Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Etterpåskekaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Etterpåskekaffe

Postet 22-04-25 kl 07:28 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 81  

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
Det ble en finfin påske. Passe mye tur, haging og noen gøyale kvelder i godt lag.

Nå er turbouka i gang. I løpet av de neste 8 dagene har jeg 3 heftige frister. Jeg er egentlig godt forberedt, men det noe eget ved å være i gang.
Postet 22-04-25 kl 08:18 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Tilbake på jobb, og litt småirritert på meg selv for at jeg har lagt inn reminders til meg selv i kalenderen, men ikke skrevet noe mer enn en oversikrift. "Følg opp bla bla bla... " Jaha.. og hvordan hadde jeg tenkt at jeg skulle følge opp dette..? At jeg ikke har vett til å skrive noe mer
Postet 22-04-25 kl 08:24 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Dypt nede i påskeegget i forrige uke bestemte jeg meg for at dagen i dag er sukkerstopp-dagen. Jeg får veldig mye mer smerter av sukker. Det var en veldig god idé i forrige uke. Denne uka tror jeg det blir litt tøffere.
Postet 22-04-25 kl 08:30 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Trøtt i trynet, men på jobb. Bil på verksted.
Ellers ganske satt ut av nyhet på jobben.
Postet 22-04-25 kl 08:44 av star star er aktiv nå
Gammel
scilla sin avatar
Rent bortsett fra at det er tirsdag, føles det som alle mandagers mor...
Mer kaffe!
Postet 22-04-25 kl 08:45 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag finnes det trolig ikke nok kaffe i verden.

Jeg har hatt en fin og veldig rolig påske. Jeg har ikke lagt meg så altfor seint, og ikke stått opp særlig seint heller. Men i dag var det virkelig tungt å komme meg ut av senga. Selv min a-menneskekropp protesterte høylydt.

Men nå er jeg på plass på jobb. Det er koselig å se folk igjen, og det er kort uke både denne og neste.
Postet 22-04-25 kl 08:57 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg startet uka med mareritt og våknet gispende halv sju i dag. Fæl drøm!

Nå er jeg også der at det ikke finnes nok kaffe i verden til at dette blir en god dag, men jeg er i hvert fall gjennom alle e-poster som noen har sendt ut i påskeferien og, i teorien, klar for å komme ordentlig i gang.
Postet 22-04-25 kl 09:34 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg har vært av gårde og vandret i Portugal i hele påsken - stort sett i regnvær. Men fint lell, da, i selskap med god venninne. Landet i natt, og fikk dermed kun et par timers søvn før togtur hjem, så den arbeidsdagen her tror jeg blir lang.
Postet 22-04-25 kl 10:17 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Er på plass på kontoret etter en fin hjemmepåske med finere vær enn det var varslet. Har sovet godt i natt, og kjente meg faktisk klar for jobb.
Postet 22-04-25 kl 10:31 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn, morn! Jeg er fortsatt i Tromsø; sitter på universitetet og skal ha noen møter, så det er jo jobb, men. det føles litt som en utvidet påskeferie å spise frokost med moren min og senere sitte og se ut på strålende sol på nysnøen. Ser frem til å treffe noen nye fagfolk som kanskje skal jobbe litt for oss, og en som ikke er fullt så ny, men som det alltid er så hyggelig å treffe. Og i kveld skal jeg ut og spise med mamma, mannen og Datteren.
Postet 22-04-25 kl 10:48 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg har funnet frem klistremerkene til godtestopp nå, Blondie, så da kan vi lide i fellesskap.

Her er det myyyye Teams på programmet for i dag og i morgen. Funderer litt på hvordan jeg skal komme meg gjennom det på best mulig måte. Foreløpig er min eneste plan koffein.
Postet 22-04-25 kl 11:27 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Klistremerkeskjema med belønning? Oh….., det var lurt!! Det skal jeg lage til meg selv! ( må ha lov fredag/lørdag)
Postet 22-04-25 kl 11:54 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Sitter på hjemmekontor og sender enorme mengder epost til kreti og pleti, men det virker som om folk er en smule i påskemodus fortsatt, for det er ikke gjensidig. Det kommer vel et raus snart.
Postet 22-04-25 kl 12:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Godt mulig at litt koffein kunne gjort seg her også.
Postet 22-04-25 kl 12:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nnnghhh! Denne uken har jeg gruet meg til lenge, og nå er'n her, og det er bare å stå i det. SYKE mengder jobb, masse løse tråder, masse møter, masse greier!

Av en eller annen grunn har jeg visst sluttet å sove, så det er ikke tidenes oppladning, da.
Postet 22-04-25 kl 13:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jge overlevde gårsdagen, og kom meg i seng til brukbar tid. I dag var det fremdeles tøft å stå opp, men ikke like forferdelig som i går. Jeg har trua på at dette skal gå seg til.

Det er veldig rart hjemme. Snuppa er på langtur, og har nå vært borte en måned. Det er så inderlig stille; på både godt og vondt. Men jeg kjenner at det er helt riktig. Hun har det supert på tur, hun er i ferd med å bli voksen og det er sånn livet skal bevege seg. Så får det heller være fredelig(?) / kjedelig (?) hjemme.

Knerten får mye mer plass da. Det tror jeg jammen meg at han har godt av.
Postet 23-04-25 kl 08:22 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Ja, det er rart hvordan dynamikken i huset forandrer seg når de eldste flytter ut - og kommer hjem igjen på besøk.

Storebror kom seg vel av gårde i går. Og i dag har vi hatt bursdagsfrokost for Mr tink. Han nektet meg å haste ut for å kjøpe en stressgave i går... Så jeg får prøve å lure han med meg på noen handel i løpet av helga eller neste uke.
Postet 23-04-25 kl 08:27 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Vi flyttet jo hjemmefra for snart to år siden, og har vært to voksne med tomt rede siden da. Livet er annerledes. Vi har ganske mye tid, det er lite rydding og stille. Fredelig, annerledes. Litt fint og litt rart. UNgene lar seg lokke til oss når vi frister med god mat eller pøbelgemalens vafler.

Nå sitter jeg på hjemmekontoret og følger med på en politisk debatt om prioriteringer i helse. Og drikker kaffe.
Postet 23-04-25 kl 09:03 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Oppdatert 23-04-25 kl 09:41 av Pøblis
Gammel
Appelsin sin avatar
Det er utrolig fint å få eldste hjem innimellom. Både brødrene og mora og huset blir glad av det, selv om vi også klarer oss fint "alene".
Jeg vasket hus etter jobb i går, 5 dager med 3-6 ungdommer satte spor .. Men nå er det nydelig og rent og jeg vet ikke om jeg skal bruke kvelden på fjellet eller bare sitte i sofaen og nyte det vakre synet av rent hus
Postet 23-04-25 kl 12:20 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God morgen. Formiddags-hjemmekontor for å få unna mer vurderingsarbeid. Må bare komme i gang, men det er litt vanskelig fordi jeg først må riste av meg fortvilelsen over å våkne opp til 7 cm nysnø. Det er jo vanlig med seinere vår her enn sørpå, men IKKE så mye snø så seint i april, etter flere uker med bar mark.

Skal egentlig levere bilen til dekkomlegging i morgen kl. 9, men hvis det er sånn som dette, vet jeg ikke om jeg tør. Må jo kunne kjøre den hjem på sommerdekk etterpå ...
Postet 24-04-25 kl 08:25 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oisann. Snø nå er kjipt, Stompa. Søstrene til mannen var ikke særlig fornøyde de heller. Og å kjøre med sommerdekk i masse snø kan være direkte farlig, og hvis noe skjer så dekkes man ikke av forsikringen.

Jeg skal på et fagseminar i kveld. jeg er spent på om jeg kjenner noe særlig folk der eller ikke. Det kan jo bli ordentlig kjedelig hvis jeg er helt alene, men håper (og tror) at jeg finner noen jeg har truffet før.
Postet 24-04-25 kl 09:07 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Snø nå er kjipt ja.
Heg skal straks avgårde til tannlegen, og som vanlig gruer jeg meg skikkelig mye, selv om det bare er årlig kontroll.
Postet 24-04-25 kl 09:19 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det slo meg plutselig at i 2020 hadde vi tidenes drittvår med djupsnø i marka til slutten av juni - og det førte videre en helt fantastisk sommer (som kanskje alle som måtte ha covid-nordnorgesferie husker). Klamrer meg til håpet om at denne drittvåren er et tegn på nok en knallsommer.
Postet 24-04-25 kl 09:40 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er lov til å håpe. jeg var i nord sommeren 2020, og det var virkelig fantastisk. Nå var det jo ikke så verst i fjor heller, men jeg unner dere all den sommervarmen dere kan få. Det er jo ikke sånn at godt vær ikke kan deles.
Postet 24-04-25 kl 09:47 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Endelig fredag. Blir en dag med intervjuer. Etter jobb er planen å gogge rundt Bygdøy for løp nr. 2 i år.
Postet 25-04-25 kl 07:01 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Har kommet meg på jobb i sol og fint vær, og gleder meg over at det allerede snart er helg.
Postet 25-04-25 kl 07:04 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Endelig fredag. Ser ut til å bli en fin dag sånn værmessig. Kroppslig blir det bare å holde ut.
Postet 25-04-25 kl 07:08 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Det er så fint ute at vi gjør om planene om alle «må-ting» i helga og reiser ut til kysten for å senke skuldrene. Sjølufta gjør at jeg sover bedre, det er sårt tiltrengt.
Postet 25-04-25 kl 08:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Stompa: Du får skylde på svigerinna mi i nord, som bytta til sommerdekk på ene bilen sin i går, hun jinxa det for en hel landsdel. Og all, all medfølelse til snøen og den ufine vinteren som kommer når våren skulle vært godt i gang.
Postet 25-04-25 kl 08:18 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, er endelig i gang etter en lang morgenkaffe med gode kollegaer. I går var det hurramegrundt med foredrag, podcastinnspilling og panelsamtale, så i dag er det greit å ta livet litt mer med ro. Mens jeg jobber med foredraget som jeg har lovet vekk til mandag...
Postet 25-04-25 kl 08:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Riktig god fredagsmorgen!

Jeg skal holde en presentasjon i frokostmøte for hele organisasjonen min i dag, men jeg er skrudd sammen på en så rar måte at jeg bare gleder jeg. I tillegg så får vi skikkelig god frokost og etter arbeidsdagen er det helg ... etter bare 4 arbeidsdager denne uka.

Om jeg er litt høyt oppe, spør du? Ja. Det kan tenkes. Men det er skikkelig digg med sånne dager.
Postet 25-04-25 kl 08:45 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Hahaha, Tjorven. Godt å se. Jeg blir også litt høy når det er mye som skjer, og så lenge kropp og hode henger med. Det er godt mulig jeg kollapser på et tidspunkt, men det må vente til 1. mai...
Postet 25-04-25 kl 09:11 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Hjemmekontor, men migrenen jobber nok mer enn meg i dag.
Jeg skal passe den lille mannen i mitt liv noen timer i kveld, og det gleder jeg meg til. Han er så søt og rar og morsom og god og jeg er altså så forelsket.
Postet 25-04-25 kl 09:21 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Snø i dag også, men hovedveiene er bare, så jeg har bilen inne til dekkskift nå likevel. Kommer meg trygt hjem, og normalt kjører jeg uansett nesten ikke, så da kan den bare stå.
Postet 25-04-25 kl 09:52 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jeg har brukt lunchen til å handle til middag, og lagt det i bilen som står i parkeringshuset. Regner med at det holder seg i 3-4 timer der.
Postet 25-04-25 kl 11:18 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Jeg blir også veldig giret av sånt.

I dag hadde jeg egentlig tenkt å gå tidlig. Men, så hadde jeg ett møte som genererte litt mer jobb enn jeg hadde planlagt og som egentlig må være gjort før mandag. Så da blir det som det blir.

Eneste planen for ettermiddagen er uansett å slå gress og lage middag og det skal jeg nok få til.

Jeg vil ha lammekoteletter til middag. Noen som har noen gode innspill til tilbehør?
Postet 25-04-25 kl 12:28 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå er jeg enda gladere. Presentasjonen gikk veldig fint, og jeg jobber et sted hvor kollegene er flinke til å gi fine tilbakemeldinger. Det varmer skikkelig.

Lammekoteletter kan godt serveres med tomatcouscous (altså litt tomatpure og en finkuttet tomat blandet med helt vanlig couscous). Gjerne servert med noen ovnsbakte grønnsaker, f.eks. rødløk, squash, paprika eller hva man enn har i skapet.
Postet 25-04-25 kl 12:41 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Ellers er det jo aspargessesong. Og det er godt med nypoteter som er grovknust med smør og urter. :vårmodus:
Postet 25-04-25 kl 12:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Åh! Grovknuste nypoteter med smør og urter. Det elsker til og med knerten, og han "liker ikke poteter".
Postet 25-04-25 kl 13:22 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Nam.

TAkk for inspirasjon. God rødvin har jeg også.

De arbeidsoppgavene som hastet mest er nå gjort. Og om ikke så alt for lenge tar jeg helg.
Postet 25-04-25 kl 14:10 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg sitter på toget i retning Tigerstaden og Wicked. Storesøster og jeg skal på teater.
Postet 25-04-25 kl 15:39 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Midt i Uendelig Jobbhelg, lite søvn, masse folk, mye greier.
Postet 26-04-25 kl 09:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vært på butikken og fått tak i det jeg trenger som butikken nedi veien ikke har. Kjøpte faktisk bare det jeg hadde på lista.
Må gjøre ferdig søknaden på egen jobb og rydde litt.
Postet 26-04-25 kl 10:23 av star star er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg var hjemme halv tre i natt (good morning! sa de på flyet da vi landet 00.45, nesten en time forsinket og fem minutter før det siste flytoget gikk ...), så jeg er litt gaga. Men sola skinner, fuglene synger og jeg skal på bokklubb, så det blir nok bra likevel!
Postet 26-04-25 kl 10:51 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Sent ferdig i natt, tidlig i gang i dag, det er ingen slækkehelg dette ass - men nå sitter jeg i det minste på en ganske komfortabel stol med bena høyt og ingen har snakket til meg på fem minutter så nå er vi i flytsonen. Skal prøve å sove noen timer på dagen i dag før nattens økt, men da burde jeg kanskje slutte å inhalere koffein nå.
Postet 27-04-25 kl 09:06 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Jeg er bare takknemlig for ikke bli slått ned i går, mave! Snart på vei til jobb, men blir kortere og roligere enn i går. Også blir det København i morgen.
Postet 27-04-25 kl 09:54 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Bwahaha! Du var sykt nærme. Neste gang tar jeg deg.
Postet 27-04-25 kl 10:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Nyter vårhelg i oslo. Pils med gamle kollegaer, overnatter i en kompis sin fine nye leilighet på fredensborg, middag med venninne i går og på vei ut til bærum på lunsj med gamle studievenner i dag. Helt nydelig! Middag og brettspill i kveld. Litt kafekontor i byen før toget hjem i morgen etter lunsj en gang. Påfyll i hjertet!
Postet 27-04-25 kl 11:09 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Hahaha … om ikke jeg ser deg først, mave.

Sol i Oslo, ja, men rekker neppe å nye den annet enn fra innsiden i dag. Men deilig at det er vår.
Postet 27-04-25 kl 11:33 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Håper amylin og Maverick har overlevd helga.

En komprimert uke og straks mai.
Postet 28-04-25 kl 08:41 av Fersken Fersken er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.