Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hudpleie - hva er DU fornøyd med?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-10, 19:45   #1
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Hudpleie - hva er DU fornøyd med?

Uff, jeg ser sliten ut om dagen synes jeg.
Er jo snart 36 (!) og det syns.
Merker at porene er større og det kommer fort sorte prikker.
Og har kviser innimellom. Men det er nok fordi jeg er fæl til å klemme ut prikkene

Hva er DITT tips?
Hvilket merke og hva slags kremer og produkter bruker du?

(har ikke tenkt å bruke en formue på produkter, men en del kan jeg svi av)

Og finnes det nettbutikker som selger rimelige(re) varer enn i butikkene?

Både til hår og hud?

Gammel 28-01-10, 19:54   #2
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?

Bruker MD Formulations. Bortsett fra Matis, det eneste jeg har prøvd, som jeg tåler. Gir meg fin hud, ikke rødlammete, kløende eller kviser. Nå i vinter bruker jeg moisture defense antioxidant øyekrem og krem. Har glycare lotion og facial cleanser jeg bruker ved behov. Også bruker jeg i.d. mineralsminke, og det gjør huden min synlig godt.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 19:57   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stort sett alltid brukt hudpleieprodukter fra Lancome (har testet litt annet innimellom, for å se at jeg ikke går glipp av noe), men kommer alltid tilbake til det merket. Det kan kjøpes ganske mye billigere på Strawberrynet. Jeg har nok en annen hudtype enn deg, så jeg kan ikke anbefale konkrete produkter.

Har forresten sviktet Lancome for et veldig deilig renseprodukt fra Shisheido, Puryfying Cleansing Foam heter det. Inneholder veldig svak peelingeffekt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:40   #4
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker Kanebo Sensai og er veldig fornøyd. Det er derimot svindyrt og ikke enkelt å fa ta i rimeligere, annen enn hvis man reiser utenlands og handler taxfree.

Gammel 28-01-10, 21:14   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker dermalogica produkter. De er dyre, men fås kjøpt billigere på strawberrynet. Bruker mild rensekrem, dagkrem, exfoliation (en sjelden gang) og farget dagkrem som er en slags behandlende sminke.

Hvis du føler deg spesielt gusten nå vil jeg anbefale deg å ta en ansiktsbehandling hos en hudpleier. Det gjør underverker for slapp og sliten hud.

Gammel 28-01-10, 21:15   #6
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg bruker Kanebo Sensai og er veldig fornøyd. Det er derimot svindyrt og ikke enkelt å fa ta i rimeligere, annen enn hvis man reiser utenlands og handler taxfree.

Samme her.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:21   #7
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For tiden bruker jeg litt av hvert: Rensekrem/skum fra Clarins (gammel traver), hudolje + hudkrem fra Nuxe; peeling fra Chanel; rensende ansiktsmaske fra Origins og oppkvikkende ansiktsmaske fra REN. Går stadig mer over til naturlige produkter med lite parabener og andre uhumskheter. Huden liker det tydeligvis, for den ser bedre ut enn på lenge.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 21:27   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Om du ønsker noe som virker litt ekstra hudfornyende i og med at du føler deg sliten og har sorte prikker vil jeg anbefale deg å prøve MD eller Exuviance.
Begge de merkene inneholder litt syrer sånn at du får frem ny hud hele tiden. Porene vil bli mindre og det samme vil de sorte prikkene.

Begge de merkene selges på internett.
Jeg vil forøvrig anbefale å dra til en hudpleier som fører det merket du vil bruke og få en hudanalyse under lupelampe, og kanskje da også klemme ut litt om du har mye sorte prikker. Da vil du få anbefalinger på hvilke produkter som er rett for deg. For det kan være vanskelig å bedømme når man sitter på nettet og kjøper selv. Så tar du med deg disse anbefalingene hjem og bestiller.
Når jeg jobbet som hudpleier møtte jeg veldig ofte på folk som brukte feil produkt innenfor et kjempefint merke, og dermed ikke var fornøyd. For ofte kan man tro at huden passer til et produkt, men så føles det helt feil når man begynner å bruke det.

Gammel 28-01-10, 21:36   #9
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg bruker dermalogica produkter. De er dyre, men fås kjøpt billigere på strawberrynet.

Samme her.
Stort sett disse to (har tørr hud):

Gammel 28-01-10, 21:56   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg vil forøvrig anbefale å dra til en hudpleier som fører det merket du vil bruke og få en hudanalyse under lupelampe, og kanskje da også klemme ut litt om du har mye sorte prikker. Da vil du få anbefalinger på hvilke produkter som er rett for deg. For det kan være vanskelig å bedømme når man sitter på nettet og kjøper selv. Så tar du med deg disse anbefalingene hjem og bestiller.
Når jeg jobbet som hudpleier møtte jeg veldig ofte på folk som brukte feil produkt innenfor et kjempefint merke, og dermed ikke var fornøyd. For ofte kan man tro at huden passer til et produkt, men så føles det helt feil når man begynner å bruke det.

Jeg gikk hos hudpleier en periode (akkurat nå føles det som om det var i et annet liv), og kjøpte produktene hun anbefalte meg. De var fra Decleor, og jeg hadde ikke råd til å kjøpe alt på en gang, så jeg kjøpte litt og litt. En dag jeg var der for hudpleie, spurte hun om jeg brukte Decleorproduktene. Jeg bekreftet det, og da fikk jeg beskjeden: "synd, for Matis hadde vært mye bedre for huden din!"
Vel, siste gangen jeg var hos henne. Der hadde jeg kjøpt dyre produkter i bøtter og spann etter hennes anbefaling, og så kommer hun å sier at et annet merke er bedre for min hud??

Min nye hudpleier var helt fantastisk, og fant de riktige produktene til meg, i Decleorserien, og jeg var strålende fornøyd, helt til hun desverre la ned salongen sin.

Gammel 28-01-10, 22:03   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg gikk hos hudpleier en periode (akkurat nå føles det som om det var i et annet liv), og kjøpte produktene hun anbefalte meg. De var fra Decleor, og jeg hadde ikke råd til å kjøpe alt på en gang, så jeg kjøpte litt og litt. En dag jeg var der for hudpleie, spurte hun om jeg brukte Decleorproduktene. Jeg bekreftet det, og da fikk jeg beskjeden: "synd, for Matis hadde vært mye bedre for huden din!"
Vel, siste gangen jeg var hos henne. Der hadde jeg kjøpt dyre produkter i bøtter og spann etter hennes anbefaling, og så kommer hun å sier at et annet merke er bedre for min hud??

Min nye hudpleier var helt fantastisk, og fant de riktige produktene til meg, i Decleorserien, og jeg var strålende fornøyd, helt til hun desverre la ned salongen sin.

Så utrolig kjipt!

Men uansett er sjansen stor for at du hadde blitt mindre fornøyd om du ikke hadde fått anbefalninger og kjøpt på lykke og fromme tror jeg.

Det er veldig viktig å gå til en hudpleier man vet er flink altså, og som har erfaring med flere merker. Om man har tørr hud kan det være at man feks bør bruke produkter for en sensitiv hud fordi huden rett og slett er tørr pga sensitivitet. Og det er vanskelig å finne ut av seg selv enkelte ganger.

Gammel 28-01-10, 22:08   #12
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har noen produkter fra comfortzone, noe christina florian, md formulations og ikke minst ansiktskremen fra tromborg.

Gammel 28-01-10, 22:09   #13
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Så utrolig kjipt!

Men uansett er sjansen stor for at du hadde blitt mindre fornøyd om du ikke hadde fått anbefalninger og kjøpt på lykke og fromme tror jeg.

Det er veldig viktig å gå til en hudpleier man vet er flink altså, og som har erfaring med flere merker. Om man har tørr hud kan det være at man feks bør bruke produkter for en sensitiv hud fordi huden rett og slett er tørr pga sensitivitet. Og det er vanskelig å finne ut av seg selv enkelte ganger.

Jeg har faktisk hatt ganske problemhud jeg, med kviser, prikker, store porer osv. Kremen og renseproduktene jeg endte opp med, var faktisk for sensitiv hud, og du verden som de gjorde underverker, jeg var kjempefin i huden, og kvisene forsvant nesten helt.

Når jeg skriver dette, skjønner jeg jo at jeg må komme meg til hudpleier igjen!

Gammel 28-01-10, 22:18   #14
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg har faktisk hatt ganske problemhud jeg, med kviser, prikker, store porer osv. Kremen og renseproduktene jeg endte opp med, var faktisk for sensitiv hud, og du verden som de gjorde underverker, jeg var kjempefin i huden, og kvisene forsvant nesten helt.

Når jeg skriver dette, skjønner jeg jo at jeg må komme meg til hudpleier igjen!

Ja, det kan virkelig gjøre underverker når man treffer på de riktige produktene. Problemet er jo at det kan være fordømt vanskelig å treffe på dem noen ganger.
Derfor er det så viktig at hudpleieren har en del erfaring sånn at hun eller han kan se på huden hva som er sannsynlig å være et bra produkt.

Gammel 28-01-10, 22:31   #15
United
På (opp?)tur

United sin avatar

United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Min opplevelse av hudpleiere er at de har ett favorittmerke og pusher det så godt de kan. Jeg har prøvd forskjellige og merker jeg fort hva som ikke fungerer. Dette er mil fra mitt fag, men min drømmehudpleier har minst tre merker, og jeg får prøve alle tre etter tur. Om man ikke treffer på første. Mot betaling for behandling, ikke gratis. Hørt flere ganger at "det er vanlig å bli rødhet og få kløe i starten", og det syns jeg er dønn useriøst, for jeg har selv funnet merker som ikke er sånn. Dessuten kan man jo lure på hva de mener med "starten" når en er halvveis ned i krukkene (kjøpt for 2000 kroner) og ikke orker mer.

Gammel 28-01-10, 23:46   #16
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Min opplevelse av hudpleiere er at de har ett favorittmerke og pusher det så godt de kan. Jeg har prøvd forskjellige og merker jeg fort hva som ikke fungerer. Dette er mil fra mitt fag, men min drømmehudpleier har minst tre merker, og jeg får prøve alle tre etter tur. Om man ikke treffer på første. Mot betaling for behandling, ikke gratis. Hørt flere ganger at "det er vanlig å bli rødhet og få kløe i starten", og det syns jeg er dønn useriøst, for jeg har selv funnet merker som ikke er sånn. Dessuten kan man jo lure på hva de mener med "starten" når en er halvveis ned i krukkene (kjøpt for 2000 kroner) og ikke orker mer.

Det er ganske dønn seriøst å informere en kunde om at kløe og rødhet er normalt i starten om det er det. Om du er halvveis ned i en krukke til 2000kroner er det nok et ganske sikkert tegn på at du ikke tåler kremen om du har fulgt anbefalingene for bruk. Men om du feks hadde startet med kraftige MD produkter og ikke fulgt anbefalingene om å starte gradvis med produktene ville ikke det vært så rart om du var rød og tørr selv halvveis ned i krukken.

Selv om det finnes merker som ikke er sånn så betyr ikke det at det er useriøst. Det betyr bare at det finnes forskjellige merker som bruker forskjellige ingredienser, som du igjen som kunde reagerer forskjellig på.

Og selvfølgelig får hudterapeuter favorittmerker. Det er jo fordi de finner ut hva som fungerer på flest mulig. Rene dermalogica-salonger fører dermalogica fordi de har hatt gode resultater med merket feks. Og man kan ikek ha så mange merker om salongen er liten. Da går man konkurs.
Bilforhandlere har også favorittmerker blandt biler.
SYns ikke det er så rart.

Hadde jeg drevet en salong og solgt et spes merke hadde jeg selvfølgelig pushet det. Det ville jo vært levebrødet mitt....
Akkurat det samme gjør man jo i alle andre bransjer. Man driver med det man har tro på og jobber ut i fra det.

Gammel 28-01-10, 23:54   #17
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker rensemelk,rensevann, nattbalm og øyekrem fra Decleor og fruktsyregel og dagkrem fra MD. MD har også en skrubbkrem for fjes og kropp som jeg bruker i dusjen. Produktene er så drøye i bruk og jeg kjøper store mengder på salg, så jeg syns ikke det blir så dyrt i lengden. Har også gått over til MD solkrem (en for kropp og en for ansikt) om sommeren.

Merker stor forskjell på huden min - får fortsatt utbrudd av acne, men de er forutsigbare og går fort over.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 09:39   #18
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Jeg går til hudpleier ca hver 6 uker, nydelige 90 minutter med dyprens +++ Betaler 660,-

Bruker produktene som hun har funnet til meg, og de passer perfekt. Tidligere har jeg prøvd Kanebo, Biotherm, Clarins, Chanel, Dermalogica ++++ og ingenting har funket over lengre tid.

Nå bruker jeg grønn serie fra Matis, og en del produkter fra MD formula og kun ID make up

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 11:17   #19
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Standard

Det er ganske dønn seriøst å informere en kunde om at kløe og rødhet er normalt i starten om det er det. Om du er halvveis ned i en krukke til 2000kroner er det nok et ganske sikkert tegn på at du ikke tåler kremen om du har fulgt anbefalingene for bruk. Men om du feks hadde startet med kraftige MD produkter og ikke fulgt anbefalingene om å starte gradvis med produktene ville ikke det vært så rart om du var rød og tørr selv halvveis ned i krukken.

Selv om det finnes merker som ikke er sånn så betyr ikke det at det er useriøst. Det betyr bare at det finnes forskjellige merker som bruker forskjellige ingredienser, som du igjen som kunde reagerer forskjellig på.

Og selvfølgelig får hudterapeuter favorittmerker. Det er jo fordi de finner ut hva som fungerer på flest mulig. Rene dermalogica-salonger fører dermalogica fordi de har hatt gode resultater med merket feks. Og man kan ikek ha så mange merker om salongen er liten. Da går man konkurs.
Bilforhandlere har også favorittmerker blandt biler.
SYns ikke det er så rart.

Hadde jeg drevet en salong og solgt et spes merke hadde jeg selvfølgelig pushet det. Det ville jo vært levebrødet mitt....
Akkurat det samme gjør man jo i alle andre bransjer. Man driver med det man har tro på og jobber ut i fra det.

Men hvorfor ikke ha varene i kommisjon? Må jo være bra både for leverandør, salong og kunde. Også mente jeg ikke en krukke koster 2000, man kjøper jo gjerne flere produkter samtidig. Og følger anvisningene så klart. Ikke der det ligger. Tror mange hudpleiere kunne trengt et salgskurs, et som handler mye om oppfølging av kunder. Dermalogica er forresten et bra merke jeg glemte nevne

Gammel 29-01-10, 11:23   #20
LiKa
Spent ?

LiKa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Men hvorfor ikke ha varene i kommisjon? Må jo være bra både for leverandør, salong og kunde. Også mente jeg ikke en krukke koster 2000, man kjøper jo gjerne flere produkter samtidig. Og følger anvisningene så klart. Ikke der det ligger. Tror mange hudpleiere kunne trengt et salgskurs, et som handler mye om oppfølging av kunder. Dermalogica er forresten et bra merke jeg glemte nevne

Jeg vil heller bruke 2000 på en krukke som hudpleieren kjenner til, og kan mye om, enn 2000 på en krukke som hun kan lite om. Min hudpleier har kun to merker, Declor og Matis. + MD forresten. Det syns jeg er helt greit. Fordi de to damene kan sinnsykt mye om seriene. Og det er jo MANGE produkter i hver serie. Jeg har byttet flere ganger innad matis, fordi huden min har forandret seg. Går man til behandling innimellom er det jo lettere for hudpleieren å anbefale riktig - fordi hun kjenner huden din. Det noe annet når det kommer inn ei hvert 3 år som sier hun skal ha noe for tørr hud bare.

Ved å ha kommisjon og flere merker, forsvinner "tryggheten" min hvertfall. Da blir det fort "den er fin, men jeg vet ikke så mye om den". Og det kan jeg gå på et parfymeri for å høre..........

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.