Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 20-10-21 kl 08:51 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Juhu! Ny dag, nye ordre å effektuere. Hepp! :svosj:
Postet 20-10-21 kl 09:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret og har et tidlig møte med flere av direktørene. Men deretter reiser jeg hjem igjen. Jeg trenger et hjemmekontoravbrekk fremdeles. Hodet blir så fullt og jeg blir så sliten. Denne uka blir det 4 dager på kontoret (+ de få timene i dag). Det er det jeg klarer foreløpig.

Heldigvis sier sjefen at det er akkurat derfor vi har de reglene vi har. Vi skal få lov til å bruke litt tid på å vende tilbake, for det er mange som overraskes over hvor slitsomt det er.
Postet 20-10-21 kl 09:10 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på kontoret med hodepine som lurer i bakhodet.
Postet 20-10-21 kl 09:11 av star star er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Jeg skulle ønske at mine sjefer så det slik dine gjør Tjorven. Og ønsker meg en hjemmekontordag snart.

Men ikke i dag, for i dag er det en travel konferansedag. Jeg hater den siste timen før jeg går hjemmefra. For alt jeg kan gjøre er gjort, så vidt jeg vet, og nå kan jeg ikke gjøre noe annet enn å håpe at det går bra. Det gjør det jo som oftest.
Postet 20-10-21 kl 09:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn fra et hustrig nord. Jeg har syklet i slaps og vind (har piggdekk), men bedre enn i går kveld, da jeg var oppriktig redd for å blåse av veien.

Har monsterdag, med 8 timer undervisning. De to siste er vikartimer da, så de får jeg ekstra betalt for. Det hadde vært uaktuelt med 8 timer fast.
Postet 20-10-21 kl 09:28 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er høyt på strå i dag. Har vikartimer i en klasse jeg ikke kjenner og han ene lurte på om jeg har en lillebror. (han kjente igjen navnet og noen trekk). Det viste seg at han kjenner sønnen min.

Resten av dagen blir nok neppe like bra, men travel er den!
Postet 20-10-21 kl 09:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Herlig, Blondie!

Skal ha et møte i banken, var omtrent på vei ut døren da han ringte og utsatte det en time, så da satte jeg meg for å jobbe litt, men det var nokså tom mailboks. Jaja.
Postet 20-10-21 kl 09:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Kult, Blondie.
Postet 20-10-21 kl 09:49 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Herlig, Blondie! Og du ser jo ung ut, så ta det til deg.

Jeg sitter her og er oppgitt og sur fordi en nær samarbeidspartner nok en gang glemte et møte vi hadde avtalt i dag morges. Jeg vet ikke om det er sykdom eller slurv eller hva fanken, men man føler seg ikke akkurat set og satt pris på av slik.
Postet 20-10-21 kl 09:58 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Sånt er kjipt og kjedelig, Pøblis!

Jeg fikk akkurat mail fra en kunde i Asia hvor de skrev at prisen for Q4 er endret. Vel, typisk nok har ikke vår selger informert meg om det. Han glemmer alltid det; vi er ikke så viktige for ham. Så, jeg var ærlig og svarte kunden at jeg faktisk ikke var informert. Så får vår selger ta det til seg.
Postet 20-10-21 kl 10:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Kontorkontor her i dag, første dag denne uken. Vi kan søke om hjemmekontor opp til tre dager i uken på fast basis (nytt etter Korona), mer hvis man har god grunn.

Jeg syns det er lurt - jeg foretrekker å jobbe fra kontor fordi hyggelige kollegaer, men jeg er veldig glad i reiseveien til hjemmekontoret.
Postet 20-10-21 kl 10:44 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Ah, hva er vel bedre enn å sitte prøvevakt mens klassen skriver? Gjorde det både i går og gjør det nå, og har fått unna masse smågreier. Ulempen er selvsagt de to rettebunkene som kommer ut av det.

Jaja, det ene er kortsvar, så elevene har bare skrevet 250 ord. Det andre er tysk, så der begrenser lengden seg også selv.
Postet 20-10-21 kl 10:56 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er min fordel, Stompa, elevene skriver og jeg er bare vikar så noen andre må rette det.
(det blir endel veiledning da, men det er jo så hyggelig! De skriver fine tekster på sidemål).
Postet 20-10-21 kl 10:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Hjemmekontor på meg i dag også - en rift på øyet gjør at jeg holder meg unna bilkjøring. Vondt er det og.
Postet 20-10-21 kl 11:00 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
:trøster: Anda. Det høres vondt ut.

Og Blondie. Ta det til deg.

Det er ikke så lett dette med alder. Jeg nevnte en av byrådene i Bergen for min mor i en sammenheng og hun mente at min bror kanskje hadde kjent ett av hans barn. Jeg måtte opplyse henne om at denne byråden er yngre enn meg og at det sannsynligvis var han min bror hadde kjent.
Postet 20-10-21 kl 11:25 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag! Tilbake på kontoret etter en tur på kurs. Deilig med et avbrekk, men nå må jeg bruke litt tid på å stable sammen kalenderen for de nærmeste ukene. Det gir seg ikke med store tunge oppgaver som kommer seilende min vei...
Postet 20-10-21 kl 12:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Blondie: Den må du leve på!

Hjemmekontordag for meg også. Veldig ok, så fikk jeg kjørt yngstejenta på skolen.
Postet 20-10-21 kl 13:22 av him him er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Sitat:
Ah, hva er vel bedre enn å sitte prøvevakt mens klassen skriver?
Jeg føler veldig sterkt at jeg ikke gjør jobben min når jeg gjør det. Selv om jeg selvfølgelig vet at elevene må ha skriveoppgaver på skolen, så føler jeg meg som en skulker.
Postet 20-10-21 kl 13:50 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg tror jeg må ha ukjente klasser litt oftere, for de sa "Takk for timen" etter en firetimers sidemålsøkt.
(jeg antok jo at det var ironisk, men jeg tror disse voksne elevene bare er så godt oppdratt).
Postet 20-10-21 kl 14:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Akkurat det er en av tingene jeg setter aller mest pris på ved å ha voksne elever. Og de er slik uavhengig av om de har vokst opp i Norge eller ikke. Det er veldig deilig å ha elever som har valgt å være i klasserommet og som genuint er glade for å være der.
Postet 20-10-21 kl 14:48 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Trondheim er ok. Sønnen fikk sove noen timer i natt og er glad for at han skal få hjelp. Puh. Legetime i morgen. Deretter skal vi opp på hybelen hans for å rydde og pakke litt. Regner med vi reiser hjemover på fredag. Nå har vi vært ute litt og shoppet noen klesplagg.
Postet 20-10-21 kl 15:14 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Blånn: så bra!
Postet 20-10-21 kl 22:24 av him him er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Puh. En halvtime på restaurant og han var helt kjørt, stakkars.
Postet 20-10-21 kl 22:38 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Det er godt du er der, Blånn.
Postet 20-10-21 kl 23:50 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no