Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Tyholtområdet har jeg jo faktisk ikke tenkt noe særlig på, men der oppe er det jo veldig fint, eller? Om man bor litt på "nedovertur" mot Rosenborg har man iallefall litt luft. Er det Berg skolekrets?
Nedre Tyholt/Rosenborg/Bakkaunet er områder vi ser i, det er jo rett ved der vi bodde, så der er vi godt kjent. Veldig fint område, men jeg vet ikke hvordan skolene i området er.
Tyholt bør dere også vurdere, ja. Ellers hadde jeg tenkt å foreslå Bakkaunet, jeg innbiller meg at det kanskje er litt billigere der enn lengre sørover mot Singsakerområdet, dersom pris er et issue. Det går flere skolekretsgrenser i området Tyholt, nedover og bortover. Du har både Berg, Singsaker, Bispehaugen, i tillegg til at Strindheim og Eberg skolekretser er nære. Dessuten har politikerne snakket om at skolegrensene skal gåes opp, så hvem vet hva som skjer i framtiden.
Berg og Singsaker er veldig ok skoler. Bispehaugen har jeg hørt en del negativt om. Du har også Trondheim International School ved festningen, dersom det skulle være aktuelt.
Vurderer du Tyholt, har du også Persaunet ikke så langt unna, og f.eks. Bromstad.
|