|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Invitere folk uten partner?Hadde en diskusjon med min kollega forleden. Han skal giftes, og har invitert en del venner uten "bedre halvdel" til bryllupsmiddagen. Det er helt vanlig i hans omgangskreds, at medmindre man kjenner partneren (kone/mann eller kjæreste) temmelig godt, så blir ikke de invitert med i fester, bryllup o.l.
storebror 1997 og lillebror 2003 ![]() Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !! Sist redigert av Muad'Dib : 29-11-06 kl 00:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stadig underveis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?Helt utenkelig i min omgangskrets! To bekjente av meg var sjokkerte da de bare var invitert til kaffen, mens mennene deres var invitert til middag. Mennene var gode kamerater av brudgommen og den ene skulle være toastmaster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?Det har ikke vært vanlig i min omgangskrets, men jeg husker at det var diskusjoner om dette på Ditt Bryllup. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?Eg har vore i eit slikt bryllaup. Det var eit veldig hyggelig bryllaup altså, men eg syntes det var litt rart å bli invitert utan mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?Jeg har aldri hørt om slik praksis i min familie eller omgangskrets. Og jeg ville ikke gjort det selv. Heller ikke den varianten med å invitere den ene partneren til middag og den andre bare til kaffe. For meg virker det uhøflig (med mindre det er en ren jente-/guttefest, og det ville det jo være fryktelig rart om et bryllup var
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?Syns dette høres ut som en meget frekk skikk og hadde jeg blitt invitert uten partner så hadde jeg takket nei.
![]() |
#9 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?Det har aldri skjedd i min vennegjeng eller bekjentskapskrets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?I vårt bryllup ble noen invitert uten partner og det var de hvor vi ikke hadde møtt partneren og/eller det var et relativt nytt forhold. dette var rett og slet fordi vi ønsket å invitere flest mulig av de vi var glade i og hadde begrensede ressurser. I vår verden var det viktigere å få med min gode venninne Kristiina enn Idas kjæreste, som hun riktignok hadde vært sammen med i lang tid, men som jeg aldri hadde møtt og knapt nok snakket om med henne. I knappe tider må det prioriteres og da er det ihvertfall viktigere for meg at de som er invitert er de jeg ønsker å feire den store dagen med og ikke de som jeg Må invitere fordi det er det vanlige og korrekte. It's my party for å si det sånn.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?
Jeg har også opplevd at dette skjedde av en god venninne. De ville kjenne de som deltok i bryllupet sitt, og det hadde jeg stor forståelse for! Mannen min syntes det var litt rart, men den gangen hadde vi ikke vært så lenge sammen. Venninnen min hadde et "tak" på antall gjester som det var mulig å invitere, og jeg må si at jeg var såpass fornøyd med å bli invitert at jeg syntes det var greit. |
![]() |
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
Nei overhodet ikke. De eneste som blir invitert alene er de som er single.
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?Jeg har hørt om praksisen, men aldri opplevd den gjennomført i praksis. I min vennekrets har det vært standard at partner har blitt invitert, selv om man kanskje ikke kjenner vedkommende så godt. I vårt bryllup sa et par partnere nei til å komme, fordi de ikke ville ha det noe gøy i et bryllup hvor de ikke kjente noen, men det er jo en annen sak.
![]() |
#15 |
Sær og kresen
![]() |
#17 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Invitere folk uten partner ?Når vi giftet oss så inviterte vi alle vennene våre med partner. Mange av de bor ikke her å vi kjenner ikke patneren og mange hadde ikke partner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
WF: BNBE
![]() Sv: Invitere folk uten partner?Jeg ble senest i sommer bedt i bryllup uten mannen, av ei i barselgruppa mi. Hun tok det opp med oss før vi fikk invitasjonene, og sa at hun hadde så lyst til å invitere oss jentene i barselgruppa, men at det måtte bli uten partner hvis alle skulle komme. Men da det viste seg at det ikke var alle som kunne komme ble det med partnere likevel. Det syns jeg var helt greit, de hadde en grense på antall gjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
re:designer
![]() Sv: Invitere folk uten partner?Min venninne (da 25år), ble invitert alene til kusinens bryllup, selv om hun da hadde vært samboer i flere år. (begrunnelsen var at de ikke var gift.) Hun ble såret, og han følte det som at de kanskje ikke likte han.. Jeg ville aldri invitert uten følge. Og noen ganger kan man vel skrive med evt.følge på invitasjonen til de som er single å..
![]() |
#20 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Invitere folk uten partner?Jeg inviterte to av mine barndomsvenninner uten partnere.
![]() |
|
|