Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 16-03-22 kl 07:35 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 14

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Morn! På jobb, har kaffe. En koronasyk mann hjemme, og en hjemme fra jobb. Nå har vi snart vært gjennom alle mann.
Postet 16-03-22 kl 07:56 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har hjemmekontor i dag og det føles veldig godt etter mange dager på kontoret etter hverandre. I dag har jeg nemlig masse ting jeg må skrive kombinert med ingen møter, og da er hjemmekontor supert. ToDo-lista mi er milelang, så det er bare å sette i gang. :svosj:

Overgangen mellom hjemmekontor og kontorkontor har heldigvis gått veldig mye lettere denne gangen. Sikkert også fordi jeg skjønte selv at jeg ikke fungerer på 100 % hjemmekontor og har vært litt på kontoret innimellom hele året. Jeg tror det var VELDIG lurt for min del.
Postet 16-03-22 kl 07:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Kontorkontor. Vet ikke helt hva jeg synes enda, men det vokser nok kanskje på meg.
Postet 16-03-22 kl 08:03 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Kontorkontor. Fikk et tips om at det var ledige parkeringsplasser, så har sneket til meg godkjent parkeringsplass frem til desember selvom jeg ikke fyller noen av kriteriene. Det gjør det jo mye enklere. Jeg burde jo ta tog, men merker at etter evigheter med hjemmekontor blir det for mye tiltak på morgenkvisten. Har kjøpt elbil da i det minste.
Postet 16-03-22 kl 08:21 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har sykler til jobb. Nå er det teamsmøte om Ukraina-situasjonen og ulike scenarioer for mottak av flyktningbarn i Osloskolen. Vi forbereder oss på å opprette et sted mellom 90 og 140 mottaksklasser. Her er det bare å brette opp ermene.
Postet 16-03-22 kl 08:26 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
90-140 mottaksklasser bare i Oslo? Det var jammen mange. Men det er godt å høre at systemet forbereder seg. Får dere ekstra ressurser som faktisk kan snakke ukrainsk/russisk (jeg har forstått at det er litt som norsk og svensk slik at de uansett forstår hverandre hvis man er litt velvillig)?
Postet 16-03-22 kl 08:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg tok meg litt ekstra tid hjemme på morgenen og svosjet kjøkkenet og gjorde i stand en surdeig og frø til å bake knekkebrød i kveld. Jeg blir veldig lykkelig av å gå fra et ordentlig kjøkken så det er veldig verd den tiden det tar.

Mye å gjøre, men uten at noe stresser meg akkurat i dag og mulighet for å spise lunsj med hyggelige mennesker. Så livet er ganske bra i dag.
Postet 16-03-22 kl 08:54 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har ikke svisjet eller bakt. Har vartet opp fjortis og hund, det får holde. Snart jobb, lang dag i dag.
Postet 16-03-22 kl 08:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Det var mange nye klasser det! Her er det visst endel i kommunen som snakker ukrainsk, så det er snakk om å omplassere dem sa de på NRK i går. Vi har egen mottaksskole og de første elevene har allerede startet.

Grått i sør; jeg ser litt mørkt på mye for tiden, det er lite å glede seg over føler jeg. Må prøve å snu innstillingen litt. Jeg burde være overlykkelig for å bo i flott, ny leilighet.
Postet 16-03-22 kl 09:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Langt fra svitsjing her også. Har faktisk noe ryggplager, så jeg føler meg som jeg er 90. Håper det er treningsrelatert (for da er det litt kult )
Postet 16-03-22 kl 09:54 av him him er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det ventes mellom 1500 og 3100 nye elever til Osloskolen. Per nå. Man jobber med å kartlegge ressurser, opprette nye mottaksklasser, helst i bosetningsbydel, kursing av lærere, bistand til innkjøp og ansettelser, kartlegging av lærerressurser blant flyktningene og andre menneskelige ressurser. Vi regner med at vi må opprette en klasse minst hos oss.
Postet 16-03-22 kl 11:43 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg startet arbeidsdagen i verneutstyr, og fikk kikke på lokalene vi skal inn i senere i år. Gøy å se det i virkeligheten, og ikke bare på tegninger.
Postet 16-03-22 kl 12:25 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Vi har hatt samme tema som Blånn oppe på møte i dag. Vi har masse plass på skolen, men tror ikke det er boliger nok i området til å kunne plassere hele klasser på skolen. Vi tror nok at det kommer 2-3 elever pr klasse på de nederste trinnene om vi får elever plasserte, men jeg tror kanskje vår rektor ikke helt har oversikt ennå. Uansett så tar vi i mot de som kommer og prøver å lage et så godt tilbud til dem som vi klarer.
Postet 16-03-22 kl 12:33 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er vel egentlig ingen steder det er masse ledige boliger som står og venter på disse flyktningene? Men akkurat disse flyktningene er det vel sannsynlighet at flytter tilbake hvis bare Russland kan trekke seg ut av Ukraina (jeg klarer ikke å ta innover meg at det kanskje ikke skjer ).
Postet 16-03-22 kl 13:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no