Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 05-09-22 kl 07:39 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! En natt med litt lite søvn, og en litt stressa mann i morges som skulle til Bergen på kurs. Oppdaget i halv 7 tida at flyet hans 08.05 var forsinket til 08.55, og kurset begynner kl. 09.00. Han måtte derfor bytte om til Norwegian kl. 08.00. Jeg fikk kjørt ham på flyplassen, og er nå i god gang med jobbing, med litt nedsatt inspirasjon skal sies.
Postet 05-09-22 kl 09:02 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på kontoret.
Litt blæh om dagen. Føler det er 4 dagers uke fordi jeg bare har halv dag på fredag.
Postet 05-09-22 kl 09:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal ha en veldig lang dag på jobb. Og det hele avsluttes med at jeg skal holde arbeidsmøte for en gjeng med godt voksne menn i kategorien fantaster (dog knyttet til et tema hvor det er innafor å være litt fantast ... dette er tross alt jobbrelatert). Jeg kommer til å være helt utslitt når denne arbeidsdagen er over.


Jeg er fremdeles litt oppstemt over å ha vært på fullsatt stadion i går og så 'enga slå fugla 3-1. (For de som ikke er inne i sjargongens å slo Vålerenga Lillestrøm. )
Postet 05-09-22 kl 09:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har sovet en god del i natt, det var en fin forandring. Jeg merker at jeg har litt mindre lyst til å bjeffe til alle rundt meg i dag. Litt mer kaffe nå, så kan jeg kanskje få gjort noe jobbfornuftig også.
Postet 05-09-22 kl 09:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Første skuledag. Er jo alltid spennende det.
Postet 05-09-22 kl 09:38 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg har to syltede forkjølete ungdommer hjemme. Det hostes og snufses i kor fra rommene.
Postet 05-09-22 kl 10:03 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag. Vi har fortsatt to stk. barn hjemme pga. skolestreik. Selv er jeg på jobb.

Litt mandagsblues i dag, av en eller annen grunn. Må ut i produksjonen snart, så jeg slipper å gruble for mye. Hørselvern og radio, det blir bra i dag.
Postet 05-09-22 kl 10:24 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
HJELP!

Snuppa kommer ikke hjem til middag i dag fordi hun skal på et foredrag med Durek Verrett. Initiert av klasseforstanderen hennes. Er det nå det er lov til å håpe at jeg har fått nok fornuft inn i ungen til at hun skjønner hva som er den virkelig verden og hva som er noe helt annet? Ja, ja. Det er lov til å håpe.
Postet 05-09-22 kl 11:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hjelpes, Tjorven. Vi får håpe alle ungdommene har fått inn nok fornuft og kritisk sans, det var en merkelig ting å oppfordre/invitere dem til å gå på.
Postet 05-09-22 kl 12:12 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det var en veldig underlig ting å gjøre i skolens regi. Med mindre det er en del av undervisningen i kildekritikk?
Postet 05-09-22 kl 12:18 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Hæ? Uten en kontekst? Går hun på samme skole som hans niese?
Postet 05-09-22 kl 12:20 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
scilla sin avatar
Jeg tror skolen hadde fått en skarp mail fra meg hvis de synes det var en god idé å innlemme Durek i undervisningsopplegget. Hjelpes!
Postet 05-09-22 kl 12:29 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Durek Verret på pensum? Er dette en offentlig skole? Vet media dette, tro?

Han ser vel mulighet for å selge flere medaljonger.
Postet 05-09-22 kl 12:31 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Er ikke det helt strøkent da? La ungdommene få oppleve sensasjonene der ute i en setting hvor man kan diskutere det, komme med innspill, høre tankene de får, åpne for kritisk tankegang? Heller det enn at de bare blir pumpet hjernene fulle med all verdens ymse internettekstremister uten en diskusjonsramme rundt.
Postet 05-09-22 kl 12:32 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Hmm, rart opplegg, Tjorven. Du får ta en prat med henne i ettertid.
Postet 05-09-22 kl 12:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er helt frivillig å delta, for det foregår etter skoletid. Så gjenstår det å se om det er lagt opp til noen kritisk diskusjon i ettertid. Jeg kommer til å stille noen spørsmål til henne, i hvert fall.
Postet 05-09-22 kl 12:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Oi, det var friskt Tjorven. Kudos til deg som ser det som en test av ungdommens folkevett. Det er sikkert noen andre foreldre som varsler media eller skriver mail til skolen, får en håpe.

Jeg er på jobb, og bedriften har fått strømkrisa rett i fleisen. Nå skal vi visst legge om driften radikalt fra 1 november for å spare strøm. De har foreslått åpent landskap i en avdeling som ikke koster like mye å holde varmen...
Postet 05-09-22 kl 12:52 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Sjamanen er jo et godt eksempel på nyreligiøsitet, for eksempel. Jeg kan ikke tro at dette ikke er en del av et opplegg med en kritisk komponent.
Postet 05-09-22 kl 12:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Driver foreldre og mailer skolen om sånt på videregående? De er jo nesten voksne, og helt sikkert i stand til å protestere selv, dessuten var det vel frivillig? Jeg hadde tenkt det var en øvelse i kritisk tenkning og brukt det som anledning til en bra diskusjon med ungdommen i etterkant.
Postet 05-09-22 kl 13:14 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dagens møter nesten 2 timer på overtid.
Postet 05-09-22 kl 13:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg ville nok synes det hadde vært interessant å vite noe om i hvilken sammenheng Durek skal settes inn i. Særlig siden det er frivillig oppmøte, og dermed ikke en del av utdanningen som sådan? Ekstra spesielt blir det jo om dette er skolen der barna til kronprinsparet går, men det vet jeg ikke noe om. Hvis det er det, så kan det være vanskelig for skolen å være tilstrekkelig kritisk?
Postet 05-09-22 kl 15:34 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tror kanskje at det ikke er et offisielt skolearrangement, men heller noe læreren til snuppa har funnet ut at hun vil gjøre. Og at det ikke sette inn i noen stor sammenheng.

Jeg er jo spent på hva snuppa mener om opplevelsen. Hun har allerede hatt korona og kommer trolig ikke til å føle for å kjøpe noen medaljong.
Postet 05-09-22 kl 16:45 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har vært hos tannlegen, og takk og pris for bedøvelse! Hadde dog glemt hvor distraherende det er mens man venter på at bedøvelsen skal gå ut. Og så er jeg sulten, men ikke helt sikker på om jeg greier å spise som folk ennå.
Postet 05-09-22 kl 16:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg er jo like imponert hvis det er noe læreren selv har funnet på, og faktisk fått tak i Durek for foredrag? Spesielt hvis han faktisk er der, og ikke digitalt?
Postet 05-09-22 kl 17:07 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Oi, skal Durek være der også?
Postet 05-09-22 kl 17:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Meeeeeget spesielt. Så han stiller opp på en vilkårlig vgs? Her ligger det noe rart bak.
Postet 05-09-22 kl 18:15 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Er det på skolen, da? Jeg trodde Tjorven mente at læreren tok med elevene på et foredrag ett eller annet sted. Veldig rart hvis han skal holde det på skolen, det er jeg enig i.
Postet 05-09-22 kl 20:25 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Uansett rart uten en kontekst? Med kontekst kan det muligens bli mer forståelig.
Postet 05-09-22 kl 20:55 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Vi må ha mer detaljer, Tjorven!
Postet 05-09-22 kl 21:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Han kom ikke. Men jeg stiller meg svært undrende til det hele. Og snuppa minst like mye som meg. For «renselsen» skulle finne sted på skolen, men ikke i skoletiden.

Hun lurte egentlig på om hun burde snakke med ledelsen. Jeg tar det som et sunnhetstegn.
Postet 05-09-22 kl 22:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Oppdatert 05-09-22 kl 22:38 av Tjorven
Gammel
apan sin avatar
Det høres jo helt sprøtt ut, Tjorven. Skal hilse og si at jeg ville sagt fra til ledelsen.
Postet 05-09-22 kl 22:50 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
I alle dager! Hva i all verden tenkte læreren om dette og at det skulle skje på skolen? Var ledelsen informert?
Postet 05-09-22 kl 23:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
"renselse"!

Foredrag er nå en ting, men jeg trodde forkynnelse i skolens regi var et tilbakelagt kapittel (kanskje med unntak av den frivillige julegudstjenesten...)
Postet 05-09-22 kl 23:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
daffy sin avatar
Det var spekt av skolen må jeg si . Håper på fortsettelse i morgen.
Postet 05-09-22 kl 23:39 av daffy daffy er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no