Tråd: Likestilling
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-07, 12:32   #82
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Likestilling

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg skal ikke svare på andres vegne, men det er en kjensgjerning at meste parten av fødselspermisjonen går til mor. Far får sine 5 uker, og så tar mor til seg resten og så kaller vi det mammapermisjon.
Slike ting får man ikke slutt på før man endrer hele systemet, f.eks. ved å innføre en 3-deling. En del til mor, en like stor del til far, og så kan de dele resten. Så har i hvert fall far en fair sjanse til å få ta del i denne viktige tiden han også.

Jeg håper at dette aldri kommer til å bli vedtatt. Hvis det blir det tror jeg at konsekvensen for mange barn er at mor slutter å amme, noe jeg hadde blitt nødt til om jeg begynte å jobbe igjen. Jeg akter ikke å slutte å amme mitt barn etter seks måneder, ikke pokker altså. Heldigvis er far veldig enig på dette punktet og innehenter den viktige farstiden likevel, selv om jeg er i mammapermisjon og grafser til meg disse månedene.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat