Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
Kalimera
![]() Vært oppe en stund, fått i meg både kaffe og litt frokost. Straks tid for å gjøre klart til stranda. Siste dag i Hellas idag. Imorgen tidlig reiser vi hjem. Så denne dagen skal nytes med mye sol og bad. |
Postet 24-05-25 kl 08:03 av Millen
![]() |
![]() |
Kalimera, Millen - kos deg på siste feriedagen!
God morgen! Her er frokost inntatt, og småplanter venter på å bli solgt fra gården jeg er med i. Så jeg får vel komme meg av gårde og starte forberedelsene. Blir en fin dag! ![]() |
Postet 24-05-25 kl 09:05 av Eia
![]() |
![]() |
I dag skal vi konfirmasjon utpå dagen og har en rolig formiddag.
|
Postet 24-05-25 kl 09:40 av Fersken
![]() |
![]() |
Lille (17) og jeg er på hotell og skal snart på foredrag. Koselig med litt alenetid.
|
Postet 24-05-25 kl 09:55 av Blondie
![]() |
![]() |
God ettermiddag! Jeg startet dagen med å se yngste spille kamp i beach volleyball. Heldig for meg så vant de kampen. Jeg fikk bare med meg den før jeg gikk til intervalltrening. Puh.
|
Postet 24-05-25 kl 20:12 av Blånn
![]() |
![]() |
Kalimera. På flyplassen, og etterhvert på vei hjem.
Fått en frappe som var god. |
Postet 25-05-25 kl 08:36 av Millen
![]() |
![]() |
Heisann. Jeg prøver å finne motivasjon til å sensurere én eksamensbesvarelse til før jeg drar til nyleiligheta. De begynner å montere nytt kjøkken i morgen, så har en del som må bli ferdig i dag. Kjenner jeg begynner å bli sliten.
![]() |
Postet 25-05-25 kl 10:30 av Stompa
![]() |
![]() |
Snart på vei til trening, litt regn i luften.
|
Postet 25-05-25 kl 11:58 av millact
![]() |
![]() |
God dag! Snart på vei til å vaske bad. Så sette igang middag, og så dra på trening.
![]() |
Postet 25-05-25 kl 13:07 av Eia
![]() |
![]() |
Skulle på tur før regnet kom, lyktes sånn passelig med det. Ble klissblaut, men siden det er nesten 3 uker siden sist det regnet, så var det nesten eksotisk.
Slauraskap og kanskje vaske bad står på planen resten av dagen. |
Postet 25-05-25 kl 13:14 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Vi har skikkelig sløvehelg.
Vask av bad står på lista her også. Har gjort noe. |
Postet 25-05-25 kl 14:51 av star
![]() |
![]() |
God morgen
![]() Tredje uke på rad med jobbreise. Langtur denne gang, så sitter nå på Kastrup og venter på neste fly. Heftig morgen når flyet går 06.00.... Heldigvis bare en drøy uke til en ukes ferie. En uke på en gresk oy uten andre planer enn å sole seg, spise god mat, drikke vin, trene og slappe av skal bli godt ![]() |
Postet 26-05-25 kl 08:09 av løve70
![]() |
![]() |
God morgen! Våken og har kaffe på senga.
![]() Ingen store planer for dagen, enn å fortsette med å lade meg selv så jeg kanskje en dag blir frisk. Hvilken gresk øy skal du til Løve? |
Postet 26-05-25 kl 08:10 av Millen
![]() |
![]() |
Venter på at elektrikerne skal bli ferdige slik at jeg får dratt på jobb. Vovsen tror jeg skal ha hjemmekontor og sover på beina mine.
![]() |
Postet 26-05-25 kl 08:22 av Martis
![]() |
![]() |
Endelig en rolig helg med fokus på inneliv og husarbeid. Og så kom regnet. Jeg skal visst delta som tilskuer digitalt i to dagers seminar disse dagene, må se om jeg finner lenke og program - og sile ut det viktigste.
|
Postet 26-05-25 kl 08:36 av tink
![]() |
![]() |
Halvtravel helg, og langt fra uthvilt.
![]() Flyttekjør med salg (solgt, med alt det medfører), rydding, pakking og flytting, og oppussing med tusen valg i ny bolig. Standpunktkarakterer, eksamenskjør og stressa elever på jobb, og jeg teller desperat ned til sommerferie. |
Postet 26-05-25 kl 10:06 av 007
![]() |
![]() |
Gratulerer med salget, 007!
Jeg har hatt en veldig rotete dag i dag. Uproduktiv. I morgen blir det halv dag og så er det fri ut uka. Vi skal en tur til Sveits, mannen og jeg. Kosetur med besøk på gamle tomter, treffe familie og venner. |
Postet 26-05-25 kl 14:59 av Nenne
![]() |
![]() |
Gratulerer med salg 007. Og lykke til med alt arbeidet.
Jeg har en veldig hektisk arbeidsuke. Og på bare tre dager. :svett: |
Postet 26-05-25 kl 17:01 av Blå
![]() |
![]() |
Gratulerer, 007!
Tror det er første gang på lenge at jeg har våknet av klokka. Våkner vanligvis før den ringer. |
Postet 27-05-25 kl 07:01 av star
![]() |
![]() |
God morgen, våknet såvidt fra komasøvn. Men har karet meg på jobb og er klar for å få byttet til ny tørketrommel i ettermiddag. Voksenlivets gleder.
|
Postet 27-05-25 kl 08:17 av tink
![]() |
![]() |
Gratulerer med salg, 007! Flytting er mye jobb. Vi har jo gjort det hvert 5. år, men nå har vi utsatt det for en stund. Kanskje ganske lang stund.
Knerten har en usedvanlig travel innspurt på skoleåret med veldig mange ekstravurderinger. Heldigvis ser han ut til å flyttes opp på de fleste. Men nå mener han at det vil ta slutt veldig snart. Jeg kjenner at det er bra med nok en langhelg. Og gleder meg over til at det ikke er så lenge til f. Det gikk plutselig opp for meg da jeg tittet litt fremover i tid på kalenderen. |
Postet 27-05-25 kl 08:32 av Tjorven
![]() |
![]() |
Gratulerer med salg, og lykke til med oppussing og flytting 007!
Travel innspurt hos avgangseleven her i heimen også. Ferdig med skriftlige eksamener, nå er det vippeprøver og evt muntlig eksamen. Han tror han kommer opp i fysikk, så det blir spennende å se. Her har dagen startet på vertinærkontoret. Lille frøken fryd har fått rabiesvaksine og kjæledyrpass. Så nå kan vi stikke over grensa hvis vi ønsker det i sommer. (Må huske på ormekur hvis vi skal på harryhandel dog) |
Postet 27-05-25 kl 09:45 av Mex
![]() |
![]() |
Jeg er litt spent på om det blir streik i morgen, da vil jeg ikke se han jeg deler postkasse med så mye.
![]() |
Postet 27-05-25 kl 10:37 av Blondie
![]() |
![]() |
Krysser fingrene for at dere slipper streik, Blondie! Her i Oslo gikk det så raskt at jeg ble helt sjokkert. Fikk nesten ikke med meg at det var lønnsoppgjør.
![]() Jeg vurderer eksamensoppgaver og fryser på kontoret. |
Postet 27-05-25 kl 10:58 av Input
![]() |
![]() |
Jeg er også veldig spent på om det blir streik i morgen, men da i staten.
|
Postet 27-05-25 kl 12:18 av Fersken
![]() |
![]() |
Jeg fikser som om det blir streik. Tror jeg har styring.
|
Postet 27-05-25 kl 12:39 av star
![]() |
![]() |
På skolen til yngste har vi fått varsel om at det kan bli streik, men det er kun 1.-6 trinn som er rammet. Antar at de velger å skjerme 7. trinn som skal ha besøksdag og overgang til ungdomsskolen.
|
Postet 27-05-25 kl 12:42 av tink
![]() |
![]() |
Har vært på styremøte mesteparten av dagen. Innser at det snart er fri, igjen. Fint det.
|
Postet 27-05-25 kl 16:38 av millact
![]() |
![]() |
Hjemmekontor siden det ikke ble streik. Har time på sykehuset etter lunsj. Den har jeg dessverre store forventninger til, så det er stor sjanse for at det blir en dårlig ettermiddag.
|
Postet 28-05-25 kl 08:33 av star
![]() |
![]() |
I går var en dag med mange viktige møter. Som ikke nødvendigvis var så positive for virksomheten jeg jobber i, men jeg håper og tror at de genererer en del interessant jobb for meg. Det er vel lov til å være litt tilfreds med det?
![]() |
Postet 28-05-25 kl 08:43 av Tjorven
![]() |
![]() |
Kokevarsel på vann til store deler av bygda. Vi slapp unna, men er mindre enn 50 meter unna grensen. Spørsmålet er da om man stoler på kartet og lar være å koke, eller om man koker likevel.
![]() |
Postet 28-05-25 kl 10:08 av Adrienne
![]() |
![]() |
Vanskelig spørsmål Adrienne. Vil jo tro at de vet hvor grensen går, eller er huset deres nylig tilknyttet og ikke kommet på kartet? Samtidig så koster det kanskje ikke så mye å koke vannet for sikkerhets skyld?
Er på jobb, ferdig med dagens to korte møter. Skal levere en rapport og har kranglet med kommunen fordi de har glemt å sende påminnelse om fristen - og skjema det skal inn i er heller ikke tilgjengelig. Men kommuneperson har sagt at det skal være greit å sende på epost - så da får jeg stole på at det er innafor (ingen sensitive opplysninger). |
Postet 28-05-25 kl 10:23 av tink
![]() |
![]() |
Jeg hadde kokt.
|
Postet 28-05-25 kl 10:24 av Millen
![]() |
![]() |
Jeg satser på at de vet hvor grensen går, spesielt siden jeg hadde rukket å drikke en del vann før jeg fikk med meg at det er kokevarsel.
![]() |
Postet 28-05-25 kl 11:10 av Adrienne
![]() |
![]() |
Jeg er så klar for helg. Ca. 4 timer igjen.
|
Postet 28-05-25 kl 11:14 av Blånn
![]() |
![]() |
Ingen streik og greit resultat!
![]() Og jammen er det siste arbeidsdag denne uken. ![]() |
Postet 28-05-25 kl 12:52 av Fersken
![]() |
![]() |
Veldig fornøyd med timen. Nå blir det action.
|
Postet 28-05-25 kl 13:40 av star
![]() |
![]() |
Ble kvitt 12 glass blod gitt.
|
Postet 28-05-25 kl 14:15 av star
![]() |
![]() |
Oi, såpass.
|
Postet 28-05-25 kl 14:40 av Millen
![]() |
![]() |
Sjekk for om jeg kan bruke biologisk medisin.
|
Postet 28-05-25 kl 14:53 av star
![]() |
![]() |
Deilig med en fridag midt i uken og ekstra fint når solen skinner. Blir en terrasse dag og muligens en tur på plantasjen!
|
Postet 29-05-25 kl 09:14 av Martis
![]() |
![]() |
Her blir det også muligens tur til blomsterbutikk.
|
Postet 29-05-25 kl 09:49 av star
![]() |
![]() |
Har tatt på turklær og tenkte meg en tur på et fjell før regnet kommer om noen timer. Etterpå lurer jeg faktisk på om jeg skal vaske ned kjøkkenet....... (noen må ha slått meg i hodet med noe hardt).
|
Postet 29-05-25 kl 09:51 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Fri schmi.
![]() |
Postet 29-05-25 kl 10:04 av Toffskij
![]() |
![]() |
God formiddag. Fri schmi her også. Hadde oppe muntligparti i norsk i går (det gikk så bra, og deilig å være ferdig!), men det gjorde at jeg ikke orka å sensurere gårsdagens kvote. Da må det bli dobbelt opp. I tillegg må jeg i nyleiligheta for å male og tapetsere ferdig, så jeg kan legge mest mulig gulv i morgen og lørdag når jeg kan bråke.
![]() |
Postet 29-05-25 kl 10:09 av Stompa
![]() |
![]() |
Her pakkes det for en tur på hytta i langhelgen. Har ikke vært der siden ifjor sommer så kan være greit å ta en tur.
|
Postet 29-05-25 kl 10:14 av Millen
![]() |
![]() |
Takk for salgsgratulasjoner.
![]() Ellers elsker jeg fredag på en onsdag, søndag på en torsdag og ny fredag på en fredag. Jeg har fri i morgen, men skal nok i nyehuset og male en vegg og noen lister. I dag skal jeg ingenting, bortsett fra å gjøre litt tiltrengt husarbeid. |
Postet 29-05-25 kl 10:58 av 007
![]() |
![]() |
Morn. Inneklemt fridag her i fylket (vi hadde ikke fridag fredag 2. mai). Jeg skal bruke dagen til å legge gulv, bare jeg får unna første halvdel av dagens sensurkvote.
Gruer meg litt til gulvlegginga, for jeg har lagt på det ene soverommet allerede, og gulvet var vanskelig å legge. ![]() |
Postet 30-05-25 kl 09:02 av Stompa
![]() |
![]() |
Morn. Jobbe fra spisebordet i dag. Plan å få gjort en del på to-do-lista som ikke krever dialog med andre. Fri etter lunsj tenker jeg.
|
Postet 30-05-25 kl 09:21 av Dali
![]() |
![]() |
Det er undervisning begge de inneklemte fredagene i fylket her, noe ungdommene i huset er moderat fornøyd med. Lærermannen har hjemmekontor.
|
Postet 30-05-25 kl 09:23 av Blondie
![]() |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Juni-kaffe (01-06-25)
- Resten av mai-kaffe (18-05-25)
- 17. maikaffe (17-05-25)
- Maikaffe (02-05-25)
- Etterpåskekaffe (22-04-25)