Sv: Prikker og PM-er
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Men her på FP får jeg veldig veldig følelsen av at noen mener at å sende et par-tre PM-er nærmest er invaderende? Og for å være ærlig blir jeg ganske overrasket over dette. Jeg har mottatt ganske mange PM-er på andre forum og har aldri følt det invaderende. Hvis jeg virkelig ikke ønsker å motta flere PM-er så går det da an å ignorere den personen, og jeg vil anta at jeg da slipper å se mer til dette medlemmet både per PM og på selve forumet?
Hvis du sender et par-tre PM-er til meg og gnåler om det samme så er det invaderende i min målestokk. I alle fall hvis jeg ignorerer PM-ene og du sender flere. Nå har jeg heldigvis ikke opplevd at du har gjort det, og det er positivt. Ikke hevnprikker du et vilkårlig innlegg etter å ha fått rød prikk. Det trekker deg ytterligere opp.
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg har en gang, for lenge siden, fått en PM som svar på en rød prikk, og syns det var, ikke invaderende, men masete. Personen ville inn i en omstendelig dialog om hvorfor hun hadde sagt det sånn og hva hun mente etcetc., og jeg orket rett og slett ikke drive og mase med en jeg oppfattet som ganske tett...
Jeg har fått mange sånne i min tid, men ikke så ofte på dette forumet. Og det er leeenge siden. Jeg tror jeg har blitt for soft med årene.
Opprinnelig lagt inn av Cille, her.
Jeg syns det er synd hvis rødprikking blir brukt til nedsettende personkarakteristikker. Hvis jeg hadde fått en slik, som ganske sikkert hadde vært ufortjent , så hadde jeg outet den i diskusjonen for å spørre hva avsenderen vil oppnå med sånt.
Jeg syns det er synd hvis man bruker bakrommet til drittslenging. Jeg har som hovedregel at jeg ikke skriver ting på prikk som ikke tåler dagens lys.
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Det er dette innlegget jeg blir rødprikket av Smilefjes med flere og hvor Smilefjes sendte kommentaren over her. Men altså - jeg var ikke ute etter å ta Smilefjes i denne diskusjonen. Jeg er mer interessert i prinsippene og hva folk tenker om dem.
Men Smilefjes (eller andre som rødprikker): Siden du likevel tok dette fram så tar jeg sjansen på å spørre: Hva ønsker du å oppnå ved å rødprikke? Jeg tenker generelt, men du må selvsagt gjerne svare spesielt om det passer deg bedre. Er det ønsket/håpet "forbedring" hos den du prikker? Å bare gjøre oppmerksom på at du syns det innlegget var teit? At det i seg selv er litt deilig å rødprikke? Annet?
For jeg ser jo til min overraskelse ( ) at enkelte her sier at de har hatt nytte av å bli rødprikket. Det har gjort at de har tenkt seg mer om.
Jeg rødprikket deg på samme innlegg som smilefjes. Akkurat i den tråden ville jeg ikke pirke på deg der ute, fordi jeg hadde avsluttet diskusjonen. Jeg rødprikker stort sett fordi jeg vil vise at jeg stiller meg negativ til innlegget jeg prikker. Ikke verre enn det. Det er stort sett innlegg jeg finner ufine eller helt på trynet. Ditt oppfattet jeg som begge deler.