Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Jeg har jernteppe. Jeg er litt sånn "eh...den ved Tøyen, den i Hagegata, den der de har god mat..." og den i gamlebyen, den gode... Suppler meg, Skilpadda!
"Den i Hagegata" heter Kampens Hete. Det er en ganske intim og hyggelig restaurant med veldig rimelig mat i forhold til gourmetnivået. (Hva var det dere betalte for en femretter?) "Den i Gamlebyen" regner jeg med er Oslo Spiseforretning, den drives av dem som eier Markveien Mat&Vinhus, og er veldig bra. I lokalene til tidligere Gamlebyen Gjestgiveri.
Vi går stort sett på Darbar, den indiske på Enerhaugen, når vi skal ut alle tre. God mat og hyggelige kelnere som har kjent oss i mange år og gir Lillegutt gratis is. De har også takeaway (men ikke utkjøring).
Hvis bare mannen og jeg skal spise ute, blir det oftest sushi, og da gjerne Sushi Nam Kang i Torggata. De har også annen nydelig mat, japansk og koreansk, dersom man har pinglevenner som ikke vil ha sushi. 
Og så er det en kjempebillig vietnamesisk restaurant i en av tverrgatene til Torggata som heter Saigon Lille Café. God mat, veldig billig, respateksbord og pinnestoler, og betjening som snakker dårlig norsk og tar mot bestillinger i form av post it-lapper der man selv skriver nummeret på den retten man vil ha.