Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å leve mer miljøvennlig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-15, 18:25   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å leve mer miljøvennlig

Etter et par litt sløve år på miljøfronten har jeg bestemt meg for å ta meg selv i nakken i 2015. Barna begynner å bli litt større og jeg har mer overskudd til å tenke nytt og gjøre det lille ekstra. Spesielt i forhold til avfall (takk for inspirerende link HV!).

Jeg synes det er vanskelig å finne frem i jungelen av informasjon. Er det noen bra "grønne" blogger om å leve mer miljøvennlig? Hittil har jeg ikke funnet noe særlig. Før fikk jeg nyhetsbrev fra grønn hverdag, men det har de visst sluttet med og siden deres ligger nede. Kanskje jeg rett og slett må lage min egen blogg etterhvert.

Men altså, jeg trenger gode råd og tips. Om ALT. Husholdning, økologisk mat, gjenbruk, resirkulering osv. Jeg kan en del og gjør en del allerede, men tar imot alle innspill.

Mine tanker foreløpig:

- Resirkulere mer. Jeg har lenge vurdert å kjøpe en varmkompostbinge til matavfall, har noen erfaring med dette? Og hva med plast? Jeg forsøkte en kort stund å resirkulere plastemballasje, men ga opp da jeg måtte kjøre på dynga for å kvitte meg med det. Noen som resirkulerer plast?

- Kjøpe økologisk og kortreist i mye større grad enn før.

- Bli mer bevisst i forhold til emballasje, kjøpe varer med minst mulig innpakning.

- Lage egne rengjøringsprodukter til huset.

- Finne ut hvilke telys som er mest miljøvennlige. Resirkulere aliminiumskoppen rundt.

- Kjøpe Mooncup (denne sitter lengt inne kjenner jeg)

- Klippe opp klær til vaskekluter.

Det var det jeg kom på. Kjør på med deres tanker og råd!

Gammel 05-01-15, 18:38   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å leve mer miljøvennlig

Her har det vært egen dunk til plast i veldig mange år, men nå skjønner jeg at ikke det er sånn alle steder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 18:50   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi har fem bøtter utenfor: vanlig, mat, papir, plast og glass. Rart det er så forskjell på kommunene. Jeg kunne tenkt meg å blitt med på en andelsåker, plukke grønnsaker selv. Kanskje mest romantikk og mindre miljøbevissthet i tankene, men...

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 19:03   #4
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

I Oslo og Bodø (som er de byene jeg kjenner til når det gjelder søppelhåndtering) har begge resirkulering av både mat, plast, papir/papp og glass/metall.

Glass og metall må man riktignok levere i egne dunker som plassert "rundt omkring", og vi er noen skikkelige latstaurer, så når det kom noen fra Oslo Kommune og reklamerte for prosjektet "Medarbeiderne". Det er et tilbud til tidligere rusavhengige hvor de mot litt betaling kommer å henter glass, metall og evt pant hjemme hos oss. GENIALT synes vi. Vi slipper å slite med alt for mye glass/metall hjemme (fordi vi er så sløve til å huske det at det sjeldent blir gjort og hoper seg opp), og vi støtter samtidig et bra tiltak. Win/win! De tar også imot pant, hvis noen ønsker å donere/kvitte seg med dette. Pengene fra panten bruker de til sosiale tiltak blandt de tidligere rusavhengige.

Restavfallet (det meste i alle fall, slik jeg har forstått det) her i Oslo blir brent og brukt til fjernvarme. OBOS har bygget egne boligprosjekter hvor fjernvarme blir brukt.

Matavfallet i Oslo og Bodø blir "sortert" på litt forskjellig vis, siden i Bodø blir matavfallet brukt til kompost, mens i Oslo blir det brukt til biogass til bussene. Derfor skal man bl.a. ikke kaste servietter i matavfallet i Oslo (det forringer kvaliteten på biogassen), mens i Bodø er det helt greit.

Vi kunne definitivt bli flinkere til å kjøpe økologisk/kortreist (men her er det jo også spørsmålet om hvorvidt økologisk er bærekraftig ift det å sikre nok mat til verden som sådan eller ikke, som jo er en diskusjon), og ikke minst når det gjelder emballasje. Jeg må for eksempel snarest, og med litt skam, innrømme at vi har ikke mindre enn to - 2 - kapselmaskiner i hus. En til min mann som drikker kaffe (Nespresso) og en til meg, som drikker te/sjokolade (Dolce Gusto). Der har vi jo mange forkastelige ting å tenke på, som feks emballasjeforbruket ift kapsler (men vi drikker ikke mye slikt, så sånn sett reduserer det jo mengden kaffe/te og slikt som blir kastet fordi det blir for gammelt), det faktum at det (dessverre) er palmeolje i melkekapslene til Dolce Gusto (dette har jeg oppdaget/tenkt på i etterkant, og vurderer å avslutte bruken når jeg har drukket opp de kapslene som allerede er i hus), og det faktum at begge maskinene jo er Nestlé... En stor ripe i lakken der altså...

Ellers er jeg sannelig usikker på hva som kunne være et "leve mer miljøvennlig"-tiltak som ville monnet litt for meg. Kanskje rett og slett å være litt mer bevisst i forbruket generelt? Typ ikke kjøpe en masse greier jeg strengt tatt ikke trenger bare fordi jeg har lyst på.

Gammel 05-01-15, 19:25   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er flinke på resirkulering, men sånn som vi bor skulle det bare mangle. Glass- og metallcontaineren er 200 meter unna, og det er perfekt som oppgave for min eldste å gå dit en gang i uka. Jeg synes definitivt at plastsortering har noe for seg, for i starten ble jeg helt sjokkert over hvor mye plast vi sorterer ut.

Mitt beste miljøtips er å ikke fly. Jeg er flink til å ta nattog i forbindelse med jobb (det er jo mye mer behagelig også), men vi synder stort når det kommer til flyreiser i feriene.

I tillegg går vi mer enn mange i hverdagen. Jeg går til jobb med mindre jeg skal på kundemøter utenbys og ungene går til skolen hver dag. De går også relativt ofte til trening.

Gammel 05-01-15, 19:30   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du prøvd menskopp (Mooncup)? Jeg begynte i utgangspunktet av hensyn til miljøet, men så oppdaget jeg veldig mange fordeler for meg personlig også. Vet at ikke alle liker det like godt som meg, men det er bare å hoppe i det, synes jeg. Bruker det i kombinasjon med tøybind.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 19:35   #7
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi er flinke på resirkulering, men sånn som vi bor skulle det bare mangle. Glass- og metallcontaineren er 200 meter unna, og det er perfekt som oppgave for min eldste å gå dit en gang i uka. Jeg synes definitivt at plastsortering har noe for seg, for i starten ble jeg helt sjokkert over hvor mye plast vi sorterer ut.

Mitt beste miljøtips er å ikke fly. Jeg er flink til å ta nattog i forbindelse med jobb (det er jo mye mer behagelig også), men vi synder stort når det kommer til flyreiser i feriene.

I tillegg går vi mer enn mange i hverdagen. Jeg går til jobb med mindre jeg skal på kundemøter utenbys og ungene går til skolen hver dag. De går også relativt ofte til trening.

Det hadde vært skikkelig digg å kunne gjøre det kjenner jeg, men når jeg har ca 1 times reisevei med offentlig kommunikasjon blir det litt i lengste passen å gå.

Gammel 05-01-15, 19:49   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å forbruke mindre. Ingen råd over, ingen ved siden.

Det udiskutabelt beste man kan gjøre for miljøet, som privatperson, (gitt at man ikke eier et mindre atomkraftverk eller forer yttertøyet sitt med asbest) er å forbruke mindre. Personlig forbruk er langt det største miljøproblemet fra privatpersoner i den vestlige verden. Å klare seg med mindre, sekundert å klare seg med eldre, er det aller beste man kan gjøre hvis man vil være miljøbevisst.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 21:25   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen som har nevnt å spise mindre kjøtt? Det er virkelig noe absolutt alle burde tenke over, kjøtt er en av de aller største miljøverstingene.

http://www.nrk.no/norge/ber-nordmenn...ott-1.11938795

Gammel 05-01-15, 21:50   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spise mindre kjøtt, særlig hvitt kjøtt.
Handle brukt, eller helst la vær å handle.
Ferie lokalt, med kolektivtrafikk.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 21:53   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, samler plast i vanlige poser og tar med meg til butikken når jeg skal handle. Det er utplassert slike dunker til plast mange steder. Gjør det samme med metall, batterier, lyspærer og glass. Det blir ca. en stor søppelsekk plast i løpet av en måned (jeg vet, fordi forrige bosted samlet de inn plast i sekker fra hver husstand).

Målet i år er å kjøpe enda mindre, rett og slett bruke opp det vi har. I skrivende stund forsøker jeg å finne brukt skiutstyr til yngste på finn.no i stedet for å kjøpe på salg.

Gammel 05-01-15, 21:58   #12
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det med plasten må jeg sjekke ut, kanskje det er noe i nærheten der jeg bor.

Dixie, spise mindre kjøtt er definitivt noe jeg tenker på. Jeg sliter litt med å få med de andre kjøtteterne i familien på det, men følger stadig med i bloggen din (selvom jeg hittil bare har lagd godisen din )

Gammel 05-01-15, 22:03   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv vi har stort sett suppe én gang i uken, altså. Det er bedre å fokusere på hva man skal ha i stedet enn å tro at man må bli fullveggis for å ha meatfree Monday. Du må ikke ha tofu og soyasmør, liksom.

Ellers er jeg helt enig med Teo; det som virkelig monner er forbruk og reising, hvis man gjør det mye. Selv søppelsortering er nokså marginal energisparing, så vidt jeg skjønner. Vi gjør det, selvsagt, siden det legges enkelt til rette for det her vi bor.

Kjøp minst mulig, kjøp brukt når du kan, gi bort og selg alt som er brukbart. Beveg deg minst mulig motorisert.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:08   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Selv vi har stort sett suppe én gang i uken, altså. Det er bedre å fokusere på hva man skal ha i stedet enn å tro at man må bli fullveggis for å ha meatfree Monday. Du må ikke ha tofu og soyasmør, liksom.

Ellers er jeg helt enig med Teo; det som virkelig monner er forbruk og reising, hvis man gjør det mye. Selv søppelsortering er nokså marginal energisparing, så vidt jeg skjønner. Vi gjør det, selvsagt, siden det legges enkelt til rette for det her vi bor.

Kjøp minst mulig, kjøp brukt når du kan, gi bort og selg alt som er brukbart. Beveg deg minst mulig motorisert.

Jepp.
Det skal gjøre litt vondt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:10   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Soyasmør var kanskje et dårlig ekstremeksempel. :titter på Soft i kjøleskapet:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:14   #16
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Har vi ikke samme renovasjonsselskap, MegaMie? Vi har fire søppeldunker, til papir, plast, glass og metall og restavfall. Det er mulig man må be om å få det, da.

Gammel 05-01-15, 22:15   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kast mindre mat. Bruk rester og planlegg bedre.

Gammel 05-01-15, 22:17   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kast mindre mat. Bruk rester og planlegg bedre.

Lag mindre porsjoner. Der er vi blitt flinkere det siste året, men kan bli enda bedre.

Gammel 05-01-15, 22:18   #19
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Kan du ikke legge inn den lenken du ble så inspirert av her, MegaMie?

Mange store ting er sagt. Her er noen små ting:

* Ha alltid flasker med friskt vann (fra springen) med deg i sekk/veske eller liggende i bilen.
* Ikke bruk mykmiddel. Bruk eventuelt eddik.
* Ikke bruk sjampo.
* Kjør sammen med andre om du må kjøre.
* Gi opplevelser i gave, ikke ting.
* Planlegg middager og kjøp inn varer én gang i uka.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-15, 22:21   #20
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Har vi ikke samme renovasjonsselskap, MegaMie? Vi har fire søppeldunker, til papir, plast, glass og metall og restavfall. Det er mulig man må be om å få det, da.

Vente på svar driver vi ikke med, så jeg sjekket hjemmesiden.. Vi har samme selskap, men de har ikke det samme tilbudet i alle kommunene de dekker.. Veldig merkelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.