|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Å leve mer miljøvennligEtter et par litt sløve år på miljøfronten har jeg bestemt meg for å ta meg selv i nakken i 2015. Barna begynner å bli litt større og jeg har mer overskudd til å tenke nytt og gjøre det lille ekstra. Spesielt i forhold til avfall (takk for inspirerende link HV!).
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligVi har fem bøtter utenfor: vanlig, mat, papir, plast og glass. Rart det er så forskjell på kommunene. Jeg kunne tenkt meg å blitt med på en andelsåker, plukke grønnsaker selv. Kanskje mest romantikk og mindre miljøbevissthet i tankene, men...
![]() |
#4 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligI Oslo og Bodø (som er de byene jeg kjenner til når det gjelder søppelhåndtering) har begge resirkulering av både mat, plast, papir/papp og glass/metall.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligVi er flinke på resirkulering, men sånn som vi bor skulle det bare mangle. Glass- og metallcontaineren er 200 meter unna, og det er perfekt som oppgave for min eldste å gå dit en gang i uka. Jeg synes definitivt at plastsortering har noe for seg, for i starten ble jeg helt sjokkert over hvor mye plast vi sorterer ut.
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligHar du prøvd menskopp (Mooncup)? Jeg begynte i utgangspunktet av hensyn til miljøet, men så oppdaget jeg veldig mange fordeler for meg personlig også. Vet at ikke alle liker det like godt som meg, men det er bare å hoppe i det, synes jeg. Bruker det i kombinasjon med tøybind.
![]() |
![]() |
#7 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å leve mer miljøvennlig
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligÅ forbruke mindre. Ingen råd over, ingen ved siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligIngen som har nevnt å spise mindre kjøtt? Det er virkelig noe absolutt alle burde tenke over, kjøtt er en av de aller største miljøverstingene.
![]() |
#10 |
can-jur
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligSpise mindre kjøtt, særlig hvitt kjøtt.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligJa, samler plast i vanlige poser og tar med meg til butikken når jeg skal handle. Det er utplassert slike dunker til plast mange steder. Gjør det samme med metall, batterier, lyspærer og glass. Det blir ca. en stor søppelsekk plast i løpet av en måned (jeg vet, fordi forrige bosted samlet de inn plast i sekker fra hver husstand).
![]() |
#12 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligDet med plasten må jeg sjekke ut, kanskje det er noe i nærheten der jeg bor.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligSelv vi har stort sett suppe én gang i uken, altså. Det er bedre å fokusere på hva man skal ha i stedet enn å tro at man må bli fullveggis for å ha meatfree Monday. Du må ikke ha tofu og soyasmør, liksom.
![]() |
#14 |
can-jur
|
Jepp.
![]() |
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligSoyasmør var kanskje et dårlig ekstremeksempel.
![]() |
#16 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligHar vi ikke samme renovasjonsselskap, MegaMie? Vi har fire søppeldunker, til papir, plast, glass og metall og restavfall. Det er mulig man må be om å få det, da.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
#19 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligKan du ikke legge inn den lenken du ble så inspirert av her, MegaMie?
![]() |
#20 |
Kakemonster
|
Vente på svar driver vi ikke med, så jeg sjekket hjemmesiden.. Vi har samme selskap, men de har ikke det samme tilbudet i alle kommunene de dekker.. Veldig merkelig.
![]() |
|
|