Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Desemberkaffe nr. 2

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Desemberkaffe nr. 2

Postet 09-12-24 kl 10:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 130  

Kommentarer

Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Nydelig klarvær i Oslo, det gjør morgenen så mye lysere og hyggeligere! I dag kommer Datteren hjem til jul, det gleder jeg meg til. Og så har jeg tatt med meg julebordkjolen på jobb, selv om julebordet er i morgen, for i morgen har jeg vaksineavtale i Nydalen før jobb, så jeg tenkte jeg skulle slippe å ta med kjolen dit.

Og så er mannen hjemme etter noen dager i Trøndelag, så i morges kunne vi igjen dele en liten kanne kaffe fra kaffekalenderen vår. Den var et veldig godt kjøp!
Postet 09-12-24 kl 10:44 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Nydeleg på Sunnmøre også i dag, og dertil kaldt.

Eg skal på kaffi med to tidligare kollegaer og for alt vi veit kan det vere at eg får somla meg til å steike pepperkakehus seinare i dag. Tida vil vise.
Postet 09-12-24 kl 11:07 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen. Ligger på pre-ops og venter på å bli lagt under kniven. Ventet i 4 timer nå. Skal fjerne en cyste i dag.
Postet 09-12-24 kl 11:26 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag her også. Er på jobb, men ikke mentalt... Jaja, får håpe at inspirasjonen kommer i løpet av dagen.
Postet 09-12-24 kl 11:53 av tink tink er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Lykke til, Mex!

Her er det også nydelig i dag. Jeg var ute et ærend i finværet og måtte frem med solbrillene.

Etter en veldig travel helg vurderer jeg å legge inn et hvilkeskjær i kveld og utsette mer konfektlaging til i morgen. Rett og slett. Bare sitte litt i sofaen og strikke høres veldig forlokkende ut.
Postet 09-12-24 kl 14:01 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har dratt fram kjøleskapet og vasket bak og vaska filteret og rundt på kjøkkenvifta. Og sneket en ledning mellom vegg og tv benk/skap så den ikke henger over gulvet i hjørnet.
Prøver å koble på en gammel spillkonsoll også.
Postet 09-12-24 kl 15:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Håper det har gått bra, Mex!
Postet 09-12-24 kl 20:58 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Håper alt gikk bra Mex.
Har brukt stallfrikvelden min på å jobbe. Jaja, blir fritimer i jula av dette, jeg har jo brukt opp ferien min.
Postet 09-12-24 kl 23:35 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen!

Vel hjemme etter en koselig helg I Amsterdam med arvingen og moren min.

På min andre kopp te, igang med møtemaraton. Som vanlig med denne kunden startet det 40 min etter opprinnelig plan

Ellers lite planer i dag. Må få gått tur med hunden, gjort noe yoga og se til hestene (kanksje ikke lite planer allikevel )
Postet 10-12-24 kl 08:44 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
God morgen. Jeg sitter her og soler meg……., foran lyslampen min på kontoret. Tar den solen jeg får.
Postet 10-12-24 kl 08:47 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Håper du ikke får noen plager i etterkant, Mex.

På bussen en time senere enn vanlig. Har fleksitid som må brukes opp.
Postet 10-12-24 kl 09:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg startar dagen på eit venterom, litt behandling av topplokket. Etterpå skal eg på lunsj saman med ho som var trillepika mi for snart 50 år sidan. Vi hadde ikkje kontakt på fleire tiår, men no har vi blitt gode venninner. Det er koselig.
Postet 10-12-24 kl 09:56 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har utrettet flere viktige ting i dag, jeg har satt på klesvask og bestilt en julegenser. Nå må jeg nok ha mer kaffe.
Postet 10-12-24 kl 10:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Vått og vindfullt her, men ikke noe problem å sykle til jobb. Måtte humre litt i går da jeg var på foredrag med Terje Tvedt - både han og han som introduserte han gjorde et stort poeng av det dårlige været og at de var sjokkert over den sterke vinden. Alt er nok relativt; jeg valgte bevisst å gå den knappe halvtimen til lokalet fordi det var så deilig ruskevær.
Postet 10-12-24 kl 10:39 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har også hatt en halvtime i sola i dag, eller lyslampa om du vil.

Det er travle dager og ting går i glemmeboka hvis de ikke er skrevet ned. Jeg trenger ferie!
Postet 10-12-24 kl 10:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har en ungdom i byen din, Stompa, og hun har noen gloser om været hver gang hun ringer. Vi har for eksempel fått forbud om å prate om dårlig vær.
Postet 10-12-24 kl 10:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Jeg har startet dagen med covidvaksine, og nå er jeg på jobben og skal redigere noen timer før jeg skal på styremøte, og så er det julebord. Datteren kom hjem i går kveld, og da jeg gikk hjemmefra, lå hun på sofaen sin med laptopen, som vanlig, og skulle skrive exphil-hjemmeeksamen.
Postet 10-12-24 kl 11:25 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er på kontoret! Men nesen er nesten snørrfri og det verker ikke i kroppen. Så får det bare være at jeg høres veldig nasal ut og at det surkler i brystet.
Postet 10-12-24 kl 11:43 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag. Seint på kontoret i dag, og har startet dagen med å støvsuge og rydde litt hjemme før jeg reiser vekk noen dager.
Postet 10-12-24 kl 13:26 av tink tink er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Lillebror, som skulle være grei og hjelpe en kompis med å flytte, har greid å skli på isen, tråkke ned i et telehiv-hull og sannsynligvis brekke beinet. Nå sitter han på legevakta på Aker sykehus og venter på røntgen. Ja, han er stor gutt og alt det der, men stakkars liten da.
Postet 10-12-24 kl 14:35 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Det er brudd og det blir operasjon.

Storesøster har lovet å dra til sykehuset når hun er ferdig på jobb. Hun er jo bare noen km unna. Så da får hun være familiens utskremte.
Postet 10-12-24 kl 16:02 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Au, Nenne.

Uansett hvor store de er, så er de jo de små babyene våre når noe skjer.
Postet 10-12-24 kl 16:45 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Uffda, Nenne. Det hørtes ikke godt ut.

Slakt i sofaen. Blir ikke klok på hodepinen altså.
Postet 10-12-24 kl 19:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Aua, Nenne - god bedring til sønnen din!
Postet 10-12-24 kl 19:28 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Takk skal dere ha.

Bruddet ble rettet opp og gipset og så ble han sendt videre til lokalsykehuset her. Ny gips og mer røntgen og nå er han på vei hjem. Det blir operasjon en annen dag.
Postet 11-12-24 kl 00:09 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God bedring til Nenne-sønnen!
Jeg er på hjemmekontor i dag. Litt for å få ferdig perioderegnskapet i fred og ro, men mer for å samle krefter med sårt tiltrengt alenetid.
Postet 11-12-24 kl 08:10 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Auda, Nenne! Godt han kommer hjem.

Jeg skal i to vanskelige møter i dag og gleder meg til alt er overstått. Praktisk at alt av ukas grue-seg er komprimert, da.
Postet 11-12-24 kl 08:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen!

Jeg venter på å slippe inn i en digital eksamen som jeg er litt skeptisk til, det er multiple choice og et minutts tenketid pr spørsmål, og jeg er jaggu usikker på om hjernen er helt klar for denslags mental intervalltrening nå på morgenen.
Postet 11-12-24 kl 09:38 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi har bygd pepperkakehus fra ferdige deler og pyntet etter alle kunstens regler og noen til også, hvis det er det om å gjøre. Dette var skikkelig gøy og sosialt og det ble både fine hus, skakke hus, hus med sprekker og en fabrikk ut av det. Et veldig koselig lite avbrekk.
Postet 11-12-24 kl 15:49 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hallo! Vi hadde julebord på jobben i går, med flere mennesker enn noen gang - tror vi var omtrent 35 på det meste; alle kollegaene mine (inkludert de som bare jobber hos oss helt midlertidig) pluss styret vårt og seks av de interne utviklerne. Det ble en kjempehyggelig fest! Og i dag er det langsomt og hyggelig på kontoret. To kolleger tok ansvar for å lage ekstra god lunsj, og det er masse julepynt og godteri rundt omkring i lokalet.

Nenne, jeg håper det går fort bedre med sønnen din! Moren min har gjort omtrent det samme (sklidd foten ned i et hull og brukket ankelen), og vi håper hun snart blir operert så hun kan komme hjem og fokusere på å bli bedre.
Postet 11-12-24 kl 16:36 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Så det er flere som har vært uheldige ja. Takk skal du ha og jeg håper hun snart kan komme hjem. Lillebror er jo hjemme med en midlertidig gips og skal opereres innen en uke har vi fått vite, så vi får håpe de holder ord og han kan begynne å heles og kanskje bli litt mer mobil enn han er nå.

På toppen av alt har han i dag blitt kalt inn til jobbintervju i morgen. Han må stille i joggebukse, for det er jo det eneste som går over gipsen. Litt tragikomisk der.
Postet 11-12-24 kl 16:54 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Koselig start på dagen, med julefrokost for klassen på ungdomsskolen. Kantinen fikser, både hjemmelaget eggerøre, bacon, ulike pålegg og juice. Bare å møte opp og betale. Helt etter min smak.
Postet 12-12-24 kl 11:11 av Pelle Pelle er aktiv nå
Gammel
Syrinx sin avatar
Starta dagen hos psykomotorisk, og pang traumetrigger og full pakke. Men då fekk vi jobba med det, og det er jo det eg treng.

No skal eg hoppe i turklé og dra til ei venninne som har invitert på bål og rakfisk ute i skogen eller om det var ved sjøen. Ute iallfall. Det er ikkje så beinkaldt i dag, så eg trur hunden skal få vere med.
Postet 12-12-24 kl 13:22 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Bussen jeg pleier å taskulle gått for 1 time siden. Men den har enda ikke kommet seg skysstasjonen.
Glad jeg tok en buss tidligere og nå ligger i sofaen.
Postet 12-12-24 kl 17:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! På kontoret i dag, og foreløpig helt alene på avdelingen. Regner med at det kun kommer to til. Ofte lite folk her på fredagen.

Ingen store planer for helga, utenom juleforberedelser. Vi skal pynte juletreet i kveld, og jeg håper jeg får bakt et par sorter julekaker.
Postet 13-12-24 kl 08:15 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Har hjemmekontor i dag for å prøve å få unna den siste vurderingsbunken, sånn at jeg kan ta ordentlig juleferie. Det går litt trått foreløpig, men det bør la seg gjøre siden det er tysk. De skriver jo ikke så langt, og dessuten er det bare 23 elever i gruppa.
Postet 13-12-24 kl 09:41 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb. Egentlig helt ferdig og med hodepine. Tydeligvis ikke migrene siden tabletten hadde null effekt.
Vil hjem og gjemme meg under dyna. Men er pent nødt til å bli på jobb til kl.15. Så krysser jeg fingrene hardt for at bussen ikke er all verden forsinket.
Postet 13-12-24 kl 10:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg starter dagen på hjemmekontor fordi det skal holdes to allmøter (av svært forskjellig art). Da sitter jeg veldig godt hjemme foran skjerm med strikketøy i henda. Da følger jeg mye bedre med.

Men jeg skal fysisk på jobb etter møtene. I kveld er det lønningslimonade (les: lønningspils på byråkratspråk), og den vil jeg delta på. I år fikk jeg ikke deltatt på årets julebord, og det er "min gjeng" som stiller på lønningslimonaden, så det får bli min sosialisering nå.
Postet 13-12-24 kl 10:44 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg satte deig til lussekatter i går og lot dem (gluten og glutenfri ...) stå over natta i kjøleskapet, så i morges kunne jeg vekke ungene med lys og nystekte lussekatter. Det var en fin start på dagen, og eneste ulempe var at jeg klokka sju egentlig syntes jeg hadde gjort så mye i dag at jeg ikke trenger gjøre mer. Men litt jobbing og julemusikk på hjemmekontoret får jeg nok til likevel.
Postet 13-12-24 kl 12:22 av Pingis Pingis er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er straks på vei ned for å hente yngste på bussterminalen kl. 6.05 og deretter mellomste på Oslo S kl. 06.50. Alt for tidlig!
Postet 14-12-24 kl 06:36 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Her er det litt småstressa lørdag. Herremannen ringte halv 8 og fortalte at han kommer hjem i dag i stedet for neste lørdag.

Overraskelse!

(Jeg er kjempeglad for at han kommer, men huset flyter, og plutselig må jeg gjøre klart rom til han - og det brukes som syrom til daglig. )
Postet 14-12-24 kl 10:23 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tenkte jeg skulle busse ned i sentrum og få medmeg julemarked. Og så må jeg bytte noe vi kjøpte i går. Ble feil størrelse.
Postet 14-12-24 kl 10:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Straks på vei til en liten treningstime. Har en muskelknute i ryggen som kødder seg i dag, håper den ikke liker å bli god og varm.
Ellers var planene å bli ferdig med julegaver og bake litt rundstykker og sånn, men så blir det mest sannsynlig en bytur med yngste. Koselig det altså, men da må jeg i butikker i morgen også. Grinchen er på vei ut nå, kjenner jeg.
Postet 14-12-24 kl 10:36 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg sov til halv ni, da ble jeg vekket av en liten koseklump som er på besøk hos bestemor og bestefar i helgen. Litt førjulskos uten full jul, for den skal de feire sammen med de andre besteforeldrene.

I dag skal jeg shoppe garn med en venninne og på cafe etterpå.
Postet 14-12-24 kl 10:57 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Opp kl 08 på en lørdag jeg har fri fordi unge skal på hockeytrening! Ikke var kiosken åpen i ishallen så jeg kunne få kaffe engang.

... hockey unnagjort, og så har niåringen og jeg vært i sentrum og pukket opp klikk&hent-gaver, vært på kafé, og nå er vi hjemme og er plantet på sofaen, for jeg er egentlig i ordentlig dårlig form. Så nå blir det sofaslaraffenliv med bittelitt jobb og julefilm og teppe og kryssord.
Postet 14-12-24 kl 14:46 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Våknet og stod opp i 10-tiden. Ordnet meg for å dra ut for litt julegavehandling, men skulle bare ta en kopp kaffe først. Våkna i samme stol i 14-tiden. Ikke helt i form nei.
Postet 14-12-24 kl 16:22 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Grinchen er tilbake fra sentrum. Det ble akkurat så ille som forventet.
Postet 14-12-24 kl 17:59 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg hadde ein liten fest heime her i går, så det vart rangel og mykje tjohei. Slakk i forma i dag, det vart smågodt og potetgullrestar til middag så eg har litt studenliv-vibbar. Får prøve å finne på noko meir fornuftig til kvelds.
Postet 14-12-24 kl 19:58 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
God formiddag, godtfolk. Skitavær som vanlig. Lurer likevel på å kle meg i Goretex (som holder skiten ute i minst 5 minutter) og gå meg en tur. Hadde planer om søndagsåpent i dag for de siste gavene, men usikker på om jeg klarer å motivere meg til det..
Postet 15-12-24 kl 12:24 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg nyter en latte før jeg skal på styrketrening. Jeg er fortsatt sliten etter et treningsevent i går (30 min mage, 30 min overkropp m. Vektstang og 3 min intervaller til slutt). I ettermiddag skal vi feire bursdagen til mamma.
Postet 15-12-24 kl 12:48 av Blånn Blånn er aktiv nå

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.