Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-07, 19:08   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En spørrings om 1. mai

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det er mulig mange jobber i hagen 1. mai uten å tenke over det, men det er en kjensgjerning at dette også blir gjort av en del høyrefolk bare for å provosere. Og at bønder, kanskje mest i tidligere tider, yndet å bruke dagen til å spre møkk. Faren til en UH-jente i klassen min pleide foruten høylytt hagearbeid visstnok å flagge på halv stang 1. mai. Om det var sant eller noe hun sa for å provosere oss raddisene vet jeg dog ikke.

Så til alle som ikke er seg dette bevisst: Velg solstolen fremfor hekkesaksen i morgen, om du ikke ønsker å bli slått i hardtkorn med høyrefolk og det som verre er.

Å, jeg kan tenke meg verre skjebner enn å bli slått i hartkorn med høyrefolk (uten å være det, altså).

I mitt hode er dette fortsatt en tradisjon som ikke oppleves som spesielt relevant. Jeg har bodd mesteparten av mitt liv i lite luksuriøse borettslag øst i og øst for byen. En skulle kanskje tro at dette var typisk politisk røde områder (før det ble Frp-land ), men noen markering av 1. mai har jeg aldri sett i nabolaget. Jeg har i grunnen opplevd nærområdet som ganske apolitisk, om man kan si det sånn. Det er vanligvis få som flagger på balkongen denne dagen. (Men så er det jo også få som har motoriserte, støyende redskaper å demonstrere med på verandaene sine, da. )