Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 01-12-21 kl 08:56 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
God morgen! Nå har guttene blitt så store at det kun er lillesøster som holder kalenderspenningen oppe. Men det gjør hun for alle tre. Litt sen avgang hjemmefra pga legetime, men så er det endelig gjenforening med ekte kontor etter en lang uke med hjemmekontor + reise.
Postet 01-12-21 kl 09:01 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
I dag er det første desember. :synger:

Jeg er på kontoret og forsøker å få opp stemningen på de rundt meg her i tillegg til å jobbe. På mandag hang jeg opp adventstjernene og satt opp mitt lille fantastiske rosa juletre på teams kontoret jeg deler med 3 gamle gubber. I dag skal det settes opp og pyntes to juletre, et i resepsjonen og et i kantinen, i den forbindelse forsøker jeg å finne noen som kan få fatt på pepperkaker og klementiner.
Ja, jeg utnevner meg selv til dronningen av velferd på dette bygget, må jeg være her og ikke på hjemmekontor så skal det iallfall være koselig å være her.
Postet 01-12-21 kl 09:03 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret. I dag har jeg ullgenser under genseren.
Postet 01-12-21 kl 09:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God morgen!
Jeg har fått adventskalender for første gang på årevis, og utsatte lukeåpning til etter jobb, når 16-åringen er våken (syk). På bussen åpnet jeg en snap fra tante, med bilde av lukeinnholdet, samme kalender som meg (gave fra hennes søster, min mor).
Koselig med desember
Postet 01-12-21 kl 09:11 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er syk! For første gang siden en gang før mars 2020. Hodet føles som det inneholder dobbelt så mye greier som det normalt er der inne, og kroppen er skikkelig tufs. Men hurtigtestene er negative, så jeg antar at dette skyldes for mye vandring i litt for kaldt vær heller enn korona.

Jeg har fancy lakriskalender, men jeg orker ikke spise det engang. Da er jeg virkelig dårlig.

Men jeg synes altså så synd på meg selv.



(Og her kommer den kjipe siden av mulighet for hjemmekontor - jeg har så mye å gjøre og så mange viktige møter, så jeg kommer til å jobbe i hele dag selv om kroppen egentlig sier at den trenger en pause. Hvis jeg ikke jobber nå, så må jeg bare ta det igjen i helgen, og det har jeg veldig lite lyst til. )
Postet 01-12-21 kl 09:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Huff, Tjorven. Det høres ikke noe kjekt ut. Riktig god bedring.
Jeg syns det er grusomt kaldt om dagen, og velger derfor å kjøre bil fremfor å kjøpe nytt månedskort på toget denne mnd.
Postet 01-12-21 kl 09:49 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Måtte fyre i ovnen i dagtidlig. Det var litt for kjølig etter min smak. Snart jobb. Får ta kjeledressen med i dag. Eg reknar med å vera mykje ute på sfo og når skulen ligger i eit kuldehull så blir det fort gufsete utover ettermiddagen.
Postet 01-12-21 kl 09:59 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg parkerte sykkelen i går. Så får jeg se når jeg tar den fram igjen. Det var uggent å sykle, og enda verre når bilene tuter på meg.

Godt og varmt på buss og bane da.
Postet 01-12-21 kl 10:01 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring Tjorven.

Jeg har et langt digitalt møte 17. desember og hadde tenkt å bruke det som en unnskyldning for å sitte hjemme hele den dagen. Men så ble jeg kalt inn til et fysisk møte på slutten av dagen. Jeg sitter nok uansett hjemme til det digitale møtet er ferdig.
Postet 01-12-21 kl 10:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God bedring, Tjorven!
Jeg rakk ikke åpne kalenderen min hjemme i dag, men på jobb skal vi ha første kalendertrekning. Og i tillegg er det felles julequiz på nett for alle avdelingene. Jeg har kjøpt inn premiene for Norge, så motivasjonen for å vinne er tilstede
Postet 01-12-21 kl 10:22 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
amo sin avatar
Eg har ein poet i nabolaget han legge ut ei lita luke på fb kvar dag. Deler den eg:

Arnes julekalender 1

Så kom vi til 1. desemberdagen
I det året som blei så rart.
Men eg har fått ljos i hagen
Som skin så deilig og klart.

Eg gler meg over førjulstida
Her eg sit på heimekontor.
Pus ligg og søv på sida
Ho som kom til oss i fjor.

Me skal ikkje slutta og gle oss
Me skal halda på mot og humør.
Me har ikkje tenkt å gje oss
-snart vil alt bli betre enn før!

Ha ein god 1. desember!

Arne JuleTorget
Postet 01-12-21 kl 10:26 av amo amo er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Den var fin, Amo!
Postet 01-12-21 kl 10:29 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Koselig dikt, amo! Jeg har for første gang på lenge laget pakkekalendere til begge ungdommene og til mannen i år. Gledet meg veldig til at de skulle åpne. Og jammen var det ikke kommet en kalendergave til meg også ved frokostbordet. I tillegg til disse pakkekalenderne har vi alltid en kalender med små juleaktiviteter. I år har jeg ikke laget nye kort, men bare hengt opp kalenderen med fjorårets. Spent på å se om det lar seg gjennomføre. Dagens aktivitet var i alle fall å lese et kapittel i en adventsbok, og det skal vi få til i kveld. Koselig at fjortenåringen fortsatt er opptatt av sånt.

Nå har jeg dessuten brukt den første halvannen timen av arbeidsdagen til å lage første kalenderluke til FP-julekalenderen, så da er det kanskje på tide å avslutte adventinga for en stund og gjøre noe fornuftig i stedet.
Postet 01-12-21 kl 10:34 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemme/sykekontor i dag også. Men må ut for å hente hurtigtester etter beskjed fra skoler.

Før korona hadde jeg nok reist inn til kontoret i denne formen og presset meg gjennom dagen. Jeg innrømmer glatt at jeg synes det er litt deilig at det er så lavterskel for å for hjemmekontor for oss som har mulighet til det.
Postet 01-12-21 kl 10:35 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har lagt opp til en feriedag 10. desember i stedet. Da får jeg fri nesten hele 3. desember og hele 10. desember. Og det gjør seg i en travel måned.
Postet 01-12-21 kl 11:00 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Lite idyll å spore her. Jeg har måttet ta en svært langsom morgen pga migrenekrøll, men nå må jeg snart ut. Frister ikke, ullpledd og peis er best.
Postet 01-12-21 kl 11:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God bedring Blondie!
Postet 01-12-21 kl 11:16 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
God bedring til alle som er syke!


Her er formen også rimelig laber, men det har den jo vært i to uker. Det er vanvittig hvor lenge en bronkitt kan henge i. Jeg er på kontoret, men lengter hjem til senga mi. Har på meg ullsinglet, tynn ulltrøye, kjole og strikket kofte i ull og fryser likevel.
Postet 01-12-21 kl 11:53 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Laber form her også, har vart noen uker og svinger en del, så noen dager er hjemmekontor helt greit, andre dager (som i dag) orker jeg knapt tenke. Passer superfint.

God bedring til alle andre også.
Postet 01-12-21 kl 11:57 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God bedring til syke!
Postet 01-12-21 kl 12:28 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God bedring til alle syke

Det er sinnsykt travelt på jobb for tiden (ny rolle gjør det ikke bedre akkurat). Håper det roer seg litt ned før jul - har planer om å få brukt opp litt avspasering/ferie i løpet av året.

I kveld skal vi ut og spise for å feire at arvingen ble 18 på mandag
Postet 01-12-21 kl 12:30 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Me feirer ein negativ prc-test etter stort utbrudd i klassen til jenta med risgrøt og julebrus i kveld mens me ser farmen.
Postet 01-12-21 kl 17:10 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
God bedring til alle syke! Desember er ille på jobb, enda verre i år. Dagene går fort om ikke annet.
Postet 01-12-21 kl 18:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
God bedring til alle syke og pjuske.
Postet 01-12-21 kl 18:27 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no