Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-07, 10:37   #81
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Så langt vil jeg si at 100% av FP'erne jeg kjenner IRL som stemmer henholdsvis Venstre, SV og faktisk RV er sosialt oppegående med antennene på plass. :Åpplyser:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 10:38   #82
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som stemmer AP da Kasia ?

Gammel 22-02-07, 10:39   #83
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

De som stemmer AP da Kasia ?

De er litt mer tvilsomme.

Neida. De også så klart.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 10:39   #84
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:Phew:

Gammel 22-02-07, 10:40   #85
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Skal jeg forsøke meg på et analytisk innlegg, tro? Ja, jeg gjør det, jeg.

FrP har gått fra å være et "brunaktig utskudd" til å være omtrent landets største parti. FrP har gått fra å være et parti for noen spesielt interesserte, til å trekke til seg både velgere og medlemmer fra alle de andre partiene.

FrP har vokst i en periode hvor politikerforakten har økt, og hvor folk har vært sinte på de mer "etablerte" partiene for at de ikke har innfridd sine løfter. FrP har vært dyktige til å treffe "vanlige folk" sine ømme punkter, og de øvrige partiene har vært utrolig dyktige til å fremme FrP sin politikk og gi dem oppmerksomhet.

All PR er god PR ikke sant?

Når et parti nærmest "eksploderer" så trekker de til seg så mange slags elementer. En viktig kategori er de som har vært misfornøyde med sitt "gamle" parti. En annen kategori er de som vil være med på oppturen. FrP har profilert seg på enkle og konkrete saker. Bensinavgifter og bompenger fenger, og det samme gjør minstepensjonister og innvandringspolitikk.

Da er det ikke egentlig så rart at partiet har fått en relativt stor andel av "bad guys". Partiets enorme vekst skyldes i stor grad misnøye og "opprør", og ikke minst de enkle budskapene.

Dette betyr ikke at alle FrP-ere er kriminelle bad-guys, men at partiet i sin voldsomme vekst har trukket til seg "diverse elementer".

Beklageligvis er FrP-velgere fortsatt beheftet med et negativt stempel, i likhet med Se og Hør-lesere. Jeg sier beklageligvis fordi jeg mener at det ikke er mulig å verken diskutere eller argumentere med folk som føler at de må gjemme seg. Det at man stempler folk som sosiale tapere, avvikere, rasister eller hva det nå måtte være fører ikke noe godt med seg. Folk fortsetter å stemme FrP, og de fortsetter å lese Se og Hør, men de gjør det i smug, og sinnet mot de som "tror de er bedre enn oss" bare øker. Alle de som kanskje har vurdert å stemme FrP lar seg også provosere, og jeg tror at FrP har samlet mange "trass-velgere" også. Ikke at man egentlig er enig med FrP, men man skal i hvertfall vise disse besserwisserne ett eller annet.

Jeg syns derfor at slike undersøkelser i seg selv er uheldige. Det beste vi kan gjøre er å legge opp til åpenhet i samfunnet. Det burde ikke være en skam å innrømme at man stemmer FrP eller leser Se og Hør. I dag er det det, men likevel GJØR jo folk det. Ved å stemple folk øker bare trassen, og det er nettopp det FrP vinner på.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:22   #86
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet om et par stykker her på FP som jeg er rimelig sikker på at stemmer Venstre.

Skal du si noe pent om dem siden du spør slik?

Jeg tenkte bare jeg skulle vri samtaleemnet over på noe annet siden det skled ut litt. Det er alt. Jeg stemmer forresten Venstre.

Gammel 22-02-07, 15:42   #87
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Høyre var det partiet som hadde færrest i kriminalstatistikken, da får jeg vel være stolt over ha stemt en del høyre ved de siste valg.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:59   #88
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det morsomme med dette er jo at FrP er det partiet som skriker høyest om lov og orden og om mer penger til politiet. Og de som skriker høyest om at andre grupper er overrepresentert i kriminalstatistikken.

Men det er nok som Bina - slike undersøkelsen øker bare trassen, og er bare til glede for oss som synes at FrP er noen tullinger allerede...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:12   #89
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det burde ikke være en skam å innrømme at man stemmer FrP eller leser Se og Hør. I dag er det det, men likevel GJØR jo folk det. Ved å stemple folk øker bare trassen, og det er nettopp det FrP vinner på.

Jeg tror du har rett i dette. Jeg tror det er en del folk som stemmer Frp på trass. Og det er faktisk det jeg reagerer mest på. Jeg synes det er så ufattelig barnslig og lavmål å bruke sin demokratiske stemme for å trasse. Og hvem er det de trasser mot da? Arbeiderpartiet? Staten?

Mer generelt, og ikke som argument mot deg Bina, bare videre tanker:
Jeg må si at når jeg hører voksne folk sier at de stemmer på Frp fordi de er så "lei av Staten" eller fordi "det er synd på Carl I eller Eli" så får jeg lyst til å dra de etter øra bort til valgkampstanden til Frp og ikke slippe dem før de faktisk har skjønt hva det partiet står for.

Og når ufaglærte med inntekt på pittelitt/mnd sier at de stemmer Frp "fordi de skjønner hva Hagen sier" så er det for meg helt åpenbart at de ikke har gjort det. Frp ønsker å ta vare på rike mennesker, som kjøper mye vin og sprit, kjører bil og som tjener veldig godt. Ikke sånne som dem. Det er rørende at fattige mennesker tenker på de som er rike, men unødvendig, det er det.

Gammel 22-02-07, 16:13   #90
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det morsomme med dette er jo at FrP er det partiet som skriker høyest om lov og orden og om mer penger til politiet. Og de som skriker høyest om at andre grupper er overrepresentert i kriminalstatistikken.

Jeg er enig i Frp's standpunkter med økte bevilgninger til politiet.
Så for de råtne eggene i Frp bli luka bort, det er jo Frp også tjent med. Det Er mange andre som også blir tatt i den samme kaka hvis politiet får økte ressurser; både grønne og røde og blå og brune.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 16:15   #91
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det må være greit å stemme FrP uten å bli "stukallet" for både det ene eller det andre.

Gammel 22-02-07, 16:28   #92
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

For meg må folk stemme nett pokker hva de vil, men jeg forbeholder meg retten til å spørre hvorfor man stemmer ditt og datt, og når de åpenbart ikke vet hva de stemmer, så forbeholder jeg meg også retten til å påpeke akkurat det.
Det betyr dog ikke at jeg skjeller dem huden full. :generøs:

Gammel 22-02-07, 17:53   #93
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjenner en av de som har blitt trukket fram som "badguy" i FRP personlig.
Kjenner overhodet ikke igjen hvordan saken ble framstilt. Saken ble også henlagt fordi det ikke var noen sak.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 17:56   #94
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For meg må folk stemme nett pokker hva de vil, men jeg forbeholder meg retten til å spørre hvorfor man stemmer ditt og datt, og når de åpenbart ikke vet hva de stemmer, så forbeholder jeg meg også retten til å påpeke akkurat det.
Det betyr dog ikke at jeg skjeller dem huden full. :generøs:

Begynner med å si at jeg ikke stemmer Frp.
Når det er sagt så må folk stemme hva de vil ut i fra de forutsetninger og interesser de har. Noen orker ikke sette seg 100% inn i ting, mens andre gidder.
Sånn er det bare. Jeg er nok en av de.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 18:06   #95
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg må si at når jeg hører voksne folk sier at de stemmer på Frp fordi de er så "lei av Staten" eller fordi "det er synd på Carl I eller Eli"

Det har jeg faktisk til gode å høre som argument fra folk som stemmer Frp. Derimot har jeg ofte hørt at de som stemmer Frp, gjør det fordi de er lei overformynderiet fra staten, og tiltaksløsheten til andre politiske partier

Opprinnelig lagt inn av esme

Og når ufaglærte med inntekt på pittelitt/mnd sier at de stemmer Frp "fordi de skjønner hva Hagen sier" så er det for meg helt åpenbart at de ikke har gjort det. Frp ønsker å ta vare på rike mennesker, som kjøper mye vin og sprit, kjører bil og som tjener veldig godt. Ikke sånne som dem. Det er rørende at fattige mennesker tenker på de som er rike, men unødvendig, det er det.

Kanskje de ufaglærte med pittelitte grann inntekt også trenger et parti som de forstår, men som du insinuerer ikke forstår dem?

Er det grunn til å tro at de eneste som stemmer Frp er de som tjener pittelitt pr. mnd. og som er ufaglært, og som ikke har skjønt bedre? Jeg blir litt matt av denne stigmatiseringen av folk jeg. Det er akkurat som om man skal sette stempelet i pannen på en gruppe med folk som ikke vet bedre, fordi de er ufaglært og tjener pittelitt, og gjøre denne gruppen nærmest umyndiggjort fordi de neppe ikke vet hva de gjør fordi de er ufaglært eller fordi de tjener lite? Er ikke det å tro litt dårlig om folk, og sette seg selv litt høyere enn andre?

Jeg vet ikke om det er gjort noen undersøkelse på hvem som stemmer Frp, men er det grunn til å tro at folk er så naive at de bare stemmer Frp fordi de tar vare på folk so ønsker å kjøpe billig sprit, kjører bil og tjener veldig godt? Hva er det da som skurrer ettersom de når frem til denne gruppen du beskriver som ufaglærte som tjener pittelitt? Burde ikke SV klare å nå bedre frem med sin politikk til en person som er ufaglært og tjener pittelitt for SV vil jo at man skal dele godene osv.?

og til slutt, tror du virkelig at de som er ufaglært nódvendigvis er fattige???

Gammel 22-02-07, 18:08   #96
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg tror du har rett i dette. Jeg tror det er en del folk som stemmer Frp på trass. Og det er faktisk det jeg reagerer mest på. Jeg synes det er så ufattelig barnslig og lavmål å bruke sin demokratiske stemme for å trasse. Og hvem er det de trasser mot da? Arbeiderpartiet? Staten?

Jeg må si at når jeg hører voksne folk sier at de stemmer på Frp fordi de er så "lei av Staten" eller fordi "det er synd på Carl I eller Eli" så får jeg lyst til å dra de etter øra bort til valgkampstanden til Frp og ikke slippe dem før de faktisk har skjønt hva det partiet står for.

Yess!

Stemme på trass? Fiskeklask, skulle de hatt!

Gammel 22-02-07, 18:13   #97
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det har jeg faktisk til gode å høre som argument fra folk som stemmer Frp. Derimot har jeg ofte hørt at de som stemmer Frp, gjør det fordi de er lei overformynderiet fra staten, og tiltaksløsheten til andre politiske partier

Kanskje de ufaglærte med pittelitte grann inntekt også trenger et parti som de forstår, men som du insinuerer ikke forstår dem?

Er det grunn til å tro at de eneste som stemmer Frp er de som tjener pittelitt pr. mnd. og som er ufaglært, og som ikke har skjønt bedre? Jeg blir litt matt av denne stigmatiseringen av folk jeg. Det er akkurat som om man skal sette stempelet i pannen på en gruppe med folk som ikke vet bedre, fordi de er ufaglært og tjener pittelitt, og gjøre denne gruppen nærmest umyndiggjort fordi de neppe ikke vet hva de gjør fordi de er ufaglært eller fordi de tjener lite? Er ikke det å tro litt dårlig om folk, og sette seg selv litt høyere enn andre?

.

Stigmatisering er en uting, ja. Det er jeg enig i. Men jeg og ser med forundring på at veldig mange som nyter godt av en velfungerende velferdsstat stemmer på et pati som vil privatisere hele greia.

Men, jeg forstår ikke esme dithen at ufaglærte stemmer Frp, sånn generelt, men at veldig mange av dem som stemmer Frp faktisk ikke vet hva de stemmer på.

Gammel 22-02-07, 18:20   #98
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

.
Men jeg og ser med forundring på at veldig mange som nyter godt av en velfungerende velferdsstat stemmer på et pati som vil privatisere hele greia.

Men Frp vil da ikke privatisere hele velferdssystemet.

Gammel 22-02-07, 18:25   #99
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg faktisk til gode å høre som argument fra folk som stemmer Frp. Derimot har jeg ofte hørt at de som stemmer Frp, gjør det fordi de er lei overformynderiet fra staten, og tiltaksløsheten til andre politiske partier.

Jeg har hørt flere si at de stemmer Frp fordi de synes synd på f.eks. Eli. Det var jo standard at de gikk ut med en eller annen trussel mot Eli før hvert valg. Jeg har også hørt flere angi grunner som at de er "lei av staten" for sitt valg.

Jeg insinuerer ingenting. Jeg skriver derimot i klartekst at jeg skjønner ikke folk med dårlig inntekt som stemmer Frp, fordi det er ikke det partiet som best ivaretar deres interesser. Jeg skriver også i klartekst at jeg ikke har respekt for grunner som trass når man velger parti.

og til slutt, tror du virkelig at de som er ufaglært nódvendigvis er fattige???

Nei. Det var ikke det jeg skrev heller.

Gammel 22-02-07, 18:34   #100
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

.
Men, jeg forstår ikke esme dithen at ufaglærte stemmer Frp, sånn generelt, men at veldig mange av dem som stemmer Frp faktisk ikke vet hva de stemmer på.

Nettopp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.