|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
snart helsesøster
|
![]() Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Uff, jeg ser sliten ut om dagen synes jeg.
![]() |
#2 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Bruker MD Formulations. Bortsett fra Matis, det eneste jeg har prøvd, som jeg tåler. Gir meg fin hud, ikke rødlammete, kløende eller kviser. Nå i vinter bruker jeg moisture defense antioxidant øyekrem og krem. Har glycare lotion og facial cleanser jeg bruker ved behov. Også bruker jeg i.d. mineralsminke, og det gjør huden min synlig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Jeg har stort sett alltid brukt hudpleieprodukter fra Lancome (har testet litt annet innimellom, for å se at jeg ikke går glipp av noe), men kommer alltid tilbake til det merket. Det kan kjøpes ganske mye billigere på Strawberrynet. Jeg har nok en annen hudtype enn deg, så jeg kan ikke anbefale konkrete produkter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Jeg bruker Kanebo Sensai og er veldig fornøyd. Det er derimot svindyrt og ikke enkelt å fa ta i rimeligere, annen enn hvis man reiser utenlands og handler taxfree.
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Jeg bruker dermalogica produkter. De er dyre, men fås kjøpt billigere på strawberrynet. Bruker mild rensekrem, dagkrem, exfoliation (en sjelden gang) og farget dagkrem som er en slags behandlende sminke.
![]() |
#7 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?For tiden bruker jeg litt av hvert: Rensekrem/skum fra Clarins (gammel traver), hudolje + hudkrem fra Nuxe; peeling fra Chanel; rensende ansiktsmaske fra Origins og oppkvikkende ansiktsmaske fra REN. Går stadig mer over til naturlige produkter med lite parabener og andre uhumskheter. Huden liker det tydeligvis, for den ser bedre ut enn på lenge.
![]() |
#8 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Om du ønsker noe som virker litt ekstra hudfornyende i og med at du føler deg sliten og har sorte prikker vil jeg anbefale deg å prøve MD eller Exuviance.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?
Jeg gikk hos hudpleier en periode (akkurat nå føles det som om det var i et annet liv), og kjøpte produktene hun anbefalte meg. De var fra Decleor, og jeg hadde ikke råd til å kjøpe alt på en gang, så jeg kjøpte litt og litt. En dag jeg var der for hudpleie, spurte hun om jeg brukte Decleorproduktene. Jeg bekreftet det, og da fikk jeg beskjeden: "synd, for Matis hadde vært mye bedre for huden din!"
![]() |
#11 |
Curlingkone
|
![]() |
#12 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Jeg har noen produkter fra comfortzone, noe christina florian, md formulations og ikke minst ansiktskremen fra tromborg.
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
Jeg har faktisk hatt ganske problemhud jeg, med kviser, prikker, store porer osv. Kremen og renseproduktene jeg endte opp med, var faktisk for sensitiv hud, og du verden som de gjorde underverker, jeg var kjempefin i huden, og kvisene forsvant nesten helt.
![]() |
#14 |
Curlingkone
|
Ja, det kan virkelig gjøre underverker når man treffer på de riktige produktene. Problemet er jo at det kan være fordømt vanskelig å treffe på dem noen ganger.
![]() |
#15 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Min opplevelse av hudpleiere er at de har ett favorittmerke og pusher det så godt de kan. Jeg har prøvd forskjellige og merker jeg fort hva som ikke fungerer. Dette er mil fra mitt fag, men min drømmehudpleier har minst tre merker, og jeg får prøve alle tre etter tur. Om man ikke treffer på første. Mot betaling for behandling, ikke gratis. Hørt flere ganger at "det er vanlig å bli rødhet og få kløe i starten", og det syns jeg er dønn useriøst, for jeg har selv funnet merker som ikke er sånn. Dessuten kan man jo lure på hva de mener med "starten" når en er halvveis ned i krukkene (kjøpt for 2000 kroner) og ikke orker mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Curlingkone
|
Det er ganske dønn seriøst å informere en kunde om at kløe og rødhet er normalt i starten om det er det. Om du er halvveis ned i en krukke til 2000kroner er det nok et ganske sikkert tegn på at du ikke tåler kremen om du har fulgt anbefalingene for bruk. Men om du feks hadde startet med kraftige MD produkter og ikke fulgt anbefalingene om å starte gradvis med produktene ville ikke det vært så rart om du var rød og tørr selv halvveis ned i krukken.
![]() |
#17 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Jeg bruker rensemelk,rensevann, nattbalm og øyekrem fra Decleor og fruktsyregel og dagkrem fra MD. MD har også en skrubbkrem for fjes og kropp som jeg bruker i dusjen. Produktene er så drøye i bruk og jeg kjøper store mengder på salg, så jeg syns ikke det blir så dyrt i lengden. Har også gått over til MD solkrem (en for kropp og en for ansikt) om sommeren.
![]() |
#18 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hudpleie - hva er DU fornøyd med?Jeg går til hudpleier ca hver 6 uker, nydelige 90 minutter med dyprens +++ Betaler 660,- |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
På (opp?)tur
|
Men hvorfor ikke ha varene i kommisjon? Må jo være bra både for leverandør, salong og kunde. Også mente jeg ikke en krukke koster 2000, man kjøper jo gjerne flere produkter samtidig. Og følger anvisningene så klart. Ikke der det ligger. Tror mange hudpleiere kunne trengt et salgskurs, et som handler mye om oppfølging av kunder. Dermalogica er forresten et bra merke jeg glemte nevne |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Jeg vil heller bruke 2000 på en krukke som hudpleieren kjenner til, og kan mye om, enn 2000 på en krukke som hun kan lite om. Min hudpleier har kun to merker, Declor og Matis. + MD forresten. Det syns jeg er helt greit. Fordi de to damene kan sinnsykt mye om seriene. Og det er jo MANGE produkter i hver serie. Jeg har byttet flere ganger innad matis, fordi huden min har forandret seg. Går man til behandling innimellom er det jo lettere for hudpleieren å anbefale riktig - fordi hun kjenner huden din. Det noe annet når det kommer inn ei hvert 3 år som sier hun skal ha noe for tørr hud bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|