|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Reflekser til å stryke på klærne?Etter alle reflekstrådene som har vært i det siste lurer jeg på om det er noen som vet om det finnes reflekser til å stryke på klær og hvor de er å få kjøpt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reflekser til å stryke på klærne?Vet ikke om noen å stryke på, men jeg har kjøpt klistremerke-relfkser hos ikea, clas ohlsson og reflex iallefall. De sitter godt, har vasket flere av plaggene med de på og de tåler en del vasker før de faller av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reflekser til å stryke på klærne?
Men ikke alltid like lett å huske på å ta på seg, for en syvåring som skal gå alene hjem fra skolen. Jeg har derfor reflekser på alt yttertøyet og på alle sekker, i tillegg til refleksvest, som er det hun helst skal gå med. (Ungene mine lyser som juletrær nå om dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ustabil
|
Skjønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reflekser til å stryke på klærne?Tett før jeg føler for å kjøpe en refleksvest i størrelse mini, for å ha på ungen oppi vogna, sånn for å øve inn vanen med en gang... jeg mener, øve inn vanen hos MEG, så den er på plass innen den skal øves inn hos HAM...
![]() |
#8 |
Plutselig tilbake
![]() ![]() |
![]() Sv: Reflekser til å stryke på klærne?Refleksene til å stryke på jakka (evt. lime/klistre) er vel så mye til mannen, for han er ganske dårlig på dette med refleks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reflekser til å stryke på klærne?bina: Fornuftig holdning hos skolen (og skolebussen). Jeg skulle ønske skolen vår var like påpasselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ustabil
|
Det er da ingen som tar på seg refleksvest for å gå 4 meter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ustabil
|
He, he, reflekspoliti var et godt ord. Det er nok mine også. Begge to. Refleks, bilsikring, fartsgrenser - de er rimelig kontante hvis de ser at andrer kjører uten sikring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Plutselig tilbake
![]() ![]() |
Nei, men det er mørkt og mye biler som kjører ut og inn der i hente og levere situasjon. Så godt synlige reflekser hadde helt sikkert vært lurt på min vimsete 3,5-åring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Smart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
Når man er 110 cm høy, så bør man vurdere det også da.
![]() |
#15 |
Ustabil
|
Jo, men da tar man på refleksvesten før man går ut døra hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Reflekser til å stryke på klærne?Men en ting med reflekser jeg kom til å tenke på på vei til jobb i dag...
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Refleksvester er nærmest for ferskvare å regne; de mister effekten over tid. Det er ikke noe man skal arve av storesøsken, for å si det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Reflekser til å stryke på klærne?Jupp. Og om man har en sånn til å ha over skolesekken... og går på skole i sånn rundt regnet 12 år.... så bør den nok fornyes i takt med skolesekken som vokser om ikke noe annet...
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Reflekser til å stryke på klærne?Vi hamstrer reflekser og refleksvester, slapwraps og blinkelys (sånne man egentlig bruker på sykkel). Vi har dem i en egen kasse i gangen og refleksvest inngår i standardutstyr for 7-åringen som går til skolen i tillegg til reflekstrekk på sekken. Jeg bruker bæresele til barnehagen og har festet en blinkende rød baklykt på den, samt noen hengende reflekser. Det funker veldig bra.
![]() |
#20 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Reflekser til å stryke på klærne?Jeg har bestilt refleksvest med navn til Blobben, fra www.nordicprint.no. Det var fryktelig stas å få, syntes Blobben, og det var en god vest. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|