Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 16-07-19 kl 09:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Anda sin avatar
På hytta, og kroppen skrek av konseptet vekkerklokke. Men faktisk veldig greit å kunne «FaceTime» med lege, så nå kan jeg dra og hente medisin til et barn når apoteket åpner.

Bare en kaffe til, først.
Postet 16-07-19 kl 09:48 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Rolig morgen med kaffe og rusletur. Snart pakke mer, bare noen dager til flytting.
Postet 16-07-19 kl 09:55 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Siste dag før F!!
Postet 16-07-19 kl 09:56 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
God morgen! Avreise til 14 dager i varmere strøk idag. Likevel setter jeg umåtelig pris på solen som skinner her hjemme på morningen. Jeg ønsker alle i Norges landet fint vær!

Dagens store spørsmål, skal jeg kjøpe meg et par gode sandaler til? Tja, trenger vel en kaffe til å fundere videre på det.
Postet 16-07-19 kl 10:02 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings, storhandel på vei til jobb og frenetisk rydding for kontorbytte rett før ferien. Fint vær i alle fall!
Postet 16-07-19 kl 10:52 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. Kald vind fra nord surt og kaldt ute på hytta. Fin dag å være inne.
Først kaffe.
Postet 16-07-19 kl 10:56 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Ferdig trent, straks frokost.
Idag skal vi på besøk. Ellers skjer det ikke så mye. Vi lader batterier og nyter ferie.
Postet 16-07-19 kl 11:16 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Fortsatt jobb på meg, helt OK, ser ut mot sjøen og solen skinner.
Postet 16-07-19 kl 11:27 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Tung dag her. En kompis av Herremannen mistet moren for fire år siden, og nå har vi akkurat fått vite at faren døde sist uke mens de var på ferie. Vi er helt satt ut.
Postet 16-07-19 kl 13:13 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Våknet uten barn i hus, de er sendt avsted til besteforeldre. Skal pakke og forbedrede meg til 5 dager på tur med korpset.
Postet 16-07-19 kl 13:19 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her var jeg våken til daggry. B-mennesket i meg får virkelig kose seg på hjemmeferie. Våknet opp litt før kl. 11. Nå planlegger jeg dagens trimtur. Må få inn noen gode motbakker. I går gikk jeg 7 km i raskt tempo (nesten like raskt som om jeg jogger ). Spørs om ikke Røverkollen med litt omvei blir dagens må.
Postet 16-07-19 kl 14:17 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Så utrolig trist, Stompa!

Hjemmeferie i en uke her. Mannen tar med seg yngste og kompis på gårdsbruket vårt. Eldste og jeg blir hjemme - han mest hos kjæresten og jeg mest i hage og drivhus.

Neste uke blir på familiehytta vår ved sjøen, det gleder jeg meg sinnsykt til! :elsker kysten:
Postet 16-07-19 kl 14:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Så trist, Stompa!
Postet 16-07-19 kl 14:43 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Så tragisk, Stompa.
Postet 16-07-19 kl 15:12 av star star er aktiv nå
Gammel
Pelle sin avatar
Stakkars gutt, Stompa.

Jeg jobber denne uken. Alene på jobb, ingen telefoner og masse tid til jobbrelaterte studier.
Postet 16-07-19 kl 16:41 av Pelle Pelle er aktiv nå
Gammel
Magica sin avatar
Vi drar fra San Francisco i dag til Monterey. Tåkete. Mannen påstår han er forkjøla, håper han kvikner til... må få ungene opp snart.
Postet 16-07-19 kl 19:04 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Hvor kaldt oppleves det med tåke i SF nå, Magica? Mao; hva trenger man av klær som turist? (Ser heller ikke ut som om gradestokken vipper 20 grader?) :drar snart:
Postet 16-07-19 kl 19:58 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
SF i juli innebar langermet og lange bukser når vi var der. Shorts/skjørt noe av tiden, men greit å ha bukser og litt varmere genser tilgjengelig.
Postet 16-07-19 kl 20:25 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Iskaldt! Veldig vekslende. Bukse, genser, jakke, flere lag. Vind med tåke. I går var det sol hele dagen så da var det bare bittelitt iskaldt innimellom. Dagene før var det tåke og brrrrrrr.
Postet 16-07-19 kl 23:00 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Til sammenligning: jeg var i SF i September for to år siden, og da var det shorts og tskjorte i fire dager. Det veksler veldig der..
Postet 16-07-19 kl 23:32 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
September er den varmeste måneden i San Fransisco, mens jui er en av måneden med mest tåke. 17 grader og litt sur vind er typisk SF-vær hvis tåka legger seg. Den kan være tåke på "yttersia" av San Fransisco (Golden Gate Park, Ocean Beach og ved Golden Gate), mens sola skinner på Union Square. Været og ikke minst temperaturen varierer veldig i området. I Berkeley der vi har bodd det siste året (30 min fra SF, på innsiden av bukta) er det mye mindre tåke og stort sett alltid 3 grader varmere enn i SF. Kjører man over på andre siden av åsene mot Walnut Creek/Pleasant Hill (også 30 min fra SF), så kan tempereturen være 10 grader varmere enn i SF.

Det er nok stor fare for å møte tåka i Monterey også på denne tiden, dessverre. Håper dere får en flott tur likevel!

Tilbake i Norge og savner Bay Area intenst allerede
Postet 17-07-19 kl 00:06 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Takk, takk. Ser ikke egentlig lovende ut værmessig. Godt vi ikke tror vi skal på (bare) sol- og badeferie.
Postet 17-07-19 kl 00:06 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Anda - bading i sjøen er en iskald fornøyelse ja Skal dere være i SF-området hele ferien? Du skal som sagt ikke langt unna SF før termperaturene er veldig behagelige, og du kan være heldig å slippe tåke også. Ofte letter tåka på formiddagen.Vi har hatt sol og sommer (stort sett rundt 22 grader, men også varmere perioder) helt siden 1. april så det var litt nedtur å komme hjem til trøndersommeren med knappe 10 grader
Postet 17-07-19 kl 00:10 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Det er sol i Monterey i dag, håper det varer i morgen og!
Postet 17-07-19 kl 04:18 av Magica Magica er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no