Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Januarkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Januarkaffe

Postet 01-01-25 kl 06:00 av Kaffestuggu

Godt nytt år, FP!

Kommentarer totalt 339  

Kommentarer

Gammel
Pamina sin avatar
Jeg tok sjansen på bil til jobb i morges, og det gikk fint. Veldig spent på om det bilr like fint hjem, eller om bilen blir stående på jobb i natt.
Postet 06-01-25 kl 12:20 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her er det også mye snø, men det begynner å bli noen dager siden den kom, så brøytinga begynner å bli a jour. Men som vanlig kaos på parkeringa på jobb, fordi flere plasser forsvinner når de må oppbevare snøen der (for dyrt å kjøre bort). Glad jeg stort sett går eller sykler.
Postet 06-01-25 kl 12:38 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har gjort tingene ute for i dag. Snøværet har ikke dukket opp enda.
Postet 06-01-25 kl 13:28 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Boligen vår har blitt lagt ut for salg i dag.
Postet 06-01-25 kl 13:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tvi tvi med boligsalg, Blondie!
Postet 06-01-25 kl 14:18 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Blondie.
Postet 06-01-25 kl 14:34 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Blondie
Postet 06-01-25 kl 15:04 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Folkehøyskoledatteren og jeg var på Kjevik 05 i dag tidlig. Hun har i alle fall kommet seg til Værnes og skulle finne et tog nordover. Så jeg var grytidlig på jobb og tidlig hjemme. Ufyselig ute nå.
Postet 06-01-25 kl 15:41 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
Her er det ikke blitt brøytet enda, så jeg er innesnødd. Firehjulstrekkeren kom seg ut og meldingen er at det er bedre ca 1 km ned i veien. Blir hjemmekontor!
Postet 07-01-25 kl 06:57 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lykke til, Blondie!

Jeg gikk ut, så inn igjen og skifta sko. Selv med nesten midt på leggen sko så drukna jeg visse plasser.
Må måke foran døra når jeg kommer hjem igjen. Vinden har skyfla mye snø dit.
Postet 07-01-25 kl 07:02 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg hadde uansett tenkt å ta hjemmekontor i dag, og nå ser det ut som resten av familien også blir hjemme siden så å si alle busser er innstilt. Ville spurte læreren sin, som forsåvidt ikke hadde hørt om at undervisningen ble avlyst - men heller ikke visste om hun selv ville klare å komme seg til skolen.
Postet 07-01-25 kl 07:33 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
God morgen. Her er det nullføre, så det er spinnglatt enkelte steder. Heldigvis har jeg ingenting spesielt ut å gjøre I dag...annet enn å få tak i noen fler oppbevaringskasser til julepynten. I dag forsvinner siste rest (utenom lysene). Det blir veldig tomt og dunkelt, men egentlig litt godt også. Får litt mer luft rundt meg kjenner jeg.
Postet 07-01-25 kl 08:02 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg fant frem gamasjer til vgs eleven, slik at han skulle komme seg tørrskodd til bussen. Spent på hvor mye undervisning det blir og om lærerne kommer seg på skolen.
Postet 07-01-25 kl 08:03 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det regner. På all snøen som druknet oss i går. Jeg har bare avlyst all utendørs aktivitet og konsentrerer meg om organisering inne.
Postet 07-01-25 kl 08:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Jeg er på kontoret. Her er det bare veier i dag og 2 plussgrader så det gikk helt fint å kjøre.
Postet 07-01-25 kl 08:13 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde tenkt til å dra fysisk på jobb i dag. Snuppa dro en halvtime før meg, og brukte bare litt mer tid enn vanlig. Da jeg kom til t-banestoppet, så var det helt kaos. Og snuppa hadde kommet seg med den siste banen som gikk på halvannen time. ... og hos oss går det normalt sett stappfullebaner 8 ganger i timen.

Så jeg gikk stille og rolig hjem igjen, og informerte min nye sjef om at det ble hjemmekontor i dag.

Jeg ser ut av vinduet på folk som går på ski på fortauet (det er ikke måkt andre steder enn i bilveien, så på fortauet er ski det eneste mulige fremkomstmiddelet).

Ref. Mimir Kristianssons innlegg i Aftenposten i går om oss heldiggrisene som kan gjøre jobben vår fra hjemmekontor.
Postet 07-01-25 kl 08:45 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg kom meg på jobb i dag. Har ikke snødd like heftig her vest - og jeg kjører stort sett hovedveier til jobb. Er spent på eldste som skal fly tilbake til studier i Trondheim. Krysser fingrene for at flyet går uten for mye forsinkelser og har alliert meg med en besteforelder som skal hjelpe til med en transportetappe.
Postet 07-01-25 kl 08:56 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg var tidlig ute og kom meg til jobb. Kaos her også. Jeg har måkt fram alle inngangsdørene til skolen siden vaktmester ikke kom seg hit før skolen startet.
Postet 07-01-25 kl 08:59 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blånn: Du har en veldig allsidig jobb.
Postet 07-01-25 kl 09:28 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen!

Ikke så ille her værmessig faktisk. Det var veldig glatt på veiene i går, men har ikke snødd noe særlig mer i natt, så det meste er brøytet. Var ute og jogget mer hunden først - gikk fint, måtte bare tenke litt på hvor jeg kunne løpe...Deretter løp jeg til jobb - der visste jeg det var gode forhold sålenge på gang og sykkelveiene.

Nå masse møter.
Postet 07-01-25 kl 09:48 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Det var null problem å komme seg til, og med, banen i dag, men jeg dro jo senere på jobb enn ganske mange, da. Det regnet litt og var litt glatt, bare. Men det er åpenbart mye vanskeligere mange andre steder og ganske få på kontoret i dag.
Postet 07-01-25 kl 10:15 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
På vei til kontoret, en del forsinket. Selv med bare veier, så er det ikke like breie som vanlig og dermed så vidt plass til at to busser kan møtes. Heldigvis bedre på hovedveien/bussveien..
Postet 07-01-25 kl 10:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg var på t-banen klokka 7 i morges, og da gikk t-banen til jobb. Fra t-banen og bort til skolen var det mulig å gå i gatene. Fortauene var totalt nedsnødd og nedmåket. Vi har utsatt skolestart i dag, for vi har omtrent 70 dørere som må måkes, og snøfresen kan ikke brukes for snøen er for tung. Vaktmesterne får virkerlig kjørt seg i dag. Stakkars mennesker. Vi har digital skole for alle elevene fra 5-10 og bruker de ansatte som er her for elevene på 1-4. Spent på om jeg kommer meg hjem i dag.
Postet 07-01-25 kl 10:18 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg bor på bærumsbøgda og har hjemmekontor i dag som i går. Den hjemmeboende sønnen jobber på Kiwi et helt annet sted i Bærum, så han dro ut i vinden ekstra tidlig i håp om at han skulle komme seg på jobb sånn noenlunde i tide. Selv har jeg bestemt meg for å droppe quiz og forsinket julebord i Oslo i kveld. Jeg orker ikke tanken på at jeg skal få problemer med å komme meg hjem. Så langt er det forsinkelser og stans både på busser, tog og t-banen her i området.
Postet 07-01-25 kl 10:36 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg hadde legetime i morges, og hadde beregnet enormt god tid, men trikker og t-banker gikk så fint og greit atte. Legekontoret, derimot, hadde ikke engang greid å åpne da jeg dukket opp kvart på ti, så da måtte jeg og legen jeg skulle til, stå og vente i gangen til noen kunne komme og låse opp! Og det tok tre kvarter.
Postet 07-01-25 kl 12:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det må ha vært store forskjeller rundt om i byen. Snuppa brukte bare bittelitt lenger tid enn vanlig. Da knerten stilte seg på t-banestoppet en halvtime senere var kaoset komplett, og han ble stående der i over en time.

Jeg er spent på hvordan han skal komme seg hjem. Nå snør det skikkelig tett her vi bor. Ruter-appen sier at halvparten av banene skal gå, men den appen var ikke til å stole på i morges. Da sa den at det skulle kjøre 8 baner i den perioden han stod der, og det kom ikke en eneste.
Postet 07-01-25 kl 15:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi er fortsatt innesnødd. En nabogutt parkerte bilen sin ganske dustete til i natt, og det innebar at brøytebilen ikke kom frem. Tre biler har satt seg fast til nå, inkludert et stakkars postbud som fikk hjelp av to naboer til å trekke seg løs. Nå er naboen i gang med å måke rundt huset sitt, sånn at de får flyttet bilen, så håpet er at brøytebilen måker i løpet av natta.
Postet 07-01-25 kl 16:46 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Sitat:
Fram paa Vetteren stundom han tenkte:
Giv eg var i eit varmare Land!
Men naar Vaarsol i Bakkarne blenkte,
fekk han Hug til si heimlege Strand
Eg kjenner meg så 100% igjen i dette verset av Ivar Aasen sin Nordmannen.
Postet 07-01-25 kl 17:45 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg leste i Dagbladet nettopp, at pressevakt på OUS gikk hardt ut mot oppfordringen om hjemmekontor, han mener det er en hån mot alle OUS ansatte som ikke kan ta hjemmekontor. Har det ikke slått ham at om alle vi som ikke trengte det, skulle insistert på å møte opp i dag, ville trafikken stoppet fullstendig. Ikke bare LITT kaos. Da ville de sykehusansatte, og andre som må møte opp på jobb, også blitt stående fast enda lenger.
Jeg har hatt hjemmekontor i dag, og følt at jeg har gjort min bittelille skjerv. Men all ære til alle som måtte. Og særlig hjemmetjenesten!
Postet 07-01-25 kl 18:33 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Ja! Jeg er så lei av folk er så mye flinkere til å hylekore «Urettfeigt!!!» i stedet for å tenke bittelitt hardere og videre og prøve å se litt mer av tegningen.
Postet 07-01-25 kl 21:04 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det der irriterte meg også, men selvfølgelig - det hadde ikke gjort noe om kommunikasjonsavdelingen til Ruter og whatnot hadde puttet inn i pressemeldingene sine "dere som kan bli på hjemmekontor bør gjøre det, sånn at alle de som ikke har muligheten til det får en lettere reisevei" eller noe sånt.

Jeg holder på å gå fra konseptet av hvor dårlig det blir kommunisert fra Ruter på generell basis, og spesielt rundt den ene føkkings bussen som familien min dessverre er ganske stuck med. Og det er ekstra frustrerende når barnet skal være på skolen kl 08, bilen er på verksted, Ruter sier "det meste går som normalt, men sjekk app og nettside!", og det som står på app og nettside fader ikke stemmer I DAG HELLER med realitetene, bussene kommer ikke og aaaargh.
Postet 08-01-25 kl 07:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Utrolig frustrende Maverick! Det er akkurat det samme Vy sier når det er togkaos, og det står jo ikke noe riktig noe sted!

Jeg er litt lei av snøkaoset som er på vegene nå, og håper at det roer seg litt fremover nå.
Postet 08-01-25 kl 08:31 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I går følte jeg at jeg "tok en for laget" da jeg ble sittende hjemme. Intensjonen var å dra på jobb, men da jeg stod på t-banestoppet og innså 1) dette kom til å ta tid 2) mange av de som stod der hadde ikke noe annet valg enn å komme seg med t-banen, så gikk jeg hjem igjen. Og knerten ble altså stående i nesten en time før han fikk presset seg på en bane. Enda Ruter-appen villig varslet om at det skulle komme bane 8 ganger i løpet av timen han stod der.

I dag gikk alt helt som smurt. Til og med "innsatsbanene" (som bare går halve strekningen) gikk som planlagt, men så har det jo heller ikke vært særlige mengder med nedbør siden i går kveld.

Så nå er jeg altså på plass på jobb. Og lurer på hvor mye kaffe det er forsvarlig å tylle i seg på en onsdags morgen.
Postet 08-01-25 kl 08:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
I dag er jeg på hjemmekontor, satser på kontoret igjen i morgen. Passelig med arbeid, te i koppen og tente stearinlys gjør det koselig på hjemmekontoret i dag.
Postet 08-01-25 kl 09:15 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Våkna til vanlig tid, men sovna igjen. Så blir jeg vekt av ringeklokka. Jaja, her er begge hjemme i dag. "Sjuklinger" begge to. Delvis sykemeldt og skade.
Postet 08-01-25 kl 10:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Lot bilen stå i dag og, og brukte kollektivt til lege og videre til jobb. Det tar tid, men sånn er det jo. Tror jeg skal våge meg på bil i morgen og bør vel ta en runde med litt snøfjerning i løpet av kvelden så det ikke blir en masse jobb i morgen tidlig og før alt rekker å bli fullstening isete.

Nå er det jobb og normaldag. De fleste har kommet seg på jobb og elevene koser seg i snøen for det meste.
Postet 08-01-25 kl 11:20 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Hjemmekontor i dag. Det blir til og med litt 'stallkontor'
Postet 08-01-25 kl 11:45 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemmekontor i hele dag, digitale vegg-til-vegg møter fra morgen til kveld. Da er det like greit å sitte hjemme siden jeg ikke får være noe sosial uansett.
Postet 08-01-25 kl 12:39 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her har vi kommet videre fra snørydding til snøfjerning, så byen blir mer og mer framkommelig. Det er fortsatt håpløst for folk med rullator, barnevogn o.l., men likevel bedring for mange.
Postet 08-01-25 kl 12:49 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Der kom det plutselig et glimt av solskinn! Rett i øynene mine, riktignok, men det skal nok bare vare noen få minutter. Nydelig lys akkurat nå.
Postet 08-01-25 kl 14:54 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Det er så vakkert ute med all snøen. Jeg elsker det og håper temperaturen holder seg på riktig side av 0 lenge. Ja til skikkelig vintervær, nei til varierende temperaturer og is på bakken.
Postet 09-01-25 kl 06:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det ble kondistrening på vei til bussen. Glemte jobbtelefonen og måtte snu. Hadde heldigvis ikke kommet så langt, men var allerede litt sent ute.
Postet 09-01-25 kl 06:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det lyset som Skilpadda omtalte i går ble ekstremt vakkert. Jeg har jo utsikt over hele byen, og plutselig var Oslo gullfarget.

Det er jammen deilig når det ikke er snøkaos. Det gikk helt fint begge veier for alle i familien i dag, og t-banen var i full trafikk i dag også. Sånt kan jeg like.
Postet 09-01-25 kl 07:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret. Har service på den gamle varmepumpa som har jobbet flittig siden vi flyttet inn for 14 år siden. Var kjip mor som nektet å kjøre eldste på skolen, han legger stort sett alltid inn litt for små marginer om morgenen. Krysser fingrene for at han lærer og justerer seg, det er jo ikke greit å stadig komme for seint på vg1.
Postet 09-01-25 kl 08:35 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Gravde ut bil og måkte godt i går kveld så da kunne jeg bruke bil til jobb i dag, det letter veldig på tidsbruk. Var noen glatte områder, men gikk stort sett veldig greit kjøre. Det er vakkert ute, jeg kjenner at jeg gruer meg til varmegrader neste uke allerede.
Postet 09-01-25 kl 09:01 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Utrolig vakkert her nå, med masse snø og tilløp til dagslys. Sola er i ferd med å dukke opp bak fjellkjeden i sør som gjør at vi ikke har sett den siden tidlig desember.

Dessverre er det meldt mildvær fra helga, med mange plussgrader. Håper det varer lenge nok til at all snøen forsvinner; det verste er når det tiner nok til å bli slaps og deretter fryser på igjen med ny snø oppå isen. Som er det vi er ganske vant med her i byen.
Postet 09-01-25 kl 10:39 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg skulle på behandling i dag, så eg forberedte bilen i går. Dekka til fronten og såg for meg ein skrapefri morgon. Jaggu ta, mannen hadde gløymd å setje elbilen på lading så han stakk av med den isfrie bilen og eg møtte ut med ein bil som eg slett ikkje visste om hadde tilstrekkelig straum. Raud alarm og 0 km igjen på batteriet, men eg rakk å svinge opp til huset. Takk og lov.
Postet 09-01-25 kl 16:50 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Auda, Syrinx. Selv med relativt god rekkevidde på den ene bilen vi har - så prøver jeg å ha automatisert at den settes på lading om kvelden. Plutselig dukker det opp en uplanlagt litt lengre tur - og da er det greit å ha litt å gå på.

Her er det endelig fredag. Mann og barn planlegger skidag i bakken i morgen, men jeg har meldt meg frivillig til å ha hjemmetjeneste.
Postet 10-01-25 kl 08:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vært hos kiropraktor og fått knekt opp litt. Og når jeg var på vei opp fra garasjen kom jeg på at det kommer folk inn i leiligheten i dag. Så jeg har hurtigrydda og vaska.
Postet 10-01-25 kl 09:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hei fra hjemmekontoret! Etter ei travel uke med turer til både Oslo og Bergen lander jeg nå litt tidlig inn i helga med hjemmekontor og tidlig avslutning. Jeg får besøk av studievenninner hele helga og vi skal bare kose oss og skravle og planlegge høstens Bordeaux-tur. Det blir fint!
Postet 10-01-25 kl 11:21 av Nenne Nenne er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.