Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Invitere folk uten partner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 22:29   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Invitere folk uten partner?

Hadde en diskusjon med min kollega forleden. Han skal giftes, og har invitert en del venner uten "bedre halvdel" til bryllupsmiddagen. Det er helt vanlig i hans omgangskreds, at medmindre man kjenner partneren (kone/mann eller kjæreste) temmelig godt, så blir ikke de invitert med i fester, bryllup o.l.

Jeg ble temmelig og må innrømme at jeg aldrig selv har vært ute for, at jeg eller Mr. Dib ble invitert alene av venner/bekjendte/kolleger. Tror faktisk ikke, at jeg ville sette særlig pris på en sånn alene-invitasjon - medmindre det var noe i stil med kollega-bryllup hvor man bare skal ta sviptur forbi reseptionen, eller noe à la gubbekveld hvor de skal se fotball og spise grandis.

Vi har da vært til fester alene, bl.a. jeg til en veninnes bryllup i Monaco. Da ville det dels ha vært styr å skulle finne barnepass, og dels skulle jeg likevel sitte og skravle på nederlandsk hele tiden. Men mannen var da velkommen.

Hva synes dere ? Er "alene-invitasjoner" vanlige i deres omgangskreds ?

Sist redigert av Muad'Dib : 29-11-06 kl 00:22.
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:40   #2
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitere folk uten partner ?

Helt utenkelig i min omgangskrets! To bekjente av meg var sjokkerte da de bare var invitert til kaffen, mens mennene deres var invitert til middag. Mennene var gode kamerater av brudgommen og den ene skulle være toastmaster.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:43   #3
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det har ikke vært vanlig i min omgangskrets, men jeg husker at det var diskusjoner om dette på Ditt Bryllup.
Jeg synes det er en merkelig praksis, men forklaringen er vel at det handler om å spare penger. Jo flere partnere en kutter, des flere venner kan en invitere?

I vårt bryllup ivniterte vi alle inkludert +1, på alle single, noe som vakte litt munterhet. Ingen tok med seg en +1.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:46   #4
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke helt brukelig, men jeg har vært fristet noen ganger. Det har dog aldri skjedd.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:55   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne ikke tenke meg å be noen uten partner. Det måtte i tilfelle være hvis de fikk partner etter at invitasjonene ble delt ut, for vi hadde ikke +1 til single.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 23:10   #6
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg har vore i eit slikt bryllaup. Det var eit veldig hyggelig bryllaup altså, men eg syntes det var litt rart å bli invitert utan mannen.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 23:11   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hørt om slik praksis i min familie eller omgangskrets. Og jeg ville ikke gjort det selv. Heller ikke den varianten med å invitere den ene partneren til middag og den andre bare til kaffe. For meg virker det uhøflig (med mindre det er en ren jente-/guttefest, og det ville det jo være fryktelig rart om et bryllup var ).

Gammel 28-11-06, 23:24   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns dette høres ut som en meget frekk skikk og hadde jeg blitt invitert uten partner så hadde jeg takket nei.

Gammel 28-11-06, 23:34   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri skjedd i min vennegjeng eller bekjentskapskrets.

Alle blir invitert med parter, og jeg tror det hadde vært mange som hadde takket nei dersom bare den ene hadde blitt invitert.
Selvfølgelig er det rene gutte og jente arrangement, golftur, hyttetur, mat og vinsmaking, kortkveld osv.

Far har vært i bryllup uten meg, men bare fordi bryllupet ble feiret på ei litt primitiv hytte i Nordmarka, syv uker etter at W ble født.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 23:45   #10
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

I vårt bryllup ble noen invitert uten partner og det var de hvor vi ikke hadde møtt partneren og/eller det var et relativt nytt forhold. dette var rett og slet fordi vi ønsket å invitere flest mulig av de vi var glade i og hadde begrensede ressurser. I vår verden var det viktigere å få med min gode venninne Kristiina enn Idas kjæreste, som hun riktignok hadde vært sammen med i lang tid, men som jeg aldri hadde møtt og knapt nok snakket om med henne. I knappe tider må det prioriteres og da er det ihvertfall viktigere for meg at de som er invitert er de jeg ønsker å feire den store dagen med og ikke de som jeg Må invitere fordi det er det vanlige og korrekte. It's my party for å si det sånn.

Mine venner som ble invitert uten partner forsto det også, men i deres bryllup som har skjedd senere har min partner også blitt invitert. Men det er både fordi vi etter det har begynt å omgås mer med partnerne, samt at jentene uansett kjente min mann ganske godt selv om jeg i en periode ikke kjente deres. Min mann har en tendens til å markere seg

Gammel 28-11-06, 23:51   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt utenkelig her. Nå snakker jeg om de har offisiell kjæreste.

Gammel 29-11-06, 01:37   #12
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

I vårt bryllup ble noen invitert uten partner og det var de hvor vi ikke hadde møtt partneren og/eller det var et relativt nytt forhold. dette var rett og slet fordi vi ønsket å invitere flest mulig av de vi var glade i og hadde begrensede ressurser. I vår verden var det viktigere å få med min gode venninne Kristiina enn Idas kjæreste, som hun riktignok hadde vært sammen med i lang tid, men som jeg aldri hadde møtt og knapt nok snakket om med henne. I knappe tider må det prioriteres og da er det ihvertfall viktigere for meg at de som er invitert er de jeg ønsker å feire den store dagen med og ikke de som jeg Må invitere fordi det er det vanlige og korrekte. It's my party for å si det sånn.

Mine venner som ble invitert uten partner forsto det også, men i deres bryllup som har skjedd senere har min partner også blitt invitert. Men det er både fordi vi etter det har begynt å omgås mer med partnerne, samt at jentene uansett kjente min mann ganske godt selv om jeg i en periode ikke kjente deres. Min mann har en tendens til å markere seg

Jeg har også opplevd at dette skjedde av en god venninne. De ville kjenne de som deltok i bryllupet sitt, og det hadde jeg stor forståelse for! Mannen min syntes det var litt rart, men den gangen hadde vi ikke vært så lenge sammen. Venninnen min hadde et "tak" på antall gjester som det var mulig å invitere, og jeg må si at jeg var såpass fornøyd med å bli invitert at jeg syntes det var greit.

Slik synes jeg man skal tenke om det meste - det er sikkert en god grunn!

Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 05:51   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Hva synes dere ? Er "alene-invitasjoner" vanlige i deres omgangskreds ?

Nei overhodet ikke. De eneste som blir invitert alene er de som er single.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 07:15   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt om praksisen, men aldri opplevd den gjennomført i praksis. I min vennekrets har det vært standard at partner har blitt invitert, selv om man kanskje ikke kjenner vedkommende så godt. I vårt bryllup sa et par partnere nei til å komme, fordi de ikke ville ha det noe gøy i et bryllup hvor de ikke kjente noen, men det er jo en annen sak.

Men hadde vi hatt et strengt tak på hvor mange vi kunne be, og partnere da hadde gått på bekostning av nære venner så er det mulig jeg ville bedt uten partner, men da hadde jeg tatt en telefon og fortalt hvorfor.

Gammel 29-11-06, 08:58   #15
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei overhodet ikke. De eneste som blir invitert alene er de som er single.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 09:02   #16
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette er ikke vanlig i min omgangskrets heller.

Gammel 29-11-06, 09:07   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Når vi giftet oss så inviterte vi alle vennene våre med partner. Mange av de bor ikke her å vi kjenner ikke patneren og mange hadde ikke partner.
Men de som hadde de tok nå med seg partneren for det om vi ikke kjente de Ble jo kjent med de hehe

Ikke at det er så mange av vennene våre som er gift men på alt sånn blir vi begge bedd...

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 09:35   #18
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invitere folk uten partner?

Jeg ble senest i sommer bedt i bryllup uten mannen, av ei i barselgruppa mi. Hun tok det opp med oss før vi fikk invitasjonene, og sa at hun hadde så lyst til å invitere oss jentene i barselgruppa, men at det måtte bli uten partner hvis alle skulle komme. Men da det viste seg at det ikke var alle som kunne komme ble det med partnere likevel. Det syns jeg var helt greit, de hadde en grense på antall gjester.

Alternativet hadde vært å be oss, med partnere, til kaffen. Men det er vanskelig når bryllupet var i Trondheim, og vi bor i Oslo.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 10:08   #19
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Min venninne (da 25år), ble invitert alene til kusinens bryllup, selv om hun da hadde vært samboer i flere år. (begrunnelsen var at de ikke var gift.) Hun ble såret, og han følte det som at de kanskje ikke likte han.. Jeg ville aldri invitert uten følge. Og noen ganger kan man vel skrive med evt.følge på invitasjonen til de som er single å..

Gammel 29-11-06, 10:14   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg inviterte to av mine barndomsvenninner uten partnere.

Jeg tok jeg det opp med dem på forhånd.

Grunnene var flere;
- jeg/vi hadde aldri møtt mennene deres
- de bor i andre byer, og det ble billigere for dem å reise, samt å slippe å skaffe barnevakt for ungene en hel helg.
- de to barndomsvenninene mine kunne bo her, og slippe hotellutgifter
- de fikk seg en frihelg hjemmefra og slo ut håret.

Jeg tror ingen av dem trengte mennene sine her, og de hadde det rasende festlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.