Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 22-11-21 kl 09:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
God morgen! Ute har regnet kommet igjen etter en dag med pause; frost og klarvær i går. Det nærmer seg deadline på stor og krevende oppgave nr. 1. Så jeg får se å komme i mål, sånn at jeg kan brette opp ermene og ta fatt på stor og krevende oppgave nr. 2 som skal inn om ei uke. Det er jobb, men kjennes som eksamenstid.
Postet 22-11-21 kl 09:19 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
tink

Jeg har stor og skummel oppgave neste uke, men så er det ferdig med stort og skummelt før jul. Det gleder jeg meg til.

På kontoret etter å ha morgentrent, så jeg sitter her med vått hår og spiser knekkebrød og føler meg ganske bra. Det er bare å komme i gang med dagen.
Postet 22-11-21 kl 09:25 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vært oppe i 3 timer allerede. Fått på meg lekker sykehusskjorte, truse og veneflon. Tut og kjør.
Postet 22-11-21 kl 09:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Stå på tink! Og klapp på skuldra til Blå som har morgentrent.

Jeg er trøtt etter en dårlig natt, og jobber litt med å huske hva det egentlig var jeg jobbet med før helga. To digitale møter i dag, så jeg må prøve å finne frem til noen oppgaver som passer innimellom.
Postet 22-11-21 kl 09:37 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg sitter under dyna med eldste og gir ham litt support. Etterpå skal jeg på jobb.
Postet 22-11-21 kl 09:39 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
God morgen til dere!
15 år siden jeg ble mamma til minstegutten. Gleder meg til han kommer hjem, så jeg får klemt litt på ham.
Postet 22-11-21 kl 09:54 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er nesten frisk igjen.
Har ikke hatt korona da, bare en stridig forkjølelse, tålte tydeligvis ikke en tur til Oslo.

Så her jobbes det for å få kontroll i mailboksen som har vokst en del den siste uken.
Postet 22-11-21 kl 09:56 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er fremdeles syk, men litt mer oppegående. Spent på legetime. Mulig jeg må en hastetur avgårde, bestemor ligger på det siste. Jeg har lyst til å besøke henne en siste gang. Rart med ledd som forsvinner.
Postet 22-11-21 kl 09:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 15-åringen, Kaja!

Blondie.
Kjenner jeg blir forundra når folk på min alder fortsatt har besteforeldre i live. Her døde siste for 15 år siden. Så kommer jeg på at de var jo skikkelig seine med å starte familier for de ble jo nesten 100.
Postet 22-11-21 kl 10:04 av star star er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Strevsom morra. Det kom minst 20 cm snø i går kveld og i natt. Jeg vurderte at det var uforsvarlig å sykle pga. dårlig brøyting, og å gå var ikke aktuelt akkurat i dag fordi jeg måtte ha med meg en del mer enn vanlig. Så da var det bil. Som måtte kostes for 20 cm snø, og som måtte fra ubrøyta parkeringsplass ut på en sterkt trafikkert vei der jeg ikke ser så godt om det kommer biler før jeg er ganske langt frampå. Jeg endte opp med å stå fast med snuten 15 cm ut i veibanen.

Heldigvis klarte jeg etter mye om og men og fram og tilbake (bokstavelig talt) å lirke bilen laus, men det var litt stress. Hadde jeg ikke bytta fra piggfrie dekk til piggdekk sist vinter, hadde jeg nok stått der fortsatt.
Postet 22-11-21 kl 10:12 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Heilo sin avatar
Ai Stompa, det høres litt heftig ut! Godt det gikk godt. Og ja, noen ganger er pigg digg. (Jeg har piggfrie dekk. Og angrer litt hver vinter, selv om jeg gjør det for luftas skyld.)
Postet 22-11-21 kl 10:17 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det som er ille, er at det blir 4 grader og regn i morra. Typisk for denne byen, men like frustrerende hver gang. Eneste pluss er at når det bare er nysnø, regner den sannsynligvis bort veldig kjapt; hadde den ligget ei stund så det var solid såle, ville den bare blitt sørpe og deretter speilis når det fryser på igjen på onsdag-torsdag.
Postet 22-11-21 kl 10:19 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Til gjengjeld døde faren min for tjue år siden, Star. Damene lever betydelig lenger enn menn i denne familien. Bestefedrene mine døde før jeg ble født og den andre bestemoren da jeg var ungdom. Det er altså bare denne igjen.
Postet 22-11-21 kl 10:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer med 15-åringen, Kaija! Hils fra oss!

Hjemmekontor i dag med mye papirarbeid. I morgen drar jeg jammen meg en tur på kontoret for avvekslingens skyld.

Jobben til mannen skal nok en gang være best i klasse på korona og har avlyst en samling i hans nye avdeling. Han hadde sett frem til å møte noen i avdelingen for første gang og ble ganske lang i maska da avlysningen kom i morges. Jeg kjenner meg litt oppgitt på hans vegne, skal vi ikke en gang prøve å leve og jobbe som normalt nå som folk flest er vaksinert?
Postet 22-11-21 kl 11:09 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Venter fortsatt. Tror de skal ha lunsj før det blir min tur.
Postet 22-11-21 kl 11:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Teams workshop som ikke fungerer helt optimalt når 2/5 sitter på Teams og 3/5 deler sitter samlet. Fort gjort å glemme at vi som deltar digitalt blir litt glemt, og det blir vanskelig å følge med.
Blondie; Vondt når familiemedlemmer dør. Jeg har 2 bestemødre som synger litt på siste verset nå. De er 94 og 97 år gamle. Den ene bestefaren min døde før jeg ble født, den andre for 11 år siden. Så det er damene som blir gamle i familien her også.
Gratulerer med 15-åring, Kaija!
Postet 22-11-21 kl 13:27 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Damene som holder lengst her også.

Ferdig operert.
Postet 22-11-21 kl 14:28 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 24-11-21 kl 00:07 av star
Gammel
ingling sin avatar
Min mormor ble nesten 104.

Hjemmekontor/hjemme med koronasmittet barn her. Good times. Nå har jeg bakt kanelboller til gjengen innimellom møter og telefoner, det fortjener særlig hun som har tatt ørten koronatester de siste dagene.
Postet 22-11-21 kl 14:46 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mine 4 biologiske besteforeldre døde da jeg var i starten av 20-årene og de var alle rundt 70 år da de gikk bort. Men i tillegg har jeg en ste-bestemor. I motsetning til de 4 andre så har hun vært sterkt overvektig, i elendig fysisk form og røykte inntil nylig som en skorstein. Hun lever enda ... og er i 90-årene.

(Hun flytter på omsorgsbolig denne uka, og stemoren min er så lettet at det ikke finnes ord. Det har vært VELDIG mye jobb på stemoren min de siste årene. Stebestemor har gått fra å være en blid og livlig dame, men hun har nå parkert seg i godstolen og kjenner seg veldig "mett av dager". Jeg vet ikke om hun synes livet er så stas lenger. )
Postet 22-11-21 kl 15:23 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
.....
Postet 22-11-21 kl 15:31 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 24-11-21 kl 00:07 av star
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no