Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reflekser til å stryke på klærne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-09, 09:36   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reflekser til å stryke på klærne?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg skjønner ikke egentlig vitsen. Refleksvest er jo både best og enklest?

Men ikke alltid like lett å huske på å ta på seg, for en syvåring som skal gå alene hjem fra skolen. Jeg har derfor reflekser på alt yttertøyet og på alle sekker, i tillegg til refleksvest, som er det hun helst skal gå med. (Ungene mine lyser som juletrær nå om dagen. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 09:55   #2
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reflekser til å stryke på klærne?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men ikke alltid like lett å huske på å ta på seg, for en syvåring som skal gå alene hjem fra skolen. Jeg har derfor reflekser på alt yttertøyet og på alle sekker, i tillegg til refleksvest, som er det hun helst skal gå med. (Ungene mine lyser som juletrær nå om dagen. )

Skjønner. Hos oss er skolen meget strenge på dette. Ingen barn får forlate skolen, verken til fots eller med skolebuss, uten at de har på refleksvest. De har fått utdelt refleksvester på skolen hver høst, med STRENG beskjed om at den SKAL være med på skolen hver dag. Bussjåførene nekter å ta med barn uten refleksvest...

Dette gjelder til og med i dagslys, bare for å ha det sagt. Dvs de må bruke refleksvest på skoleveien i september også.

Jeg syns det er flott med skikkelig med reflekser på sekker og klær, men ser at de små man limer på blir for små. Det er derfor jeg tenkte bedre å innøve rutinen med refleksvest først som sist, enn å lete verden rundt etter stryk-på-reflekser.

Forøvrig har vi refleksvest-tvang ved sykling også, og det fungerer like godt som hjelm-tvang. Dette gjelder også i dagslys og i sollys. En unge på sykkel synes MYE bedre med refleksvest enn uten, uansett lysforhold.

Ja, jeg tilstår, jeg er refleksvest-fanatiker.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.