Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 24-06-21 kl 08:56 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Litt rolig start på dagen før senvakt.
Barna sover og det skal de få fortsette med en stund til.
Frokost og aviser her.
Postet 24-06-21 kl 09:03 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
På plass på kontoret, snart på jakt etter kaffe. Vi feiret St.Hans med naboene i går, tok med bord, stoler og mat ut i gata og satt der til utpå kvelden. Veldig hyggelig, så nå klarer vi kanskje å gjenopplive tradisjonen med å møtes ute fra tid til annen.
Postet 24-06-21 kl 09:08 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
God morgen! Her våknet jeg i 05.30-tiden, for da var det skjæreparty i hagen min. Kan jo ikke bli sur en gang, for de er så fine og sjarmerende der de hopper og skvatrer rundt.

Naboen har visning i dag, og jeg er spent på hva slags folk som ender med å bo vegg i vegg med meg. Det har vært så behagelig å være naboløs hele tiden mens han har pusset opp den tomme leiligheten sin. Skulle gjerne ha fortsatt sånn.
Alternativt på ønskelista er passe hot og handy, intelligent, snill, solid, single, ikke for desperat mann midt i 40-åra. Gjerne en som kunne like fluffy, fraskilte firebarnsmødre i samme aldersgruppe. Sånn om en 4-5 (hundre) års tid... Tror jeg sender jentungen ut i hagen med klarinetten sin.
Postet 24-06-21 kl 09:15 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Oppdatert 24-06-21 kl 09:38 av Kaija
Gammel
Fersken sin avatar
Sitter hos verksted og venter på dommen etter EU-kontroll på bilen. Blir overrasket om det er noe som ikke må fikses, spørsmålet er hvor mye skal man koste på en så gammel bil (2005-modell).
Postet 24-06-21 kl 09:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
God morgen!
Jeg slapp unna å følge storebror til sommerskolen, for mannen hadde lyst på en sykkeltur på morgenen. Bra for meg, jeg er stiv og støl i hele kroppen etter uvant trening i går. Trøtt som en strømpe i dag, drømte noe veldig rare og slitsomme greier på morgenkvisten. Tror jeg skal drikke en kopp kaffe til...
Postet 24-06-21 kl 09:27 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Generalforsamling i ettermiddag. Bør være fort gjort.
Postet 24-06-21 kl 09:38 av star star er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Rolig morgen her, allerede fått unna en del Mail. Straks teamsmøte på noen timer, og vipps er det lunsj. Yngstemann fikk spontaninvitere noen venninner hjem på terrassen i går. De grillet marshmallows, spiste snacks, spilte spill og koste seg til nesten kl 23. fine ungene.
Postet 24-06-21 kl 09:39 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er tilbake fra fin mini-F, og sannelig ligger det ikke et par sensurbunker og en masse admin og venter på meg!
Postet 24-06-21 kl 09:45 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jaggu, jeg har 2-års jubileum hos jobben i dag. Hvem skulle trodd det for 2,5 år siden. Ikke jeg hvertfall.
Postet 24-06-21 kl 09:51 av star star er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Vi har tydeligvis et måsereir i nærheten; det går to nusselige måsunger rundt på parkeringsplassen vår. Stort problem, både fordi mammaen angriper når jeg skal til bilen, og fordi de er på bakken og vi har katt ...
Postet 24-06-21 kl 11:49 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det må repareres dyre deler på bilen, så da spørs det om den egentlig bør skrotes. Veldig god bil, men når verkstedregninga blir dyrere enn verdien så må ting vurderes nøye. Og bil må vi ha.
Postet 24-06-21 kl 11:55 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Bilen min blei sjuk i går. Krysser fingrane for at den kjem på vegen igjen relativt kjapt. Det var vist ikkje så ille som frykta. Eg er evig takknemlege for mekanikarpappa med mekanikarvenner når sånt skjer.
Postet 24-06-21 kl 12:10 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag! Ferdig med dagens første avtale, neste avtale er vaksinetime i en lokal idrettshall.
Postet 24-06-21 kl 12:16 av tink tink er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg monterer bokhylle (fremdeles) og har bestemt meg for å begynne med styrketrening.
Postet 24-06-21 kl 12:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er nå hjemme alene, og jeg skal være det helt til søndag ettermiddag. Ungene dro til bestefar på søndag, og i dag dro mannen min også. Jeg var hos svigerfar (med kone) i over en uke i fjor, og følte ikke noe behov for å reise i år også.

Jeg har ingen planer og lurer litt på hva jeg skal bruke tida mi på. At jeg sover hjemme alene skjer ikke hvert år. Slett ikke.
Postet 24-06-21 kl 13:08 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Så deilig, Tjorven!
Postet 24-06-21 kl 13:19 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God ettermiddag! Veldig lang uke dette! Sånn går det når man er ute på en mandag. Men nå er det torsdag, treningstime etter jobb, og hjemmekontor fordi jeg velger det i morgen.

Jeg skal være hjemme alene neste helg, kan nesten ikke vente!
Postet 24-06-21 kl 14:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Misunnelig på alle som er alene. Jeg har vært alene hjemme en natt eller så i løpet av 14 år.
Postet 24-06-21 kl 14:49 av Pelle Pelle er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Litt misunnelig kjenner jeg Tjorven. Jeg har vært helt alene hjemme over natten en gang siden jeg fikk barn for 20 år siden.
Postet 24-06-21 kl 15:27 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Jeg skal på jobbmiddag i kveld, avslutning for en som har sagt opp. Det blir rart å ikke skulle jobbe med ham mer. Gleder meg til mye god vin og mat.
Postet 24-06-21 kl 15:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kjusa deg, Tjorven!
Postet 24-06-21 kl 16:02 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Kos deg, Tjorven!

Måker med unger på bakken er skumle! Vi mista tilgang til garasjen i flere dager her for noen år siden. Ta med katten ut når du skal til bilen kanskje, Stompa? Da må måka jage katten og så kan du løpe til bilen? Desperate times og alt det der.
Postet 24-06-21 kl 16:45 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag! Om litt skal jeg hente eldste på Gardermoen. Han kommer hjem for å få vaksine i morgen. Ellers ble jeg akkurat blandet inn en familievoldsak. Hørte skriking utenfor. Der sto ei dame og skreik at hun ville inn. Ekskjæresten til sønnen i huset. Politipatruljer og besøksforbud. Trivelig. Fikk vite mer om nabosønnen enn jeg ønsket og kjæresten virket ikke helt stabil hun heller.
Postet 24-06-21 kl 18:35 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Så kjekt, Blånn. Jeg får en vaksinevisitt av eldsten til uka.

Her har naboen visninger nå. Jeg har vært nestensnill, og har ikke sendt ut unger i hagen med klarinett, og har sommerkjole og ikke bikini. Sitter på terrassen og snikfølger med. Har hvitvin i glasset, så alle skal skjønne at her bor den sluskedama. Og da det kom en skikkelig skrikebaby, var jeg fæl, og sendte ut ungdommene i hagen for bittelitt lyd. LITT utsiling er lov.
Postet 24-06-21 kl 20:12 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Oppdatert 24-06-21 kl 21:44 av Kaija
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg digger deg, Kaija!
Postet 24-06-21 kl 20:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Måtte ta en prat med meglernaboen, som er den samme slasken som solgte meg leiligheten for snart to år siden. Han hadde byttet firma, og prøver å være mer seriøs. Mente forrige meglerfirma var cowboyer, og beklaget hvordan ting hadde foregått. Det var på sin plass, men jeg måtte ha hus, og trives her jeg bor. Så da fikk det gå.
Han regnet med at det sto mellom to av de 7-8 som hadde vært innom. Jeg turte ikke spørre om de med babyen var blant dem.
Postet 24-06-21 kl 21:48 av Kaija Kaija er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no