|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasisme i praksis
Signerer dette innlegget!
![]() |
#102 |
Leser
|
Uenig. Akkurat dette er jo problemet med "hverdagsrasisme", det er i praksis umulig å vite om det faktisk foreligger rasisme eller om det er noe annet som ligger bak. Og jeg synes (men det er min personlige mening) at man skal ikke behandle folk dårlig - uansett.
![]() |
#103 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasisme i praksisJeg tror ikke nødvendigvis dette handler om hudfarge, men like gjerne om utseende generelt, klesstil og signaler. Hadde dette vært en penere frue så hadde hun nok ikke fått dette svaret. Men en sliten madam i mindre pen kolleksjon hadde nok kunne fått den - samme hvilken hudfarge hun hadde. For noen er service knyttet til "klasse og økonomi", eller hvem de tror har klasse og økonomi. Det gjelder ikke bare butikker, men også hotell, utesteder, et.c. Har opplevd både å få og ikke få god service, og overraskes ofte av dårlig holdning hos ansatte, som faktisk ikke fatter at jeg kunne brukt en del penger i butikken deres om de hadde vært litt mer ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Ustabil
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|