blir stas, Dali. Min hadde det supert i august da han dro. De var ved sjøen, noe som passer han som sjøspeider godt.
Postet 22-03-21 kl 15:31 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ute på bytur, ungen skal til reggistannlegen. Spennende liv om dagen. Og etterpå er det macern, for han får alltid milkshake etter strammetimen. Og man tuller ikke med tradisjoner!
Postet 22-03-21 kl 15:38 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Min eldste skal ta av tannreguleringen på torsdag, og hun gleder seg VELDIG. Da håper og tror jeg at begge mine er ferdige. Dette har kostet oss en liten formue, men nå har begge tenner som fungerer. (Snuppa hadde en hjørnetann som gikk opp istedenfor ned, så det var jo greit å få den på plass på riktig sted. )
Postet 22-03-21 kl 16:11 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Godt å være ferdig, Tjorven. Vihar vært gjennom tre runder med tannreguleringer og selv med søskenmoderasjon og alt er det blitt veldig dyrt!
Postet 22-03-21 kl 22:56 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no