Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-07, 13:40   #10
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rasisme i praksis

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg jobber i kundebehandlingsbransjen og er personlig drittlei å få rasistbegrepet slengt mot meg når kundene ikke får gjennom viljen sin, eller blir stilt et spørsmål som er viktig for behandling av saken men som de tror bare blir stilt fordi de er av ikke-vestlig bakgrunn.

Det gjelder overhodet ikke mesteparten av kundene, men det gjelder en del, og det er en stygg, stygg hersketeknikk som det er ganske lite å få gjort med.

:avsporing:

Dette har jeg også vært borti. En annen teknikk jeg har oppdaget at enkelte bruker er språket. Når de kommer og ennå tror de vil få det som de vil så snakker de nesten flytende norsk og har ingen problemer verken med å forstå eller å formulere seg. Men når de møter motgang, skjønner de plutselig ikke noe som helst.

Jeg skjønner også at de kan være på hugget noen ganger, fordi de ofte opplever forskjellsbehandling. Det kan være lett å tro at svaret blir nei på grunn av hudfargen. Mange ganger ER det kanskje også sånn, men ikke alltid!

Jeg ble forresten også en gang beskyldt av en eldre dame for å avvise henne bare fordi hun var kvinne - og neste gang skulle hun altså sende mannen sin, ja!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat