Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-08, 21:25   #229
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om min problemstilling har vært oppe til vurdering....

Vi hadde desverre våre bakovervendt kun mens de satt i det minste bilsete, altså ca et år.
Hadde det vært praktisk mulig hadde vi gjort det lenger.

Problemet vårt var, og er, at vi ikke har bil. Bilsetene våre må derfor settes inn og taes ut hver gang de skal brukes. Vi undersøkte lenge og var i mange butikker og undersøkte alternativer. Men alle bisltoler som er bakerovervendt vi har sett krever omstendelig montering. Det betyr at vi ikke har mulighet til å montere det hver anledning det skulle brukes. I tillegg vil faren for feilmontering være stor. Vi valgte derfor å ha søkt mye råd bilstoler med enkel montering. Da er vi iallefall sikre på at de er ordentlig montert. Så vidt jeg har forstått er feilmonterte bilstoler en virkleig stor fare

Men sånn i perspektiv kjører ungene veldig lite i bil (Lillebror er superlykkelig hver gang!) og hos svigers hvor de kjører mest har de fastmonterte bakovervendte stoler til begge!

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

duologic er svaret der,

Støtte beinet er fast i stolen og den har ikke seler i gulvet. Den festes velfig enkelt med isofix eller 2 eller 3 punkt.

Ja, eller TWE. Det er riktignok forankringseler da. Men selve setet er superenkelt å feste! Jeg fester den stolen på 2-3 minutter.
Hadde brukt mye lengre tid på å feste duologic, syns det er så vanskelig å få den til å stå godt. Isofix er genialt.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har spurt i 2 butikker. De er fullstendig useless. Hvis jeg hadde kunnet så lite om en så viktig del av jobben min, hadde jeg vært flau.

TWE, er det Britax Two Way Elite? Har det ikke litt lite sidebeskyttelse?

Den har veldig god sidebeskyttelse, men ikke så mye sidestøtte.
Men begge mine har sovnet i den og det er ikke noe problem med at hodet faller fremover. Det faller bare til siden.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat