Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Etterpåskekaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Etterpåskekaffe

Postet 22-04-25 kl 07:28 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 81  

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Rusletur til legetime. Ble kvitt litt blod også. Og rydda opp i en feil henvisning.
Leter febrilsk etter en blokk som jeg ikke skjønner hvor har blitt av. Tror jeg må kjøpe en ny. Og da dukker sikkert den gamle opp.
Postet 28-04-25 kl 09:32 av star star er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Overlevde helga. Mandag og here we go again. Litt gal, men gøy også da.
Postet 28-04-25 kl 12:32 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Amylin: Det var en veldig fornøyd knerten som kom hjem natt til søndag. Det var enda litt morsommere å jobbe på en konsert hvor han hadde et snev av interesse for musikken som ble spilt.

Jeg kjenner at jeg er veldig glad for at det kort arbeidsuke denne uka også. Denne uka har jeg til og med en leveranse til departementet, men jeg føler at jeg har kontroll. Så da blir det langhelg med en oppgave ute av verden.
Postet 28-04-25 kl 12:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal snart til min nye fastlege og lurer på om det er et godt eller dårlig tegn at hun endret til dobbelttime etter at hun mottok journalen min.
Postet 28-04-25 kl 12:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Etter seks uker med undervisningsfri er rettebunkene tilbake for fullt.
Postet 28-04-25 kl 12:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
På kontoret med en firbeint assistent i dag. Stort sett hyggelig det.
Skikkelig trøttetirsdag i dag.
Postet 29-04-25 kl 08:17 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Så bra Knerten var fornøyd, Tjorven!

Litt sliten her nå, men fikk nå sett hele konserten. Fantastisk konsert!
Postet 29-04-25 kl 09:12 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret, men hodet er en annen plass.
Postet 29-04-25 kl 09:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Skikkelig møtemaraton i dag. Første møte startet 8.00, og det var tidligere enn vi pleier. Men jeg var på plass.

I ettermiddag skal jeg gjøre noe helt nytt. Jeg (og mannen min) skal være med supporterbuss på bortekamp. Jeg er veldig spent på hvilken verden vi nå begir oss inn i. Heldigvis skal vi ikke veldig langt, så vi kommer ikke så altfor seint hjem.
Postet 29-04-25 kl 10:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Tjorven: jeg er bortimot lidenskapelig uinteressert i fotball, men det høres spennende ut å være med på full pakke med supporterbuss og det hele! Heia bortelaget!

Sent inn startet dagen hos legen, som på n'te året driver og graver ut vorter fra under foten. Nå har jeg en vikar som har bestemt seg for å bli ferdig. Fikk bedøvelse og en skikkelig arkeologisk utgraving. Er spent på hvordan ettermiddagen skal bli.
Postet 29-04-25 kl 12:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Litt av en helg du hadde, amylin! Billie Eilish var supert, veldig glad for at vi tok turen. Mye bedre lyd enn jeg ville ha forventet; det varierer sikkert mye med hvor man befinner seg.
Postet 29-04-25 kl 16:00 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Billie Eilish sine folk er top of the top, og gjorde det som måtte til for å skru god lyd. Det er jo fullt mulig, selv i gymsalen. (Og lettere på in-the-round-scene enn klassisk saloppsett, så klart.)

Det var en av de bedre konsertene jeg har fått med meg bruddstykker av. Kul artist, utmerket karisma, veldig god stemme, velregissert og godt gjennomført. Hele greien var bra, kule og proffe og seriøse folk det var en drøm å jobbe med.
Postet 29-04-25 kl 21:38 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
... og så fant jeg ut dagen etterpå at en av roadiene hadde vært innom datteren min med set-liste i løpet av konserten. Hun trodde det var helt normalt at det kom hyggelige menn og ga ut oversikt over sangrekkefølgen - det er jo en praktisk ting å vite!
Postet 29-04-25 kl 21:39 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Bra lyd i Unity, av det sjeldne, men for en opplevelse å oppleve henne på Royal arena. Kom så mye nærmere. Flott show! Og liker også Tom Odell. I morgen blir det Finneas på Vega.
Postet 29-04-25 kl 23:58 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Bortelaget vant i går , og vi hadde en veldig trivelig tur. Supporterbuss kan jo fort bli litt voldsomt, men det begrenser seg VELDIG når det er snakk om damelag.

I dag har jeg masse greier jeg må få unna på jobb, men jeg tror jeg har kontroll og at jeg kommer i mål. Og i så fall blir det fri på fredag (alternativet er hyttekontor ... som også er helt greit).
Postet 30-04-25 kl 07:45 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Maratonapril nærmer seg endelig slutten. Jeg skal på mystisk vis få landet en artikkel i dag.

Skal bli særdeles godt med langhelg, skal avspasere på fredag. Ingen reiseplaner, men må få trent litt og fikset bunad til lillesøster før mai-sesongen braker løs.
Postet 30-04-25 kl 08:44 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har startet dagen med å gi bort møbler til en nabo som kom på døra og lurte på om vi hadde planer for det som er midlertidig lagret i et partytelt utenfor huset. Og det hadde vi jo, nemlig å kjøre på gjenbruksstasjonen. Nå slapp vi en tur dit og han er happy. Vinn-vinn.
Postet 30-04-25 kl 09:47 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Wow, Mave, så gøy med setliste!
Postet 30-04-25 kl 10:15 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Setliste er kult da!
Postet 30-04-25 kl 13:32 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Så deilig, Adrienne!
Postet 30-04-25 kl 17:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er jo alt for sjelden her for tiden. Men det betyr ikke at jeg ikke er glad i dere, alle sammen.
Men kan melde at pøbelprinsessen var på jobb på Billie og det var fint for fotfolket også.
Postet 30-04-25 kl 18:15 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Dugnad før dressurstevne står på planen, og så kjøre mellomste til lammingsvakt på skolen hun går på. Håper det kommer lam denne gangen, så det er verdt de timene de sitter der og kjeder seg.
Postet 01-05-25 kl 09:53 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Søndag midt i uka. Blir helt forvirret i mai asså. Gråvær og ingen planer. Tror kanskje jeg skal late meg veldig i dag. Helt til jeg får makk i ræven og må lufte meg litt.
Postet 01-05-25 kl 09:57 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. I dag overtar jeg ny leilighet, så nå trøkker jeg inn litt vurderingsarbeid før jeg drar bortover kl. 12. Gjennomgang med selgerne, og så er målet å få revet det gamle kjøkkenet i løpet av dagen. Litt mye å gjøre for tida.
Postet 01-05-25 kl 10:14 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så spennende, Stompa!

Vi skal gå i tog, feire med gode venner og bare nyte dagen sammen. Ungdommen var ute i natt og ventes oppstanden til kveldsmat, eller noe.
Postet 01-05-25 kl 10:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sitter på terrasse med kjæreste og hunden hans. Kaffe og sol. Ungdommen var på vift i natt, men kom hjem litt etter midnatt. Ingen planer annet enn å gå tur med hunden.

Spennende, Stompa, lykke til!
Postet 01-05-25 kl 12:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Nok en natt i en rekke av mange med svært sub-optimal søvn og mange oppvåkninger - men i dag kunne jeg i det minste bli liggende lenge, og det gjorde jeg!

Nå er det litt småjobbing fra hjemmekontor, og så skal jeg forsøke å ligge helt stille på terrassen en stund, før datteren skal spille fotballkamp i ettermiddag.

Skulle gjerne gått i tog, men det funker ikke helt. Mumler "proletarer, foren eder" innimeg mens jeg jobber, da.
Postet 01-05-25 kl 12:50 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen fra bortekontoret!
Vi reiste ut i går, etter toget. Jeg rakk en liten runde i hagen da vi kom fram, og fikk smakt på årets første asparges
Postet 02-05-25 kl 07:21 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Etter en natt med vond nakke er det like greit å starte dagen. Makan til krumspring denne kroppen finner på da. Nuvel, det sorte gull er oppi mummikoppen min og det er vel bare å prøve å jobbe litt da..
Postet 02-05-25 kl 08:09 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
Frisk og fin maimorgen.
Brukte dagen i går til å komme litt ajour med husarbeid og bestille et par kaker til konfirmasjon neste helg. Nå har jeg hodet over vannet igjen føler jeg.
Postet 02-05-25 kl 08:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Kaffe og jobbeøkt før det braker løs med ridestevne. Imponert over den lille rideklubben som får til å arrangere stort landsstevne. Jeg har kapitulert for overmakta, og er nå blitt en ivrig hestemamma.
Postet 02-05-25 kl 08:21 av Dali Dali er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.