Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Blogginnlegg

Gammel

Status

Postet 28-02-10 kl 13:28 av cora
Legebesøk viste fortsatt for lave jernverdier, så jeg må fortsatt ta jerntabletter. I november var jernlageret på 5 og hb på 10 og jeg har knasket jerntabletter jevnt og trutt. Men det har ikke hjulpet noe særlig. Moren min anbefalte blodpudding.

Det er tungt å trene, men noen skiturer har det blitt. Skal prøve meg på en joggetur i kveld, en rolig sådan.

Ble tante til tvillinger på torsdag, gleder meg sånn til å hilse på dem!

I morgen er...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Diverse
Kommentarer 6 cora er ikke aktiv
Gammel

Kveldsøkt

Postet 24-02-10 kl 20:41 av cora
2 timers skitur i kveld i greit tempo. Kjente at jeg var sliten i ryggen og armene etter skituren i går, så nå bør jeg vel hvile et par dager. Nydelig føre, også fikk jeg selskap av mannen! Restitusjonstur for ham, treningstur for meg.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 2 cora er ikke aktiv
Gammel

Maximum Strength, uke 5, dag 4

Postet 24-02-10 kl 20:35 av Kjøkkenskriveren
I morges:

A: Rask benkpress, 10x3 @ 40%.


(Kilde: youtube.com)


10x3@45 kg.

B1: Benkpress med smalt grep, 4x5.


(Kilde: youtube.com)


5@90 kg, 5@92.5 kg, 5@95 kg, 5@97.5 kg.

B2: Maskinroing, nøytralt grep, 4x5.

Omtrent sånn, hvis fyren hadde holdt i de håndtakene som peker rett "bakover".


(Kilde: youtube.com)
...
Kjøkkenskriveren sin avatar
Bork bork bork
Postet under Uten kategori
Kommentarer 4 Kjøkkenskriveren er ikke aktiv
Gammel

Det snør, det snør, tiddelibom

Postet 23-02-10 kl 18:05 av cora
Oppdatert 23-02-10 kl 18:12 av cora
Det snør og det snør! Ikke akkurat ideelle forhold for langdistansetrening, men det ble en skitur i moderat tempo på 90 min. i preparerte løyper. Utrolig bra å ha løpene nesten rett utenfor døra! I dag var jeg nesten alene i løypa, bortsett fra et par mannlige mosjonister.

Har trent to ganger denne uka så langt. I går løp jeg på tredemølle + tok diverse styrkeøvelser.

I går kjøpte jeg brodder. Er det lurt å feste dem på joggeskoene? Kanskje jeg skal kjøpe joggesko med...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 5 cora er ikke aktiv
Gammel

Gjenoppliver bloggen

Postet 23-02-10 kl 13:07 av cora
Har meldt meg på både sentrumsløpet og halvmaraton, så nå må det trenes for å komme i form! Første mål er altså sentrumsløpet 24.april, 10 km. Har håp om å komme under 60 min, men er ikke i så veldig god form nå.

Kommer til å legge inn treninger og små kommentarer om stort og smått her.
cora sin avatar
både her og der
Postet under Uten kategori
Kommentarer 18 cora er ikke aktiv
Gammel

Maximum Strength, uke 5, dag 3

Postet 22-02-10 kl 10:27 av Kjøkkenskriveren
I dag: Maximum Strength, fase 2, uke 1, dag 3.

A: Stille lengdehopp, 5x5.


(Kilde: youtube.com)


Gidder ikke måle lengden, starter fra samme stripe i gymsalen hver gang og prøver å komme nærmere den stripa jeg ikke når.

B: Delvis markløft, litt hevet fra gulvet, 5x5.


(Kilde: youtube.com)


Sånn, bare med stanga bittelitt høyere i utgangspunktet og ikke riktig like mye...
Kjøkkenskriveren sin avatar
Bork bork bork
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Kjøkkenskriveren er ikke aktiv
Gammel

Maximum Strength, uke 5, dag 2

Postet 22-02-10 kl 06:53 av Kjøkkenskriveren
På lørdag: Maximum Strength, fase 2, uke 1, dag 2.

Litt eksperimentering med vekter igjen.

A1: Skråbenkpress, clustersett, 5x(4x2).


(Kilde: youtube.com)


Gjorde 5x(4x2@80 kg) rett fram, ble ganske vanskelig etterhvert men var aldri i akutt fare for å feile.

A2: Pullups med middels overhåndsgrep, clustersett, 5x(4x2).


(Kilde: youtube.com)


Ekstra vekt...
Kjøkkenskriveren sin avatar
Bork bork bork
Postet under Uten kategori
Kommentarer 2 Kjøkkenskriveren er ikke aktiv
Gammel

Litt frustrasjon over familien til mannen.

Postet 20-02-10 kl 22:39 av Bayone
Mannen min har ikke mye familie, en eldre far han har hatt lite kontakt med, to halvsøsken og tre søskenbarn i distriktet her og noe perifer familie lenger unna. Av disse har vi god kontakt med to av søskenbarna hans, veldig kjekke folk men det er EN ting som irriterer meg skikkelig. De har en tendens til å komme på besøk på de mest ubeleielige tidspunkt

Som regel kommer de uten å gi beskjed, noe som i og for seg er greit. Da må de tåle å komme til låst dør eller at vi...
Bayone sin avatar
snur
Postet under Uten kategori
Kommentarer 7 Bayone er ikke aktiv
Gammel

Maximum Strength, uke 5, dag 1

Postet 18-02-10 kl 14:00 av Kjøkkenskriveren
Dagens økt markerer starten på en ny fase med nye øvelser. Tar meg derfor bryet med å poste for hver økt denne uka, med videoeksempler osv.

Fase 2, uke 1, dag 1.

A: Frontbøy, 5x(4x2), 10 sekunders cluster-sett. Tok bare 5x(4x2)@115 kg rett fram. Tungt og slitsomt som bare tykje mot slutten.


(Kilde: youtube.com)


B: Steg opp på kasse, med hantler, 3x8/side. 8@20 kg, 8@25 kg, 8@30 kg. Fortsatt rom for å gå litt...
Kjøkkenskriveren sin avatar
Bork bork bork
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 Kjøkkenskriveren er ikke aktiv
Gammel

Maximum Strength, uke 4.

Postet 16-02-10 kl 10:07 av Kjøkkenskriveren
Lavt volum denne uka, hurra! Men det betyr ikke lettere vekter bortsett fra hvor det står "easy" i programmet. Prøvde tvert i mot å pushe mot litt tyngre vekter der det lot seg gjøre.

2010-02-11: Fase 1, uke 4, dag 1.

A: Boksbøy, 3x3. Oppvarming, så 3@150 kg, 3@152.5 kg, 3@155 kg. Kjentes småtungt men godt.

B: Raske markløft, 3x2@65%. 3x2@117.5 kg.

C: Gående utfall med hantler, 2x8/side, lett. 2x8@20 kg.

D1: Reverse...
Kjøkkenskriveren sin avatar
Bork bork bork
Postet under Uten kategori
Kommentarer 11 Kjøkkenskriveren er ikke aktiv
Gammel

Jeg har en 6-åring i dag

Postet 12-02-10 kl 11:37 av Bayone
I dag er minsten 6 år Han ble vekket med frokost og gave på senga, samleboks med alle Brødrene Dal filmene. Han er helt hekta på Brødrene Dal og sitter og ser på you tube rett som det er. Så han ble helt i himmelen når han fikk alle filmene.

Karneval i barnehagen i dag så han ble sendt avgårde som cowboy Hadde med seg "Bamser i blod" Det var en oppskrift i leseboka til største med "bamser i skogen", bamsemums i grønn gelè. Siden minsten synes...
Bayone sin avatar
snur
Postet under Uten kategori
Kommentarer 20 Bayone er ikke aktiv
Gammel

Ja, hvordan går det egentlig?

Postet 10-02-10 kl 17:45 av Vanilja
Det går kjempebra med meg, samtidig som jeg har møtt på min verste utfordring etter operasjonen.

Jeg har nå hvert øyeblikk gått ned 50 kilo. Det er ikke verst. MEN skal jeg klare å nå målet mitt MÅ jeg bli kvitt alt sug etter noe søtt. Jeg skal klare meg med kjæresten, altså.
De siste ukene har det ikke gått en dag uten noe søtt, og det gjør meg vondt at jeg igjen skal la det styre meg.

Men jeg skal ikke la det knekke meg! Jeg har det så utrolig bra...
Vanilja sin avatar
Ikke fullt så fin
Postet under Uten kategori
Kommentarer 26 Vanilja er ikke aktiv
Gammel

Det starter bra

Postet 09-02-10 kl 13:37 av Bayone
Det har startet ganske bra.

I går greide jeg å stå opp en time tidligere enn vanlig uten at jeg egentlig skulle noe. Det ble ikke noe trening, men gikk i barnehagen og hentet minsten, det er 1,5 km i oppoverbakke. Det fikk vare dagens trim.

I dag var jeg oppe kl. 8 og kjørte mann og barn til sine respektive plasser. Istedenfor å legge meg igjen når jeg kom hjem så spiste jeg frokost, så på tv en liten halvtime og dro på trening kl. 10 Det var første gangen i...
Bayone sin avatar
snur
Postet under Uten kategori
Kommentarer 8 Bayone er ikke aktiv
Gammel

Maximum Strength, uke 3

Postet 09-02-10 kl 09:40 av Kjøkkenskriveren
2010-02-04: Fase 1, uke 3, dag 1.

Boksbøydag!

A: Boksbøy, 8x3. Oppvarming, så 3@140 kg, 3@142.5 kg, 3@145 kg, 3@147.5 kg, 3@150 kg, 3@152.5 kg, 3@150 kg, 3@150 kg. Begynte å få elendig form på 152.5 kg-settet, så holdt meg til 150 kg for de to siste, hvilket gikk greit.

B: Raske markløft, 10x2@60%. 10x2@107.5 kg. Nok en gang "lett men svett" øvelse.

C: Gående utfall med hantler, 4x8/side. 8@22.5 kg, 8@25 kg, 8@27.5 kg, 8@30 kg...
Kjøkkenskriveren sin avatar
Bork bork bork
Postet under Uten kategori
Kommentarer 3 Kjøkkenskriveren er ikke aktiv
Gammel

Den store snuoperasjonen.

Postet 08-02-10 kl 02:03 av Bayone
Da skal jeg forsøke meg som blogger for aller første gang.

Nå SKAL jeg greie å snu livet mitt og ser for meg at det blir lettere om jeg har det på trykk for meg selv. Må sette litt press på meg selv for å ikke feige ut igjen.

Den foreløpige listen ser slik ut:

1. Fokusere på hva jeg greier å gjøre, ikke hva jeg ikke greier.
2. Snu døgnet tilbake til normal døgnrytme.
3. Starte å trene regelmessig.


Forklaringer Jeg...
Bayone sin avatar
snur
Postet under Uten kategori
Kommentarer 27 Bayone er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no