Sv: [Trondheim] Hvor er det fint å bo?
Kuhaugen/Skyåsen er finest i hele Trondheim, egentlig. Men åh-så dyrt.
Lade er superfint det altså, men jeg synes faktisk det er litt for langt fra sentrum, der vi oppholder oss på dagtid. Dessuten er kollektivtibudet rimelig håpløst. Eller, det var iallefall det da jeg jobbet utpå der. Det er Rochermannen som evt. må busse, parkering ved St.Olavs er en utopi, og jeg tviler på at lange bussturer er aktuelle
Steinan er veldig fint, jeg kjente noen som bor der og de må ha byens mest spektakulære utsikt. Panorama fra "Melkekartongen" på Tiller, hele byåsen og moholtmen helt til Lade og fjorden. Utrolig flott. Kanskje litt vel langt unna. Buss nr. 5 går jo forbi, så kollektivtilbudet kan man ikke klage på. Angelltrøa vet jeg faktisk ikke hvor ligger nøyaktig. Er det i nærheten av Dragvoll?
Tyholtområdet har jeg jo faktisk ikke tenkt noe særlig på, men der oppe er det jo veldig fint, eller? Om man bor litt på "nedovertur" mot Rosenborg har man iallefall litt luft. Er det Berg skolekrets?
Nedre Tyholt/Rosenborg/Bakkaunet er områder vi ser i, det er jo rett ved der vi bodde, så der er vi godt kjent. Veldig fint område, men jeg vet ikke hvordan skolene i området er.
Møllenberg utgår. Jeg orker ikke tanken på å bo midt i en konstant studentfest.
Steinberget er helt klart aktuellt. Det er jo ikke lange veien til sykehus og barnehage derfra.
Noen som kjenner til Eberg? Og hva med Sunnland/Nardo?