[Trondheim] Hvor er det fint å bo?
Prosjekt Molde er avsluttet. Rochermannen skal tilbake i sin gamle jobb på St.Olavs allerede i midten av Januar. Da vi trodde at vi skulle bli her i flere år, solgte vi leiligheten vår i Trondheim og nå må vi altså se oss etter ett nytt sted å bo.
I Trondheim er hus- og leilighetsjakt for tiden et ganske vanskelig prosjekt. Det er få enheter til salgs og enda færre som fyller våre ønsker og krav.
Kravene er som følger:
Rimelig nærhet til sentrum. Vi har så langt kun sett på østbyen/sentrum/nedre Byåsen. Berg og Singsaker er foretrukkede områder, men rimelig håpløst slik det ser ut nå.
"Utsikt". Det trenger ikke være panorama over byen, men å se noe annet enn naboenes vegger og skog er ønskelig.
Siden vi stanger hodet litt i veggen her, all den tid det rett og slett ikke er noe på markedet som passer oss, trenger vi kanskje å utvide søkene våre litt og da kunne jeg tenkt meg å høre om områder FPere i Trondheim bor i og hvordan dere trives der. Jeg er kjent sånn rent grovgeografisk i byen, men har bare erfaringer med å bo på nedre Byåsen og Kuhaugen.
Tilleggsinfo som nærhet til butikk(er), avstand til sykehuset og sentrum, kollektivtilbud og skoler er også ønskelig