Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Februarkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Februarkaffe

Postet 01-02-25 kl 06:29 av Kaffestuggu

Februar. Endelig.

Kommentarer totalt 288  

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Da har vi gått inn i siste bursdagsmåneden.
Ingen store planer for dagen. Annet enn at jeg er redd det blir gloser foran skjermen senere i dag.
Shina leiligheten i går mens jeg gaula med musikken. Benyttet sjansen mens jeg var alene hele dagen.
Postet 01-02-25 kl 10:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Februar! Det var på tide.

Jeg skal skrive eksamen og se på hockey i dag, blant annet. Og jobbe. Er dødsliten og vet ikke helt hvordan noe av dette skal la seg gjennomføre ennå, men mulig det er håp i bunnen av kaffekoppen.
Postet 01-02-25 kl 12:11 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her er det bare en av oss som skal se live. Vi andre to er alt for treige på avtrekkeren.
Jaggu kaldt ute i dag.
Postet 01-02-25 kl 12:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Kan vel tenkes at det ikke blir tidenes diggeste kveld på Jordal for oss kongeblå - men det er greit, for jeg hadde det så gøy med å se Narvik slå Storhamar her om dagen uansett.
Postet 01-02-25 kl 13:41 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
En rolig start på dagen før vi skal i 50-års lag i kveld. Før det skal det handles og shines.
Postet 01-02-25 kl 14:06 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har ikke de høyeste forhåpningene ift de siste kampene. Men så har vi en tendens til å tro at de dårligste lagene skal være lett match.
Kanskje vi kan være enige om å være uenige med dommerne i dag?
Postet 01-02-25 kl 14:32 av star star er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Eneste forholdet jeg har til hockey er at datteren min ofte jobber på Jordal når det er kamp der, og hun er ikke spesielt imponert over oppførselen til tilhengerne.

Jeg har sett én hockeykamp live i hele mitt liv, og det var en NHL-kamp. Det gikk så fort at jeg knapt klarte å følge med på hvor pucken var.
Postet 01-02-25 kl 15:49 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Hockey er gøy! Har sett en kamp live, i Florida av alle steder!

Gjort et par kupp på Kid i dag. Sønn er på hyttetur med venn og står slalåm.
Postet 01-02-25 kl 17:34 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Det er artig med liv på tribunen, men av og til må noen få ødelegge for alle andre.
Særlig når mitt lag møter Maverick sitt. Hverfall på vår hjemmebane.
Postet 01-02-25 kl 19:25 av star star er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Sender en takknemlig tanke til FP. Er i London med Miss Norway og nyyyyter livet
Postet 01-02-25 kl 19:32 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Kor kjekt, Palmen. Heldige damer, begge to.

Skjønar det er hockeydag i dag. Ein sport eg har null forhold til, bortsett frå ein tilfeldig OL-kamp i 1994.

Eg er igrunn ikkje i form i dag, så har hatt sofadag under dunpleddet mitt. (Faderullan, for ein herlig oppfinnelse.)
Postet 01-02-25 kl 20:24 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det var ikke veldig gøy på Jordal. Eller, det var gøy helt til det ikke var gøy lenger. Jaja. Som Vålerengasupporter er man vant til en hel del nedturer både på is og gress egentlig.

Hockey er ordentlig kult å se live, ikke like gøy på tv (selv om jeg lett blir engasjert der også), og enda mye morsommere når man begynner å skjønne hvor pucken er og sånt. Og så liker jeg når sport er eksplosiv og full av adrenalin og futt, da.

Nå skulle jeg egentlig skrevet eksamen, men holdt meg til å gjøre research og skrive kladd i dag, så kan jeg reinskrive i morgen. Det er bare 3500 ord om noe jeg kan ganske godt, og denne gangen skriver jeg på norsk for enkelhets skyld, så det bør gå ganske greit. Håper jeg synes det i morgen på denne tiden også.
Postet 02-02-25 kl 00:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God søndagsmorgen!

Jeg har vært oppe en liten stund og virret rundt min egen akse, men nå er barnet hentet hos sin far og skal straks kjøres på trening, mens jeg har en beinhard plan om å sitte konsentrert om eksamen på ishalltribunen. Vi får se da.

Kaffe må hvert fall til.
Postet 02-02-25 kl 11:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Jeg vurderer nynorsktekster og syr parallelt - fem tekster, så litt sying, så fem nye tekster.

Blir pause for tur med venninne om noen timer; nydelig vær her i dag, så det gleder jeg meg til. Hadde et mål i januar om ingen dager under 10000 skritt, og det gikk så bra at jeg endte på ca 550000 totalt (nesten 18000 i snitt) - så da må jeg jo fortsette i februar.
Postet 02-02-25 kl 11:39 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg er nødt til å begynne å lese i dag. Nå som spisebordet er rydda så er det ingen unnskyldning lenger.
Postet 02-02-25 kl 11:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Korpsseminar i dag også. Vi jobber mot storkonsert i mars.
Postet 02-02-25 kl 13:06 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Så fantastisk, Stompa! Jeg vasker…..
Postet 02-02-25 kl 14:06 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Vi har vært i Oslo og sett niese spille må benytte de sjansene vi har til å møtes siden vi bor så langt unna hverandre til daglig.
Postet 02-02-25 kl 18:20 av Chablis Chablis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ferdig med siste eksamen! Bare bacheloren igjen! Woop!

Godt fornøyd med å snakke om Hobbes, Machiavelli, Kant, Locke, Putin, Trump, Biden og Gorbatsjov i samme oppgave.
Postet 03-02-25 kl 03:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Gratulerer, Maverick! Imponerende!
Postet 03-02-25 kl 09:16 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vel blåst Maverick!

Helga mi har blitt brukt til rydde- og samtaleterapi i min primærfamilie. Intens gjennomgang av store deler av mamma sin leilighet. Hun trenger litt hjelp, og det er mye lettere å være 3, selv om det kan bli litt overveldende for hun som må ta stilling til alt mulig. I går unnet vi oss en dag på spa før hjemreis og hverdag.
Postet 03-02-25 kl 09:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Intens følelseshelg her også, blir bra med noen praktiske gjøremål i dag. Visning senere i uka, på forrige kom det ingen.
Postet 03-02-25 kl 09:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Vel blåst, Maverick!
Prøver å finne litt arbeidsiver og motivasjon i dag, men den er litt tung å grave frem kjenner jeg.
Hyggelig hyttetur i helgen med et vennepar, men jeg kjenner at jeg egentlig lenger litt til våren.
Postet 03-02-25 kl 09:29 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag er jeg dypt skeptisk til om det finnes nok kaffe i verden. Jeg har hatt en veldig sløv helg, men er allikevel fullstendig utslitt i dag.

Noe tid i helgen har vært brukt på å fordøye min nyervervede rolle som svigermor. Familiens minstemann har rett og slett fått seg kjæreste, og hun ønsker å kreve litt plass. Det skal hun få, men jeg må bare få summet meg litt. Han har visst vært på besøk hos henne flere ganger allerede, men jeg fikk altså vite om dette først i helgen. Ja, ja ... han har nå aldri vært en kar med så mange ord.
Postet 03-02-25 kl 09:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har kjørt guttungen til skolen, fylt bensin og svingt innom Obs.
Nå en liten hvil før fysio.
Postet 03-02-25 kl 10:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Har stått på stappe fullt tog inn til jobb. Toget foran var innstilt, så i og for seg heldig. Får plenty valuta for mine 1760 kr i mnd, etter at de akkurat satte opp prisen. Kjenner man lever....
Postet 03-02-25 kl 10:24 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Litt røft å stå opp i dag tidlig, men ungen(e) kom seg i det minste avgårde til noenlunde riktig tid, bilen er levert uten bakrute hos Hurtigruta Carglass og kommer forhåpentligvis komplett hjem, det skal jobbes, skrives litteraturlister, avholdes hockeytrening x 2 og så skal jeg i stallen.

Mandager ass.
Postet 03-02-25 kl 11:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg har sett The Notebook med elever og den er så fin.

Og så har jeg fødedag i dag.
Postet 03-02-25 kl 12:55 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, 007!

Første mandag i februar og det er bare 4 arbeidsdager igjen til helg. :krampepositiv:
Postet 03-02-25 kl 13:16 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde en kollega som svingte innom plassen min i dag kl 9.30 og lurte på om det var lenge til helg.

Jeg er ikke like desperat som han, men det har vært en tung dag å komme igjennom. Uten at jeg skjønner hvorfor kroppen er i så laber form.
Postet 03-02-25 kl 16:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Pollen, Tjorven? Vi har startet medisinering her etter sist mildvær.
Postet 03-02-25 kl 16:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Helsikes. Pollen-faenskapet kan forklare datters intense kløe og rennende øyne.
Postet 03-02-25 kl 21:22 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen. Har kaffe og vann. Vi er tilbake til plussgrader og lett regn, etter en helg med 12 kalde.
Postet 04-02-25 kl 09:02 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tror ikke det er pollen. Det har jeg ikke vært plaget av tidligere.

Jeg er i litt bedre form i dag, men kjenner at det trengs mye kaffe i dag også.

Været er jo en liten utfordring. Der jeg bor har det vært frost i natt. Etter en dag hvor det har tinet ganske mye. Det gir jo ...eh ... interessante veiforhold. Jeg har heldigvis ikke langt å gå til t-banen, men jeg kjenner meg ikke veldig stødig.
Postet 04-02-25 kl 09:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sykemeldingsdag, men dumme meg er med på avdelingsmøte og har ørten meldinger på alle platformer. Jaja, ligger tiden så blir det kortere dag en annen dag.
Postet 04-02-25 kl 09:44 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Må fortelle! Jeg var på Hurtigruta Carglass med bilen i går siden den plutselig hadde et stort hull i bakruten, og det var en del glasskår inni bagasjerommet. Jeg sa beklager til dem for at jeg ikke hadde fjernet glasset for så langt hadde jeg ikke kommet ennå, og de var sånn "null stress, det går fint for oss", og da jeg kom tilbake for å hente bilen hadde de ikke bare fjernet alt glasset i bagasjerommet, de hadde fadermeg støvsugd HELE bilen, under gulvmatter og whatnot, lagt pent sammen noen tepper og en frakk som lå i baksetet, TØRKET UT AV KOPPHOLDERE!!!, jeg er helt månebedotten! Ble så glad at jeg ble snufsete rørt.
Postet 04-02-25 kl 10:13 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Åh, Maverick, for noen hverdagshelter! Fullt fortjent.

Jeg skal kreke meg til kiropraktoren i dag. Godt for kroppen, smertefullt for lommeboka.
Postet 04-02-25 kl 10:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 04-02-25 kl 10:39 av Blondie
Gammel
tink sin avatar
Vel unt med vask av bilen Maverick. Jeg var innom verksted for å få takst på skade i baken, og la plutselig merke til at egen bil trenger en runde med støvsuger...
Postet 04-02-25 kl 10:41 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så kjekt, Maverick.
Jeg var veldig happy da jeg fikk tilbake utvendig ren bil fra verkstedet. Men regner med de måtte vaske den før de lakkerte delene muligens.
Postet 04-02-25 kl 11:07 av star star er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Altså, Jens Stoltenberg! Det var gøy!

Jeg har vært partiløs lenge pga alt fra me too til aksjer til solbriller - mulig det er håp for meg før valget?
Postet 04-02-25 kl 12:20 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Her er det en AP-strateg som fortjener lønn, synes jeg.

Skulle ønske jeg kunne sett ansiktet til Vedum da han fikk vite hvem han ble etterfulgt av.
Postet 04-02-25 kl 12:33 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Haha, Vedum, ja! Digger at Jens gjør comeback, håper han fortsetter å være trygg og stødig.
Postet 04-02-25 kl 12:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Er faktisk overbegeistret over den nyheten!
Postet 04-02-25 kl 22:00 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da humper man på bussen. Glatt ute gitt.
Guttungen er pjusk. Skjønte det allerede i går kveld.
Postet 05-02-25 kl 09:12 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Nå er man tilbake til den tiden hvor man gruer seg til å lese avisa om morgenen for å se hva galningen på andre siden av atlanteren har funnet på/uttalt. Haff
Postet 05-02-25 kl 10:03 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Tulledag i dag. Stod opp grytidlig for å rekke joggetur før første møte, så ble møtet flyttet :argh:

Ellers enig med Mex. Det begynner å bli skummelt å lese avisene hver morgen ja
Postet 05-02-25 kl 10:49 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Djees. Jeg har vært hos en meget spesiell spesialist som snakket mer om at han var redd for å gjøre feil som lege enn å informere meg om tilstanden min. Jeg tror jeg er mindre klok nå enn da jeg gikk inn.
Postet 05-02-25 kl 12:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har vore hos frisøren for fyrste gong på nokre år. Hadde endelig spart ut langt nok til å kunne donere nokre kvitblonde hårbuntar. Så deilig å vere kvitt masse hår, om enn ikkje 100% nøgd med sveisen. Det går seg til, får komme med meir tydelig krav på neste frisørbesøk.

Resten av dagen går nok med til kjøkkenvask etter at vi har hatt ei jækla mus på besøk. No er den død og ekstra vaskeremedier handla inn.
Postet 05-02-25 kl 13:57 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God ettermiddag. Har avsluttet langt møte med viktig, men litt tungrodd gruppe. Er temmelig blåst i hodet, og ser bare middels fram til årsmøte i lokal forening i kveld. Usikker på om jeg skal avsløre for mannen at det begynner sent nok til at jeg rekker å hente barn på aktivitet.
Postet 05-02-25 kl 16:03 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen.
Hyttekontor sammen med mannen på fjellet, men foreløpig er det sløving, surfing og kaffe. Nevnte mann sover frem til teamsmøte kl 09.00, og jeg nyter freden før rettebunken kaller.
Postet 06-02-25 kl 09:19 av 007 007 er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.