Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Lær av andres feil - elbil edition

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-25, 13:20   #101
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær av andres feil - elbil edition

Men sånn er det jo med teknologien GydaG, ingenting er feilfritt. Jeg fikk heldigvis min til å virke etter å ha avinstallert og innstallert på ny.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-25, 16:05   #102
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Har kommet ut av tellingen på hvor manger ganger jeg har avinstallert og restartet telefonen og ellers alle tips til å fikse dette problemet.
Og nettopp teknologiens feilbarlighet er grunnen til at jeg har vært skeptisk hittil, så nå må jeg jobbe med å stole på at det ordner seg på sikt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-25, 16:57   #103
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tesla og Tesla-lader og det er ikke noe egen app eller noe for å lade, bare å sette i kontakten. Herlig!

Gammel 04-11-25, 17:47   #104
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har tesla og Tesla-lader og det er ikke noe egen app eller noe for å lade, bare å sette i kontakten. Herlig!

Samme her - bare at vi har BMW (og Tesla lader).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-25, 09:32   #105
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har heller ikke app (Kia e-niro), vi plugger også bare inn ledningen og går.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 00:29   #106
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Har kommet ut av tellingen på hvor manger ganger jeg har avinstallert og restartet telefonen og ellers alle tips til å fikse dette problemet.
Og nettopp teknologiens feilbarlighet er grunnen til at jeg har vært skeptisk hittil, så nå må jeg jobbe med å stole på at det ordner seg på sikt.

Det kan være at det er telefonen som er problemet altså. Jeg fikk ikke aktivert to-faktor pålogging i et program vi bruker på jobb, og IT folka kom fra til at det måtte være telefonen min som var problemet. Først da jeg kjøpte ny fikk jeg det til.

Har forøvrig kjøpt meg RFID-brikke så nå trenger jeg ikke gå inn i appen for å autentisere. Den var billigere enn Zaptec sin, men fungerer med ladeboksen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-25, 10:39   #107
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ny el-bil (ny for oss) og har byttet ut disel-familie-bilen med en kia e-niro fra 2020. Tidligere har vi jo e-upen, men den har bare blitt ladet i stikk-kontakt, da den knapt har større batteri enn telefonen min. (litt overdrevet..)

Men nå har vi også fått montert skikkelig lader, for kiaen trenger jo litt mer strøm. Mener vi har låst fast ledningen, og det er en app til laderen, men mener Samboeren sa at det var bare å plugge inn.

Med vilje så er jeg litt der at "gi meg beskjed hvordan jeg gjør det, men bare fiks ting" når det kommer til bil.

Mener vi bestilte RFID-brikker, men tror jeg hørte noe mumling om at han ikke fikk de til å fungere da han satt med det på tirsdag.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-25, 17:39   #108
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Nå må jeg jo plutselig sette meg inn i alt med el-bilen.

Vi har hele tiden hatt lading stilt på 80%, men det er vel ikke krise om jeg kjører 100% litt? For jeg vil helst ha så mye rekkevidde som mulig nå, og kjører jo ganske mye hver dag.

Jeg har den koblet til lader hver natt, men i natt hadde jeg visst glemt å stille inn på det ene eller andre stedet, den ladet iallfall ikke.

Lille bilen som bare han bruker nå får egentlig bare stå i laderen sin tenker jeg, den trekker jo knapt mer strøm enn en batteribank..

Lillesøster 09
Gammel 23-11-25, 18:22   #109
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Nå må jeg jo plutselig sette meg inn i alt med el-bilen.

Vi har hele tiden hatt lading stilt på 80%, men det er vel ikke krise om jeg kjører 100% litt? For jeg vil helst ha så mye rekkevidde som mulig nå, og kjører jo ganske mye hver dag.

Jeg har den koblet til lader hver natt, men i natt hadde jeg visst glemt å stille inn på det ene eller andre stedet, den ladet iallfall ikke.

Du kan lade til 100% på hjemmelader, 11 kWh.
Du velger utsatt, tidsbestemt lading eller direktelading. Min lyser grønt når den lader og orange når den står på vent. Med hjemmelader har den vært innstilt til å være varm kl 07,

Gammel 23-11-25, 18:52   #110
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Ja, den bruker å lade på natta når strømmen er billigst. Men tror jeg glemte å innom tibber-appen også, har iallfall vært innom alle apper nå og stilt inn på i morgen tidlig.

Men synes det er greit å ha litt å gå på nå, i tilfelle jeg må ut på natta.

Lillesøster 09
Gammel 23-11-25, 19:03   #111
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi lader "alltid" til 100 %. Batteriet på den 11 år gamle bilen er nå ganske redusert, men det er so. forventet.
En annen bil hadde vi i 7 år, den tapte seg minimalt på disse årene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-25, 19:12   #112
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har jo null peiling, men han selgeren jeg snakket med sa at det ikke har noe å si om man lader til 80 eller 100 lengre. Mulig ordlyden var noe a la «vi har gått bort fra å anbefale 80%» nå, men om det bare var for nyere biler eller spesifikt for bZ4X/toyota vet jeg ikke. Min er 2024-modell.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-25, 23:54   #113
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg lader alltid 2018-Leaf'en min til 100 % i garasjen. Den har fortsatt maks batteri, så veldig farlig er det neppe.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-25, 16:40   #114
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

batteriet på min Nissan Leaf gikk ned fra 12 til 11 streker etter 9 år med lading til 100 prosent. Vet ikke om det var ladinga som gjorde det, noe reduksjon må man vel forvente uansett etter så mange år.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-25, 10:13   #115
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har signert kontrakt på en Kia EV3.

Får den på torsdag. Har lader hjemme. Hvilke ladeapper bør jeg laste ned da?

Gammel 19-12-25, 23:49   #116
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Elton! Etter at jeg lastet den ned har jeg ikke trengt andre.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-25, 12:24   #117
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Elton og EasyPark bruker jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.